دانلود و خرید کتاب انسان در جستجوی معنا ویکتور فرانکل ترجمه نهضت صالحیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جستجوی معنا

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا نوشته دکتر ویکتور فرانکل، روان‌شناس و عصب‌شناس مشهور اتریشی است که با ترجمه نهضت صالحیان و مهین میلانی منتشر شده است. این کتاب مسیری را نشان می‌دهد که نویسنده به معنادرمانی رسیده است. در این کتاب، دکتر فرانکل تجربه‌ای را در این اثر توضیح می‌دهد که به کشف معنادرمانی (لوگوتراپی) منجر شد.

درباره کتاب انسان در جستجوی معنا

دکتر فرانکل روان‌پزشک و نویسنده، گاهی از بیماران خود که از اضطراب‌ها و دردهای کوچک و بزرگ رنج می‌بردند و شکوه می‌کردند، می‌پرسید: «چرا خودکشی نمی‌کنید؟» او اغلب می‌توانست از پاسخ بیماران خط اصلی روان‌درمانی خویش را بیابد. در زندگی هر کسی چیزی وجود دارد. در زندگی یک نفر عشق وجود دارد که او را به فرزندانش پیوند می‌دهد؛ در زندگی دیگری استعدادی که بتواند آن را به‌کار گیرد؛ در زندگی سومی شاید تنها خاطرات کشداری که ارزش حفظ کردن دارد. یافتن این رشته‌های ظریف در یک زندگی فرو پاشیده به شکل انگاره‌ای استوار از معنا و مسئولیت، هدف و موضوع مبارزه‌طلبی «لوگوتراپی» است که تعبیر دکتر فرانکل «از تحلیل اگزیستانسیالیستی» نوین (هستی درمانی) است.

فرانکل مدت زیادی در اردوگاه کار اجباری اسیر بود، که تنها وجود برهنه‌اش برای او باقی ماند و بس. پدر، مادر، برادر و همسرش یا در اردوگاه‌ها جان سپردند یا به کوره‌های آدم‌سوزی سپرده شدند. خواهرش تنها بازماندهٔ این خانواده بود که از اردوگاه‌های کار اجباری جان سالم به‌در برد. او چگونه زندگی را قابل زیستن می‌دانست درحالی‌که همهٔ اموالش را از دست داده بود، همهٔ ارزش‌هایش نادیده گرفته شده بود، از گرسنگی و سرما و بی‌رحمی رنج می‌برد و هر لحظه در انتظار مرگ بود؟ او به‌راستی چگونه زنده ماند؟ پیام چنین روانکاوی که شخصا با چنان شرایط خوفناکی مواجه بوده است، بسیار جذاب است.

خواندن کتاب انسان در جستجوی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب انسان در جستجوی معنا را به تمام علاقه‌مندان به روان‌کاوی و مسائل روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انسان در جستجوی معنا

بیشتر رویدادهایی که در اینجا نشان داده می‌شود، در اردوگاه‌های بزرگ و مشهور روی نداده، بلکه در اردوگاه‌های کوچکی رخ داده است که بیشتر آدم‌سوزی‌ها در آنجا انجام می‌گرفت. به عبارت دیگر، این داستان به رنج و مرگ قهرمانان بزرگ و زندانیان شناخته شده یا کاپوهای برجسته ـ زندانیانی که به‌عنوان افراد امین مورد استفاده قرار می‌گرفتند و در نتیجه از امتیازهایی برخوردار بودند ـ نمی‌پردازد. سخن از فداکاری‌های مصلوب‌شدگان و مرگ توده‌های ناشناخته و مجرمانی است که گزارشی از آنان در دست نداریم. اینها همان زندانیان عادی بودند که نشان ویژه‌ای روی آستین خود نداشتند و کسانی بودند که به‌شدت مورد تحقیر کاپوها واقع می‌شدند؛ کاپوهایی که هرگز مزهٔ گرسنگی را نمی‌چشیدند، درحالی‌که آنان یا چیزی برای خوردن نداشتند یا با اندک غذایی فریاد شکم را می‌خواباندند. اما زندگی و گذران بسیاری از کاپوها در اردوگاه‌ها، بهتر از زندگی پیشینیان بود. اغلب کاپوها بیشتر از زندانبانان به زندانیان سختگیری می‌کردند و آنان را بیرحمانه‌تر از اس.اس‌ها به باد کتک می‌گرفتند. ناگفته نماند که کاپوها را از میان زندانیانی برمی‌گزیدند که شخصیت‌شان نشان‌دهندهٔ چنان رفتاری بود که اس.اس‌ها انتظارش را داشتند، و چنانچه در عمل خلاف خواسته و انتظار اس.اس‌ها تشخیص داده می‌شد، بی‌درنگ از کارشان برکنار می‌شدند.

کاپوها به‌سرعت به خلق‌وخوی اس.اس‌ها و زندانبان‌های اردوگاه‌ها پی می‌بردند. بنابراین در مورد آنان نیز می‌توان بر پایهٔ اصول روان‌شناسی داوری کرد.

کسانی که در خارج زندان بودند به این علت که تحت‌تأثیر عواطف و احساسات ترحم‌آمیز واقع می‌شدند، تصورات نادرستی دربارهٔ زندانیان داشتند زیرا از مبارزهٔ بین زندانیان برای زنده ماندن و یک تکه نان آگاه نبودند.

این مبارزه و تلاش به‌طرزی خشن و بی‌رحمانه و تنها برای به‌چنگ آوردن تکه‌ای نان بخورونمیر روزانه، پیوسته در جریان بود.

برای نمونه، کامیونی را در نظر می‌گیریم که رسمآ اعلام می‌شد باید شمار ویژه‌ای از زندانیان را به اردوگاهی دیگر حمل کند، اما حدس نزدیک به یقین همه این بود که مقصد نهایی کامیون به اتاق‌های گاز منتهی خواهد شد.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

StarShadow
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

این کتاب زندگینامه یا وقایع نگاری خاطرات نیست؛ بلکه بیشتر جنبه ی روانشناختی و فلسفی داره. همینطور که از اسم کتاب مشخصه. هرچند خاطراتی که نویسنده از اردوگاه مرگ بیان میکنه، خواندنی است اما بازم موضوع اصلی لوگوتراپی یا همان معنادرمانی

- بیشتر
marzieh
۱۴۰۰/۰۷/۰۳

کتاب خوبیه ولی من فصل دومشو بیشتر دوست داشتم تجربه های روانپزشکی ک راجبش حرف زده شده برام جالب بود و اینکه ترجمه کتاب زیاد خوب نیست و متن روانی نداره برای خوندن

sinabayati
۱۳۹۹/۱۲/۲۶

کتاب خوب ترجمه افتضاح

zazal
۱۴۰۲/۰۶/۲۲

کتاب خیلی خوب کاملی ولی ترجمه افتضاح

shahab
۱۴۰۲/۰۶/۲۶

سلام من اصلا نتونستم بزارمش زمین یه پشت خوندمش خیلی عالی نوشته تموم حسارو من با نویسنده تجربه کردم

hamed ramezani
۱۴۰۲/۰۸/۱۸

بهترین کتاب دنیا

رضو
۱۳۹۹/۱۰/۲۶

درمورد اینکه در شرایط های بحرانی و یا پوچی در زندگی چگونه به آن معنا دهیم و نویسنده داستان خود و دوستانش را در خلال جنگ جهانی دوم با ارائه درس هایی توضیح میدهد

النازجعفری
۱۴۰۱/۰۹/۲۰

واقعی و جذاب💕

raminsarlak
۱۴۰۰/۰۱/۰۱

به هیچ عنوان در این عصر و دوره خوندن این کتاب رو پیشنهاد نمیکنم...چون نه کاربردی بود و نه متن گیرایی داشت... دو سوم کتاب به خاطرات زندان و بقیه کتاب به شرح نصفه و نیمه لوگوترامی پرداخته بود که

- بیشتر
sasha
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

اونقدرها که میگن جالب نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
آنچه انسان‌ها را از پا در می‌آورد، رنج‌ها و سرنوشت نامطلوبشان نیست بلکه بی‌معنا شدن زندگی است که مصیبت‌بار است. و معنا تنها در لذت و شادمانی و خوشی نیست، بلکه در رنج و مرگ هم می‌توان معنایی یافت.
زهرا امیر
اگر زندگی رنج بردن است، پس برای زنده ماندن باید ناگزیر معنایی در رنج بردن یافت.
ایران
خوش‌بینی ذاتی من مانند غریقی که به پر کاهی چنگ بیندازد
elahe
«چنان زندگی کن که گویی بار دومی است که به دنیا آمده‌ای و اینک در حال انجام خطاهایی هستی که در زندگی نخست مرتکب شده بودی.»
Mohmmad Hosein
گرچه شرایط نامناسب زندگی از قبیل کمبود خواب، غذای ناکافی و فشارهای روانی گوناگون موجب می‌شد زندانیان به شکلی از خود واکنش نشان دهند، در تجزیه و تحلیل نهایی روشن می‌شود که تغییر ماهیت زندانی نتیجهٔ تصمیم درونی اوست، نه صرفآ نتیجهٔ تأثیرات زندگی در اردوگاه. بنابراین، اصولا هر مردی می‌تواند حتی در چنان شرایطی تصمیم بگیرد که از نظر روحی و معنوی تغییر یابد. او می‌تواند ارزش انسانی خود را حتی در اردوگاه کار اجباری حفظ کند. داستایوسکی می‌گوید: «من تنها از یک چیز می‌ترسم و آن اینکه شایستگی رنج‌هایم را نداشته باشم.»
amir95as
اروپایی نه بدبین است و نه ضد مذهب. بلکه برعکس، نویسنده‌ای که خود شاهد همهٔ رنج‌ها و نیروهای شیطانی شکنجه بوده، به‌خوبی به توانایی بشر در غلبه بر شرایط موجود و کشف حقیقتی روشنگرانه و بسنده آگاهی دارد. خواندن این کتاب را که واژه‌هایش چون گوهر می‌درخشد و بر ژرف‌ترین مشکلات بشر می‌تابد، از همگان خوا
کاربر ۲۹۰۸۶۲۲

حجم

۳۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۳۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان