دانلود و خرید کتاب رام کردن خشم سرکش فیث‌جی. هارپر ترجمه نگار عطائی آشتیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رام کردن خشم سرکش اثر فیث‌جی. هارپر

کتاب رام کردن خشم سرکش

معرفی کتاب رام کردن خشم سرکش

کتاب رام کردن خشم سرکش، نوشته فیث جی. هارپر و ترجمه نگار عطائی آشتیانی شامل روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت است. 

درباره کتاب رام کردن خشم سرکش

فیث جی. هارپر در کتاب رام کردن خشم سرکش، به مخاطبان کمک می‌کند تا احساس خشم و عصبانیت را در کنترل خود در آورند. در حقیقت نویسنده در تلاش است تا با آشنا کردن مخاطبان با دلایل علمی ایجاد چنین حسی، به آن‌ها کمک کند تا بتوانند به بهترین نحو این حس را کنترل کنند. همانطور که می‌دانید احساس خشم و عصبانیت در گذشته به شدت به انسان‌ها کمک کرده است و ما امروزه، بخشی از حضور و زندگی‌مان را مدیون همان خشم گذشتگان هستیم. اما امروزه دیگر خطرهایی که در گذشته وجود داشت، جان انسان‌ها را تهدید نمی‌کند. دلیلی برای خشمگین شدن وجود ندارد. راه‌حل این است که بیاموزیم چگونه احساساتمان را تحت کنترل خودمان درآوریم.  

کتاب رام کردن خشم سرکش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه موفقیت و خودیاری از خواندن اثر لذت می‌برند. اگر به مطالعه کتاب‌های روانشناسی علاقه دارید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب رام کردن خشم سرکش

توانایی ما برای نشان دادن واکنشی قوی برابر خاطرات ای‌اِی‌ام تا اندازه‌ای یک مزیت فرگشتی مهم برای انسان‌هاست. مغز انسان گذشته را به خاطر می‌آورد به خیال اینکه آینده است و برای جلب توجه ما، براساس آنچه به خاطر می‌آورد، احساساتی مثل عصبانیت، اضطراب و ترس را بروز می‌دهد.

در جامعه امروزی همین مزیت فرگشتی به عامل مزاحمی تبدیل شده است. درواقع گذشته باید ما را کاملاً از وضعیت حال مطلع کند، اما معمولاً چنین کارکردی ندارد. وقتی ما در گذشته آسیب دیده‌ایم و آثار آن تا زمان حال ادامه دارد، این مغز ابتدایی ماست که همان حلقه نوارکاست را پخش می‌کند. از این گذشته، این حالت روحی (دوباره عصبانیت، اضطراب، ترس و غیره) از عملکرد سازنده ما جلوگیری می‌کند؛ چراکه واکنشی به هشدار فعلی نیست. گاهی فقط واکنش نشان می‌دهیم، چون نمی‌دانیم با خاطراتی که با آن‌ها زندگی می‌کنیم، چه کار دیگری می‌توان کرد. ای‌اِی‌ام‌ها، براساس این باور که «در امان بودن بهتر از متأسف بودن است»، واکنشی احساسی را در ما برمی‌انگیزند.

خلاصه‌تر بگویم؟ وقتی کسی برای شما یا کسی که دوستش دارید خطر فوری (واقعی یا خیالی) به حساب بیاید، عصبانیت توانایی شما را به‌سوی حمایت از آنچه برایتان مهم است سوق می‌دهد.

در اینجا هشدار مهمی وجود دارد: به خاطر دارید که گفتم عصبانیت واکنشی حیاتی است و نه یک واکنش سلطه‌جویانه؟ وقتی عصبانیت به‌طور طبیعی اتفاق بیفتد، این گفته صادق است. ولی برخی از افراد عمداً و آگاهانه از عصبانیت استفاده می‌کنند، تا آنچه را می‌خواهند به‌دست آورند. عصبانیتی که تحت کنترل و ارادهٔ ما نیست با عصبانیت فریبکارانه از طریق تحلیل نوع واکنش فرد عصبانی قابل‌تشخیص است؛ آن هم زمانی که هیچ‌چیز جلودارش نیست. اگر افراد بعد از اینکه به خواستهٔ خود رسیدند هنوز دلخور باشند، عصبانیتشان از نوع ابزاری خودآگاه برای سلطه‌جویی نبوده است و چنانچه یک لحظه بعد از رسیدن به خواسته‌شان آرام شوند، عصبانیت از نوع فریبکارانه بوده است. این روش فنی تشخیصی است که درمانگرها از آن استفاده می‌کنند، تا بفهمند فرد مشکل عصبانیت دارد یا کنترل اجباری.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه