دانلود و خرید کتاب کتاب کوچک هوگا مایک وایکینگ ترجمه حمیده معین‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب کوچک هوگا اثر مایک وایکینگ

کتاب کتاب کوچک هوگا

انتشارات:نشر شگفت
امتیاز:
۳.۸از ۹۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتاب کوچک هوگا

کتاب کوچک هوگا اثری از مایک وایکینگ نویسنده و پژوهشگر شادی، اهل دانمارک است. این کتاب به یکی از مفاهیم و عناصر جذاب فرهنگ دانمارکی به‌نام «هوگا» می‌پردازد. دانمارکی‌ها براساس آخرین پژوهش‌ها، شاد‌ترین مردم جهان هستند. هوگا نام یک دورهمی سنتی و منحصربه‌فرد و رایج دانمارکی است. نویسنده با دقیق‌شدن در جزئیات این مراسم ساده اما بسیار آرامش‌بخش دانمارکی، ریشه‌های شادبودن مردم دانمارک را کاویده است؛ شادی همراه با آرامش که امروز همه‌ی مردم جهان مشتاقانه در پی آن هستند.

این کتاب با ترجمه حمیده معین‌فر منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب کتاب کوچک هوگا

کتاب کوچک هوگا نام کتابی از مایک وایکینگ نویسنده‌ی دانمارکی است. کتابی درباره‌ی راز شادی مردمانی که براساس تحقیقات به‌عمل‌آمده، شادترین مردمان روی زمین‌اند. هسته‌ی مرکزی کتاب، «هوگا» است. هوگا نام یک دورهمی ساده در دانمارک اما در واقع چیزی فراتر از آن است. هوگا عناصری در خود دارد که به ریشه‌های فرهنگی عمیق مردم دانمارک برمی‌گردد. این کتاب تاکنون به ده‌ها زبان مختلف دنیا ترجمه و با استقبالی وسیع و کم‌نظیر مواجه شده است. «کتاب کوچک هوگا» را حمیده معین‌فر به فارسی ترجمه کرده و نشر شگفت به چاپش رسانده است.

کلمه‌ی هوگا معنای دقیقی ندارد و در زبان دانمارکی به دو شکل فعل و صفت به‌کار برده می‌شود. هر چیزی که آرامش‌بخش، دل‌نشین، باصفا باشد، صفت هوگایی را به خود اختصاص می‌دهد. لحظه‌ها، غذاها، اتاق‌ها و خانه‌های هوگایی همگی در صفاتی مشترک هستند. با اشخاص، مکان‌ها و رویداد‌هایی هوگایی می‌توان لحظاتی لذت‌بخش، به‌دور از تجمل و ظواهر پوچ را تجربه کرد. از این‌رو کلمات بسیاری در زبان دانمارکی از واژه‌ی هوگا مشتق شده‌اند؛ «هوگایورنِت» به‌معنی حال‌وحوصله‌ی هوگاکردن، «هوگاباکسه» که نام شلواری بسیار راحت است که هرگز در جمع پوشیده نمی‌شود ولی محبوب‌ترین لباس فرد است، «هوگااونکِل» به‌معنی کسی که به‌راحتی با کودکان ارتباط می‌گیرد و بیش از حد معمول، آسان‌گیر و اهل مداراست.

هوگا یک دورهمی ساده، با رسومی کاملا ابتدایی است. یک جمع کوچک همدل، تعدادی شمع (که عنصری بسیار مهم در فرهنگ دانمارکی است)، جایی دنج و آرام و فنجانی قهوه کافیست تا یکی از دل‌نشین‌ترین دورهمی‌های دنیا شکل بگیرد. هوگا از فرهنگ سهل‌گیر و شادی‌جوی و برابری‌طلب دانمارکی برآمده است. آن‌قدر ساده و آرام است که به نور ملایم صبحگاهی تشبیه می‌شود. بهشت افراد درون‌گراست که برون‌گرایان هم از آن لذت می‌برند و مهم‌تر از همه درس‌هایی در خود دارد که در روزگار پرمشغله‌ی کنونی می‌تواند کمکی بزرگ به آرامش بخشیدن به افراد و شاد زندگی کردن آن‌ها بکند. کتاب کوچک هوگا به‌معنای واقعی دل‌نشین و زیباست که به زیور عناصر بصری جذابی هم آراسته شده است.

خواندن کتاب کتاب کوچک هوگا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب کوچک هوگا را به کسانی که به‌دنبال شاد زیستن و دستیابی به آرامش هستند پیشنهاد می‌کنیم. مایک وایکینگ برجسته‌ترین پژوهش‌گر شادی در جهان است که ویژگی‌های فرهنگی شادترین مردم جهان (دانمارکی‌ها) را در قالب یک کتاب زیبا و دل‌نشین با جذابیت‌های بصری، مطرح کرده است.

درباره‌ی مایک وایکینگ

مایک وایکینگ نویسنده، سخنران و محقق معروف دانمارکی، متولد سال ۱۹۷۸ است. او پژوهش‌گری صاحب‌نام در زمینه‌ی «شادی» است و توانایی منحصربه‌فردی در تبدیل مفاهیم پیچیده به ایده‌هایی آسان و قابل درک دارد. وایکینگ پس از انتشار کتاب‌هایش به شهرت رسید؛ کتاب کوچک هوگا و کتاب کوچک لیکا دو اثر بسیار محبوب و خوانده‌شده‌ی وایکینگ هستند که در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تیمز قرار دارند و به ۳۵ زبان مختلف دنیا برگردانده شده‌اند. تاکنون بیش از یک‌میلیون نسخه از کتاب‌های او در سراسر جهان به‌ فروش رسیده‌ است. وایکینگ بنیان‌گذار و مدیرعامل موسسه‌ی تحقیقات شادی است. او سخنرانی ماهر و خوش‌قریحه نیز است و بیش از پانصد مصاحبه نیز با رسانه‌های پرمخاطب و معروف جهان همچون سی‌‌ان‌ان، بی‌بی‌سی، گاردین، تایمز، نیویورک‌تایمز، فیگارو، چاینادیلی و اچ‌بی‌او به انجام رسانده است. تایمز مایک وایکینگ را ایندیانا جونز لبخندها و احتمالا شادترین فرد جهان لقب داده است.

نظرات کاربران

الهه
۱۴۰۰/۰۶/۱۰

این کتاب بیشتر معرفی دانمارک و اداب و رسومش و غذاها و اعیاد مخصوصش بود که برای شناخت عالیه اما با توجه به تبلیغات کتاب که قراره از جیزهای کوچیک لذت ببریم انتظارم بیشتر بود و نکته مهم که خود نویسنده هم

- بیشتر
•صبا•
۱۳۹۹/۱۱/۲۱

حین خواندن این کتاب، با مرور لذت های کوچک در زندگی، لبخند زیبایی گوشه‌ی لب هاتون نقش میبنده

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۱/۱۱/۱۷

هوگا یعنی صدای بارون کلبه چوبی، یعنی حس خوردن شیر کاکائو داغ تو سرمای زمستون.☕ یه جمله معروف هست که میگه : اون مرد با خودش تو پاریس خوشحاله.🧘🏻‍♂🎉 این جمله قشنگ نشون میده خوشحالی ربطی به مکان نداره و اون مرد به

- بیشتر
ParilovesBooks
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

طاقچه جان لطفا توی بی نهایت موجود کنید ممنون

حسن حیدری
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

کتابی بسیار زیبا و کاربردی برای لذت از لحظات باهم بودن.خلق لحظات زیبا و بهره بردن از روزهای زندگی. من نسخه چاپی کتاب را تهیه کرده ام.

زهرا
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

این کتاب درباره سنت و فرهنگ دانمارکی ها به نام هوگاست که به قول مترجم اگر قرار باشه معادلی براش در فرهنگ انگلیس، آلمان و ایران داشته باشیم، به ترتیب خویشتنداری، دقت به جزئیات و تعارف کردنه!! کتاب شما رو به

- بیشتر
da☾
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

این کتاب مثل اسم‌ش خیلی دلنشین بود برام، و خیلیی توصیف کرده بود موردعلاقه‌هامو..یعنی به نظرم لذت بردن ازش به روحیه‌ و علاقه‌ی آدم بستگی داره، درسته که یه بخش‌هایی‌ش راجع به دانمارک و کپنهاگ و آداب و رسوم‌ش بود،

- بیشتر
🍃بانو🌼
۱۴۰۰/۱۰/۰۴

یک کتاب کوچک با تصاویر حال خوب کن و متن روان که میتونید با کتاب ریلکس کنید و ازش لذت ببرید بهتون یاد میده برای آرامش و داشتن حال و انرژی مثبت چه کار هایی انجام بدید

کاربر ۲۹۱۱۵۳۲
۱۴۰۰/۰۵/۲۹

حال دلتون با خوندنش خوب میشه، تو کل کتاب از حس خوب و چیزهای کیوت حرف میزنه. خیلی کتاب آرامش بخشیه

elnaaz.ataee
۱۴۰۰/۰۲/۲۰

به نظرم کاش ما هم معنی‌ای به معنی هوگا داشتیم . جاش توی زندگیامون خالیه ! و اینکه کتاب بسیار بسیار جذاب و دوست داشتنی بود برای من . پر از حس خوب و جادوی حال‌خوب‌کن :) از دستش ندین .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان