دانلود و خرید کتاب مثنوی مونس سعید مهدوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مثنوی مونس اثر سعید مهدوی

کتاب مثنوی مونس

معرفی کتاب مثنوی مونس

مثنوی مونس اثر سعید مهدوی، کتابی برای فهم آسان‌تر مثنوی و نقشه راه خودسازی عملی است.

کتاب مثنوی مونس اثر تحقیقات ۹ ساله نویسنده درباره مثنوی معنوی در جهت هرچه ساده‌تر کردن فهم این اثر عرفانی بزرگ برای همه است.تا تمام علاقه‌مندان به مولوی و مثنوی بتوانند از مفاهیم نا ب.و ارزشمند این کتاب بزرگ بهره‌مند شوند و جرعه‌ای از دریای ناب عرفانش بیاشامند.

اثر حاضر تا آنجا که تحقیقات خهودم نشان می‌دهد و در مسایل منعکس شده و منتشر شده آمده است یک اثر نوین و تاکنون بی سابقه و بی نظیر تلقی می‌شود و امید است که بتواند موج جدیدی برای درک و فهم بهتر درس‌ها و معارف مثنوی که لارمه زندگی بهتر است فراهم کند. باید توجه کرد که بیشتر آثهار تفسیری درباذه مثنوی بر حجم مطالب آن افزوده‌اند و گاهی آنرا خارج از دسترس کرده اند. اما در این اثر به شدت از تفسیر پرهیز شده و فقط به نقل و چکیده‌سازی داستان‌ها در حجم حداقل با زبان امروزی‌تر پرداخته شده است. این اثر از مثنوی پنجره‌ای ملموس‌تر و مانوس‌تر ساخته است و آنرا به عنوان یک یار همدم‌تر و مهربان‌تر معرفی کرده است.

خواندن کتاب مثنوی مونس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مولوی و دوست‌داران مثتوی مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره مولانا جلال‌الدین محمد بلخی

جلال الدین محمد بلخی ملقب به مولانا، در قرن ۶ زندگی می‌کرد. او را خداوندگار می‌نامیدند هرچند که خود در برخی اشعارش، تخلص خموش را برگزیده بود. مولانا در بلخ به دنیا آمد اما در زمان حمله‌ مغول‌ها و به دلیل مشکلاتی که پدرش بهاءولد با دستگاه دولتی پیدا کرده بود به قونیه مهاجرت کردند. مولانا در قونیه رشد کرد و بزرگ شد و برای خودش مجالس وعظ و درس بسیاری ترتیب داد. او بعدها در ملاقاتی که با شمس تبریزی داشت به کلی تغییر کرد و از تمام آن‌چه که برای او شهرت می‌خرید کناره گرفت و به عرفان و سیر و سلوک درونی پرداخت. برجسته‌ترین اثر او مثنوی معنوی است و دیوان شمس، فیه ما فیه و مجالس سبعه از دیگر آثار او هستند. 

 بخشی از کتاب مثنوی مونس

این کتاب مثنوی قانون اصل پایه‌‌های‌ دین است. در پی کشف و پرده برداری از رازهای رسیدن به حقیقت و یقین و فهم خدای بزرگ و راه نورانی خدا، و دلایل ظاهری و برهانی روشن برای وجود خداست. حکایت نور این کتاب همانند روغن دان چراغی است که چراغی پر فروغ را روشن می‌کند و روشنی آن چراغ پر نورتر از روشنی صبح پیش از طلوع آفتاب است. این کتاب همانند بهشت است و چشمه‌‌ها‌ و شاخه‌‌هایی‌ دارد، از آن جمله چشمه‌ای دارد به نام "ترد ابناء السبیل" خوانده می‌شود‌،‌ و چشمه‌ای است که فلاسفه و عرفا از آن سیراب می‌شوند. این کتاب نزد کسانی که دارای مقام و کرامت هستند، بهترین مقام را دارد و بهترین قول تلقی می‌شود. نیکان از آن می‌خورند و می‌‌نوشند و آزادگان از آن شاد و خوشحال هستند، و همانند رود نیل در مصر یک نوشیدنی گوارا برای صابرین، و موجب حسرت قوم فرعون و کافران محسوب می‌شود. یعنی محتوی مثنوی به قدری گسترده است که نمی توان براحتی از آن همانند یک رودخانه معمولی گذر کرد. و فقط برای کسانی خوش عاقبت است که صبر و تحمل کافی داشته باشند، در غیر این صورت مایه حسرت خواهد بود. همچنان خداوند تعالی در‌باره قرآن فرموده است " بوسیله آن عده کثیری گمراه و عده کثیری هدایت می‌شوند". و بدرستی که‌ این کتاب شفا و گشایش دهنده سینه ها، برطرف کننده غم ها، تفسیر کننده قرآن، وسعت دهنده به روزی، و پاک کننده اخلاق است. فقط پاکان و مطهران و دستان پاک می‌‌توانند محتوی مثنوی را درک و آن را احساس نمایند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۴۵ صفحه

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۴۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان