دانلود و خرید کتاب دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان ۱ حسنعلی مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان ۱ اثر حسنعلی مرادی

کتاب دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان ۱

معرفی کتاب دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان ۱

مجموعه کتاب دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان نوشته حسنعلی مرادی است. این کتاب در دو جلد منتشر شده است و شما خواننده جلد اول هستید.

درباره مجموعه کتاب دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان

مجموعه دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان سعی دارد اطلاعات عمومی کارآمد و مفید را با زبانی روان و شیرین به خواننده منتقل کند. این مجموعه هم برای نوجوانان جذاب است و هم برای بزرگسالان زیرا آنها را به دنیای جذاب آگاهی می‌برد.

در جلد اول مجموعه دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان شما با سرنوشت  هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان؛ شخصیت ‌ها و رویدادهای مهم این دوران آشنا می‌شوید و می‌توانید همراه با تصاویری حقیقی تاریخ را مرور کنید. 

مجموعه کتاب دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان از کلمات و اصطلاحات دشوار استفاده نکرده است و همین موضوع خواندن آن را لذت‌بخش و آسان می‌کند.

خواندن مجموعه دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانستنی ‌های تاریخ ایران و جهان ۱

بقراط

از بزرگترین پزشکان عهد قدیم که در طب شهرت دارد. در زمان او پزشکی و درمان بیماری‌ها با خرافات آمیخته بود. کاهنان مذهبی سرپرستی بیمارستان‌ها را بر عهده داشتند. بقراط کار آنها را قبول نداشت. او معتقد بود بیماری‌ها علل طبیعی دارند و با توجه به این علت‌ها و مشاهده احوال بالینی بیماران، پزشکی را بر اساس علمی استوار کرد و در راه پیراستن علم پزشکی از خرافات گام‌های بلندی برداشت. بقراط در شکل‌گیری پزشکی و گسترش آن سهم مهمی دارد.در یونان قدیم شغل پزشکی از پدر به پسر می‌رسید. او این سنت را شکست و به آموزش همه جوانان علاقه‌مند به این علم پرداخت. سوگندنامه بقراط نشانه اندیشه والای او در رابطه پزشک با بیمار است. دانشجویان پزشکی در بیشتر کشورها هنگام گرفتن دانشنامه دکترای پزشکی به این گفته‌ها سوگند یاد می‌کنند.

دموکریتوس (۴۶۰ –۳۷۰ پ م) لیوسیپوس ( ۴۵۰ ـ ۳۷۰ پ م)

نقطه نظر این دو فیلسوف تا حدی، به نقطه نظر علم جدید شباهت دارد. این دو عقیده دارند که همه‌چیز از اتم‌هایی تشکیل شده‌است که ازلحاظ فیزیکی، نه ازلحاظ هندسی، غیرقابل تقسیم‌اند. میان اتم‌ها، فضایی تهی است و اتم‌ها فنا ناپذیرند و همیشه در حرکت بوده و خواهند بود، اعتقاد آنان بر آن بود که تعداد و انواع اتم‌ها بی‌نهایت است و تفاوت آنها در شکل و اندازه آنها است.

آریستوفانس ( ۴۴۵ – ۳۸۰پ م)

کمدی‌نویس یونانی. شهرت او در نمایشنامه‌نویسی ناشی از شوخ‌طبعی و احساس انسان دوستانه اوست که انسان‌ها را باوجود کج‌روی هایشان، ذاتاً شرور نمی‌داند. افلاطون ( ۴۲۷ - ۳۴۷پ م) فیلسوف مشهور یونان باستان. از اندیشه‌های سقراط بسیار تأثیر پذیرفت. پس از مرگ استادش به سفر پرداخت و حدود ۳۸۵پ م آکادمی، اولین مکان آموزشی صحیح در آتن را به‌منظور آموزش حرفه‌ای و تخصصی جوانانی بنیان نهاد که می‌بایست در آینده زمام امور شهرهای یونان را در دست گیرند. مهمترین موضوعات فلسفه افلاطون عبارتند از: مدینه فاضله و نظریه مُثل، که نخستین کوشش برای حل مسئله لاینحل جهان هستی است. این داستان قصد دارد نشان دهد که چگونه اکثریت مردم تنها با درکی کج و کوله و مبهم از مضامینی چون حقیقت و زیبایی با پرده‌ای در مقابل چشم‌هایشان زندگی می‌کنند. به نظر افلاطون، آنچه ما در این جهان احساس و ادارک می‌کنیم ظاهری است. نه حقیقی و گذراست، نه پایدار. آنچه حقیقی است نه با احساس و ادراک بلکه باعقل می‌توان بدان پی برد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان