دانلود و خرید کتاب انسان خلاق کلاوس موگنسن ترجمه محمدرضا اوحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان خلاق اثر کلاوس موگنسن

کتاب انسان خلاق

معرفی کتاب انسان خلاق

کتاب انسان خلاق؛ آینده مصرف کننده، کارمندان و شهروندان اثری از کلاوس موگنسن است که با ترجمه محمدرضا اوحدی در اختیار دارید. این اثر جنبه‌های خلاقانه در سازمان‌ها و تاثیر آن را در زندگی شهروندی بررسی می‌کند.

درباره کتاب انسان خلاق

خلاقیت از جمله مواردی است که امروز توجه مردم بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. از خلاقیت می‌توان در بخش‌های مختلف زندگی از جمله کار و ... استفاده کرد و نتایج آن را هم به چشم دید. یکی از همین نتایج، تاثیری است که خلاقیت می‌تواند بر تکنولوژی و مدیریت بگذارد و به این ترتیب زندگی انسان‌ را با تحولی بزرگ روبه‌رو کند.

انسان خلاق، اثری جذاب است که در آن، تاثیرات جنبه‌های خلاقانه سازمان‌ها بر زندگی شهروندان بررسی می‌شود. اما این بررسی تحلیلی دقیق ارئه می‌کند که برای هر فرد و موسسه‌ای قابل استفاده است.

کلاوس موگنسن این اثر را به دو بخش اصلی تقسیم کرده است: بخش اول ارائه دیدگاهی کلی درباره انسان است. در این قسمت، تحول اندیشه آدمیان از دوران صنعتی تا حال حاضر مورد کاوش قرار می‌گیرد. بخش دوم کتاب، تشریحی است بر اثرات این تحول فکری. به این ترتیب می‌توان تاثیرات سیر پیشرفت اندیشه را در موضوعات مختلف زندگی و بخش‌های متفاوتی که از اجتماع تا اقتصاد را دربر می‌گیرند، مشاهده کرد. 

نویسنده در هر بخش، سوالاتی را مطرح می‌کند تا هم ذهن را تعمق و تامل بیشتر وادارد و هم بر جذابیت بخش‌های مختلف کتاب، اضافه کند.

کتاب انسان خلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

انسان خلاق، کتابی عالی و راهنمایی خوب برای تمام کسانی است که به مباحث مدیریتی و سازمانی علاقه دارند و یا دوست دارند درباره رشد شخصی بیشتر بدانند.

درباره کلاوس موگنسن

کلاوس موگنسن نویسنده دانمارکی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله مترجمی و ویراستاری هم فعالیت کرده است. او این تنوع دامنه فعالیت‌ها را در کارهایش نیز وارد کرده و چند کتاب رمان و همچنین کتاب‌های غیر داستانی منتشر کرده است. 

بخشی از کتاب انسان خلاق

جامعه رؤیایی نتیجه طبیعی و پاسخ به تمرکز رو به رشد نیازهای معنوی و غیرمادی‌ای بود که جامعه صنعتی پاسخی برای آن نداشت؛ نیازهایی چون تعلق داشتن، سهیم بودن و... اما جامعه رؤیایی نیز نتوانست تمام این نیازهای غیرمادی را تأمین کند. همان‌طور که اشاره شد، در جامعه صنعتی، مصرف‌کنندگان و کارکنان مؤسسات باید خود را با سیستمها هماهنگ می‌کردند. علی‌رغم اینکه محصولات و خدمات در این دوران به سمت نیازهای عاطفی و خواسته‌ها میل کرده بودند، ولی هنوز تولید، یک شکل انبوه داشته و هر فردی نمی‌توانست به آنچه برایش مهم بوده و یا به آن نیاز داشته برسد و محصول یا خدمات خاص خود را دریافت کند. هر چند در حال حاضر، کارکنان به جای سیاست چماق و شیرینی (بالا و پایین بردن حقوق و دستمزد) به گونه‌ای با ارزش‌گذاری و توجه به خواسته‌هایشان مورد توجه بیشتری هستند، ولی با این حال آنان دخالت و نظری روی چگونگی و نوع ارزش‌گذاری و یا شیوه‌های به کار گرفته شده برای افزایش انگیزش در مؤسسه‌ای که در آن مشغول به کار هستند، نمی‌توانند داشته باشند.

به نظر می‌رسد هرچه می‌گذرد نیازهای بیشتری برای بازگشت به دورانی که انسان تأثیرگذاری بیشتری داشته و از خلاقیت خود بهره می‌برده است، چیزی که در دوران قبل از صنعتی شاهد آن بودیم، وجود دارد. در حال حاضر و با اطمینان می‌توان گفت که تقاضا برای کارهای انعطاف‌پذیر توسط افراد جوان و متخصصین در حال افزایش است. این گروه افراد دوست دارند که در محیطهای با شرایط منعطف مشغول به کار شده و با پذیرش کامل مسئولیتها در حقیقت امکان بروز توانایی و خلاقیت خود را داشته باشند. براساس مطالعات انجام شده در سال ۲۰۰۴ در کشور دانمارک، نشان داده شده است که افراد با سن کمتر از ۳۵ سال، در انتخاب شغل به رشد شخصی خود بیش از دستمزد و امکانات بالای آن بها داده‌اند. این نیاز به ابراز خود، از زاویه مصرف نیز قابل مشاهده است. در حال حاضر، تمایل زیادی برای خرید محصولاتی وجود دارد که افراد می‌توانند برخی مشخصه‌های آن را خودشان طراحی و تغییراتی را به سلیقه خود در آن اعمال کنند.

علاوه بر اینها، جامعه غربی نیاز دارد که به طور خلاقانه تلاشهایی برای مواجهه با شرایط آینده انجام دهد. در این دوران، به طور روزافزونی شاهد واگذاری برخی از بخشهای تولید به سایر کشورها و یا شرکتها بوده‌ایم. برای مثال، کشورهای غربی در تولید انبوه با چین به دلیل منابع ارزان نمی‌توانند رقابت کنند و اکنون خیلی از صنایع در چین متمرکز شده است. در صنایع دانش محور، مشاغل معمولی و کارهای عادی مثل برنامه‌نویسی کامپیوتری، به صورت واگذاری به شخص ثالث انجام می‌گیرد. این قبیل کارها معمولا در هند و یا روسیه انجام می‌شود. با توجه به امکانات تکنولوژی و ارتباط اینترنتی، این امکان فراهم شده است که از هر نقطه‌ای در دنیا بتوان در تولید و تهیه برخی برنامه‌های کامپیوتری از قابلیتهای موجود استفاده کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۴۳۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان