دانلود و خرید کتاب اقتصاددان های بزرگ لیندا یوئه ترجمه هوشنگ شجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاددان های بزرگ اثر لیندا یوئه

کتاب اقتصاددان های بزرگ

معرفی کتاب اقتصاددان های بزرگ

کتاب اقتصاددان ‌های بزرگ اقتباسی از اثر برجسته و به یاد ماندنی خانم لیندا یوئه اقتصاددان انگلیسی/آمریکایی متولد تایوان و استاد مدرسه بازرگانی لندن با عنوان «اقتصاددان‌های بزرگ» است. 

درباره کتاب اقتصاددان‌های بزرگ

در درجه نخست اولین موضوعی که این اثر را برجسته می‌کند، روشی است که خانم لیندا در معرفی اقتصاددان‌های مورد نظر به‌کار برده است. معمولاً در کتاب‌های تاریخ عقاید اقتصادی که به شناساندن اقتصاددان‌های نامدار و صاحب مکتب اختصاص دارد، عقاید، ایده‌ها و احتمالاً نواقص احتمالی تئوری‌ها بازگو و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. اما خانم لیندا در شناساندن این اقتصاددان‌ها روشی نو به‌کار برده است و آن قرار دادن آنها در مقابل مشکلاتی است که در قرن بیستم و بیست و یکم فراروی بشر قرار گرفته است. مثلاً در بحث مارکسیسم، مارکس را در مقابل این سوال قرار می‌دهد که چرا چین کمونیست همسان آمریکای کاپیتالیست دچار نابرابری شده است، به‌طوری‌که تعداد سوپر میلیاردرهای چین از آمریکا بیشتر است. مگر نه این بود که سوسیالیسم با شعار برابری بیشتر در مقابل مکتب سرمایه‌داری قرار گرفت و آن را واداشت که از بسیاری از اصول اولیه خود جدا شده و حتی شعار ملی کردن سوسیالیست‌ها را در بخش‌هایی به مورد اجرا درآورد؟ و یا اگر مارکس زنده بود، چه تحلیلی در مورد چین می‌توانست داشته باشد که از نظر سیاسی و حکومتی تحت تسلط حزب کمونیست قرار دارد ولی در زمینه اقتصادی حاکمیت بازار را پذیرفته است؟

همین امر در مورد آدام اسمیت هم صادق است. دانشمندی که اصول اولیه نظام سرمایه‌داری را تئوریزه کرد و اصل عدم مداخله دولت در اقتصاد را به‌طور صریح و ضمنی به‌کاربرد، در مورد نقش دولت در به تعادل رساندن مجدد اقتصاد چه نظریه‌ای می‌توانست داشته باشد؟

 خواندن کتاب اقتصاددان های بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه اقتصاد.

نظرات کاربران

کاربر 1420084
۱۴۰۱/۰۳/۲۷

سلام متاسفانه این نسخه از نظر نگارش و گزارش سال‌ها به شدت دچار اشکال است و شایسته است که مترجم و ناشر آنها را درست کرده و‌طاقچه هم نسخه اصلاح‌شده را جایگزین نسخه موجود در کتابخانه مشترکین بنماید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان