دانلود و خرید کتاب آشنایی با تکنیک‌های خودگویی مثبت و خودکنترلی هیجانی اسماعیل سعدی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با تکنیک‌های خودگویی مثبت و خودکنترلی هیجانی اثر اسماعیل سعدی‌پور

کتاب آشنایی با تکنیک‌های خودگویی مثبت و خودکنترلی هیجانی

معرفی کتاب آشنایی با تکنیک‌های خودگویی مثبت و خودکنترلی هیجانی

کتاب آشنایی با تکنیک های خودگویی مثبت و خودکنترلی هیجانی نوشته اسماعیل سعدی‌پور و زهرا قلمی است. این کتاب راهنمای یک زندگی شاد و رشار از لبخند و خوشی است. کتاب آشنایی با تکنیک های خودگویی مثبت و خودکنترلی هیجانی کمک می‌‌کند از تمام لحظه‌های زندگی لذت ببرید.

درباره کتاب آشنایی با تکنیک های خودگویی مثبت و خودکنترلی هیجانی

یکی از موثرترین و قدرتمندترین تاثیرات بر نگرش و شخصیت ما چیزهایی است که در مورد خود به خودمان می‌گوییم. این گفتگوهای درونی، چگونگی پاسخی است که ما به طور درونی به آنچه که برایمان رخ می‌دهد، می‌دهیم و آن تفکر، احساسات و عمل ما را تعیین می‌کند.

 ما همگی در فکرمان با خودمان حرف می‌زنیم، بیشتر اوقات هیچکس متوجه نمی‌شود که چه چیزهایی به خود می‌گوید، درواقع، گاهی اوقات حتی متوجه این‌گونه پیام‌های کوتاهی که به خودمان می‌دهیم، نمی‌شویم، چون آن‌ها خیلی سریع اتفاق می‌افتند یا اینکه به قدری از آن‌ها استفاده کرده‌ایم که برایمان به صورت عادت درآمده است، اما این پیام‌های کوتاه خیلی مهم هستند چون می‌توانند احساس ما را نسبت به خودمان و دیگران تحت تاثیر قرار دهند.

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که خود کنترلی هیجانی روشی مؤثر برای سلامت ذهنی و روانی است و داشتن مشکل در تنظیم هیجانات با گستره ای از مشکلات روان شناختی در ارتباط است. افرادی که به لحاظ خودکنترلی ضعیف‌اند دائماً با احساس ناامیدی، افسردگی، بی‌علاقگی به فعالیت دست به گریبانند، درحالیکه افراد با مهارت زیاد در این زمینه با سرعت بیشتر می‌توانند ناملایمات را پشت سر گذاشته و میزان مشخصی از احساسات را با تفکر همراه نموده و مسیر درست اندیشه را بپیمایند.

خواندن کتاب آشنایی با تکنیک های خودگویی مثبت و خودکنترلی هیجانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند آرامش روحی داشته باشند پیشنهاد می کنیم.

بخشی از کتاب آشنایی با تکنیک های خودگویی مثبت و خودکنترلی هیجانی

 درمان شناختی شیوهٔ معمول شروع فرآیند تغییر، ارزیابی و تغییر افکار منفی مراجع است، به طوری که این ارزیابی و تغییر افکار منفی تاثیر مثبتی روی خلق، رفتار، واکنش‌های فیزیکی و چگونگی پاسخ مراجع به عوامل فشارزای محیطی می‌گذارد. هدف این درمان نیز کمک به مراجعان برای گسترش و حفظ دیدگاه‌های مفیدی است که به آن‌ها در مقابله با مشکلاتشان کمک می‌کند (همان).

افکار خودآیند یا خودکار

افکار خودآیند جریانی از تفکر هستند که با جریان آشکارتری از تفکر همراهند. این افکار فقط مختص افراد دارای فشار روانی نیستند، بلکه تجربه‌ای هستند که در همهٔ ما مشترک هستند. اغلب اوقات ما به سختی از وجود این افکار آگاه هستیم، هرچند که با مختصری تمرین می‌توانیم به راحتی آن‌ها را وارد حیطه آگاهی خود کنیم و هنگامی که از افکارمان آگاه شدیم، اگر دچار اختلالات روان‌شناختی نباشیم، به صورت خودکار واقعیت را بررسی می‌کنیم (جودیت بک، ترجمهٔ محمدی و همکاران، ۱۳۹۱)، این افکار در طول روز به شکلی خودکار به ذهنمان خطور می‌کند و ما برای آن‌ها قصد یا برنامه‌ریزی نمی‌کنیم؛ یکی از اهداف شناخت‌درمانی این است که ما را از افکار خودکار آگاه کند (گرینبرگر و پادسکی، ترجمهٔ گذرآبادی و فیروزبخت، ۱۳۸۶).

درواقع، دقیقاً همانطوری که ما از شیوهٔ راه رفتن خود آگاهی نداریم، نسبت به افکارمان هم بی‌اطلاع هستیم. بخشی از تفکر ما به‌قدری برایمان عادی شده است که کاملاً خودکار و اتوماتیک است و دقیقاً مثل رانندگی کردن است که به آن آگاهی نداریم. بیشتر مواقع ذهن ما افکار و ایده‌ها را مرور می‌کند ولی ما از بیشتر آن‌ها آگاه نیستیم چون این امر بسیار اتفاق می‌افتد و ما هم یاد نگرفته‌ایم که این روند را کند کنیم؛ از طرف دیگر این افکار نقش مهمی در سلامت هیجانی ما نیز بازی می‌کنند (دهقانی فیروزآبادی، ۱۳۸۶). 

نظرات کاربران

کاربر ۱۲۳۵۱۴۵
۱۴۰۲/۰۴/۲۰

آدرس ها و ارجاعات از متن حذف بشه خیلی بهتره، چون باعث کندی در روند مطالعه و اختلال در سرعت فهم مطلب میشه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۳ صفحه

حجم

۳۸۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان