دانلود و خرید کتاب ماهی قرمز بزرگ شیو خرا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماهی قرمز بزرگ اثر شیو خرا

کتاب ماهی قرمز بزرگ

نویسنده:شیو خرا
گردآورنده:آرش بهشتی
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ماهی قرمز بزرگ

کتاب ماهی قرمز بزرگ اثری از شیو خِرا است که آرش بهشتی گردآوری و ترجمه کرده است. او معتقد است: ذهن ما همچون جهان ماست بنابراین برای تغییر در جهان لازم است تا ابتدا به تغییر ذهنمان بپردازیم.

درباره کتاب ماهی قرمز بزرگ

همه می‌خواهند دنیا را تغییر دهند، ولی هیچ‌کس به‌دنبال تغییر خود نیست. اما تغییر در خود از کجا حاصل می‌شود؟ ما چطور می‌توانیم در خودمان تغییر ایجاد کنیم؟ شاید قدم اول این است که بپذیریم ذهن ما همچون جهان ماست. بنابراین اولین قدم این است که ذهنمان را تغییر دهیم. برخی از تغییرها می‌تواند این باشد: ما دیدگاهمان را نسبت به مفاهیمی مانند پیروزی، شکست، موفقیت و ... تغییر می‌دهیم. 

در کتاب ماهی قرمز بزرگ ما با منش، موفقیت،انگیزه و عزت نفس آشنا می‌شویم. درباره مهارت‌های شخصی و باطنی می‌خوانیم. با عادت‌ها و ضمیر ناخودآگاه و همچنین مسیر تاثیرگذاری آن آشنا می‌شویم. روش صحیح هدف گذاری را یاد می‌گیریم و درمیابیم که چطور بصیرت‌ها و ارزش‌هایمان را تغییر دهیم و یا به جهان جدیدمان منتقل کنیم.

نام اصلی کتاب در حقیقت «می‌توانید برنده شوید» است که اولین بار به‌صورت مجموعه مقالاتی در سال ۱۹۹۸ به چاپ رسیده است.

کتاب ماهی قرمز بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب ماهی قرمز بزرگ برای تمام کسانی است که دوست دارند نگاهی متفاوت به پیروزی و شکست پیدا کنند و مسیری را پیش بگیرند که به ایجاد تغییر و تحول در زندگیشان منجر شود.

درباره شیو خِرا 

شیو خرا (kera) نویسنده، فعال و سخنران انگیزشی هندی است. او سازمانی را به نام بنیاد كشور اول تأسیس كرد و حزب سامانتا بهارتیا رشتراوادی را راه اندازی كرد. او در سال ۲۰۰۴، نامزد انتخابات مستقل برای حوزه انتخابیه دهلی جنوبی شد اما شکست خورد. کتاب چگونه می توانیم موفق شویم اثر دیگر او است.

بخشی از کتاب ماهی قرمز بزرگ

به‌طور کلی ماهیت انسان به‌گونه‌ای است که در مقابل تغییرات مقاومت می‌کند. تغییر کردن پدیده‌ای ناخوشایند است. صرف‌نظر از تأثیر مثبت یا منفی آن، تغییر می‌تواند تنش‌زا باشد. بعضی اوقات ما چنان به منفی‌ها خو کرده‌ایم که حتی برای بهتر شدن هم حاضر نیستیم به تغییر تن دهیم.

چارلز دیکنز داستانی در مورد یک زندانی نوشته که چندین سال از عمرش را در سیاهچال گذرانده بود. بعد از سپری شدن مدت حبس، او آزاد شد. او را از سلولش به روشنای خورشید دنیای آزاد منتقل کردند. بعد از اینکه مرد مدتی را به نظاره اطراف سپری کرد احساس نارضایی وجودش را فرا گرفت و تقاضا کرد دوباره به زندان و سلول خودش بازگردانده شود. برای او سیاهچال، در بند بودن و ظلمت آنجا، خیلی راحت‌تر از دنیای آزاد را در آغوش کشیدن بود.

به‌عنوان یک فرد بالغ، بدون در نظر گرفتن محیط، آموزش و تجربه، چه کسی مسئول رفتارهای ماست؟ قطعآ خودمان. لازم است گه‌گاه مسئولیت‌هایی را در زندگی‌مان به‌عهده بگیریم. ما همه کس و همه چیز را جز خودمان مقصر می‌دانیم. بر عهده ماست که هر صبح خودمان انتخاب کنیم امروز را با چه رفتاری آغاز کنیم. به‌عنوان افراد بالغ، لازم است مسئولیت کردار و رفتار خود را به‌عهده بگیریم.

کسانی که نگرش و رفتار منفی دارند، همه دنیا را، از پدر و مادرشان گرفته تا معلم، همسر، جامعه و دولت، بابت ناتوانی و شکست‌هایشان مقصر می‌دانند. اگر متقاضی کسب و حفظ اخلاق مثبت هستیم، باید با هم و با ذهن باز به این مراحل عمل کنیم :

مرحله اول: تغییر زاویه دید ـ به‌دنبال نقاط مثبت باشید

ما باید به جستجوگرانی قهار تبدیل شویم. باید توجهمان را بر نقاط مثبت زندگی متمرکز کنیم. بیایید به‌جای پیگیری اشکالات و اشتباهات آدم‌ها و محیط اطرافمان، به‌دنبال نقاط مثبت آنها باشیم. عدسی‌هایی که ما برای تشخیص خطاهای اطرافمان مقابل دیدمان قرار داده‌ایم، باعث می‌شود تصاویر مثبت تار و کم‌رنگ شوند.

عیب‌جویان حتی در بهشت هم به دنبال اشکالات و خطاها می‌گردند. آدم‌ها اغلب چیزی را که به دنبالش هستند پیدا می‌کنند. اگر در پی دوستی، خرسندی و چیزهای مثبت بگردند، همان نصیبشان خواهد شد. اگر هم به‌دنبال ایرادات آفرینش باشند به چیزی از همان جنس خواهند رسید. رعایت احتیاط در هنگام جُستن مثبت‌ها، به‌معنی دنبال خطا و اشتباه گشتن یا بددلی نیست.

نظرات کاربران

کاربر ۲۷۳۸۰۲۰
۱۳۹۹/۱۰/۲۲

عالی😍😍

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
موفقیت یک فرد، گروه یا کشور، به کیفیت اخلاق و منش آدم‌ها و شخصیت‌های تشکیل‌دهندهٔ آن بستگی دارد.
Aida.pournia
روزی فردی از کارنگی پرسید او با آدم‌ها چگونه کنار می‌آید و وارد معامله می‌شود؟ اندرو کارنگی در جوابش گفت: «سر و کار داشتن با آدم‌ها مثل به‌دنبال طلا گشتن است. تو برای مقدار کمی طلا مجبوری خروارها خاک را جابه‌جا کنی. ولی تو در جستجویت خاک را مدنظر نداری، بلکه طلا برای تو اهمیت دارد.»
Aida.pournia
دم‌ها واقعیت را با سرپوش گذاشتن بر روی مسائل کتمان می‌کنند و از آن، مفهومی را که برای‌شان راحت‌تر است برداشت می‌کنند. این آدم‌ها فراموش کرده‌اند که ما در انزوا زندگی نمی‌کنیم. هر کاری که شما انجام دهید اثری بر زندگی من خواهد داشت و هر کاری که من انجام بدهم در زندگی شما تأثیراتی خواهد گذاشت. ما همه به هم مربوط هستیم. باید درک کنیم در این دنیا با هم شریک هستیم و باید یاد بگیریم مسئولانه رفتار کنیم.
Aida.pournia
وقتی کسی می‌گوید: «یکی از همین روزها این کار را انجام می‌دهم» مطمئن باشید منظورش «هیچ‌کدام از این روزها» است. بعضی آدم‌ها صبر می‌کنند و صبر می‌کنند، تا همهٔ چراغ‌ها برای شروع کارشان سبز شود. این اتفاق هیچ‌وقت نمی‌افتد و آنها هیچ‌وقت کاری را شروع نمی‌کنند و به موفقیتی نمی‌رسند و این، بسیار ناراحت‌کننده است.
Aida.pournia
وقتی کسی می‌گوید: «یکی از همین روزها این کار را انجام می‌دهم» مطمئن باشید منظورش «هیچ‌کدام از این روزها» است. بعضی آدم‌ها صبر می‌کنند و صبر می‌کنند، تا همهٔ چراغ‌ها برای شروع کارشان سبز شود. این اتفاق هیچ‌وقت نمی‌افتد و آنها هیچ‌وقت کاری را شروع نمی‌کنند و به موفقیتی نمی‌رسند و این، بسیار ناراحت‌کننده است.
Aida.pournia
پیروزی به معنای شکست نخوردن نیست، بلکه به معنای نزدیک شدن به اهداف نهایی است؛ یعنی پیروزی در جنگ، نه در هر یک از مأموریت‌های آن.
Aida.pournia

حجم

۱۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

حجم

۱۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان