دانلود و خرید کتاب بررسی مساله‌ی عدل‌ الهی همراه با حل معمای خیر و شر گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی مساله‌ی عدل‌ الهی همراه با حل معمای خیر و شر اثر گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی

کتاب بررسی مساله‌ی عدل‌ الهی همراه با حل معمای خیر و شر

معرفی کتاب بررسی مساله‌ی عدل‌ الهی همراه با حل معمای خیر و شر

کتاب بررسی مساله‌ی عدل‌ الهی همراه با حل معمای خیر و شر اثر گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی و از مجموعه کتاب‌های موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی است.

هدف این موسسه برقراری ارتباط، بررسی و حل مشکلات جوانان، کوشش برای یافتن راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، ارتقای سطح آگاهی و معرفت دینی، اجتماعی جوانان و انجام فعالیت‌های تحقیقی- پژوهشی و افکارسنجی است.

مهم‌ترین رویکرد موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهشی‌های اجتماعی آستان قدس رضوی، معرفت افزایی برای جوانان و تقویت دنیای اعتقاداتشان و تأثیر بر سبک زندگی آن‌ها در سراسر کشور و برخی از نقاط جهان است.

در این راستا، موسسه، کتاب‌هایی با موضوعات گوناگون آموزشی و معرفتی به چاپ می‌رساند که کتاب بررسی مساله‌ی عدل‌ الهی همراه با حل معمای خیر و شر یکی از آثار ارزشمند در جهت ارتقای سطح آگاهی و معارف دینی، فرهنگی و اجتماعی جوانان امروز است.

روح نماز
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
در محضر انیس مهربان
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
به سوی جانان
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
معادشناسی
محمدحسن وکیلی
اخلاق بندگی
محمدباقر تحریری
بر سفره‌ی توحید
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
خداشناسی؛ کتاب معلم معارف کاربردی (۳)
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
معادشناسی؛ کتاب معلم معارف کاربردی (۷)
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
راهنماشناسی
محمدحسن وکیلی
خداشناسی
محمدحسن وکیلی
معرفت‌شناسی
محمدحسن وکیلی
به سوی بی‌نهایت
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
انسان شناسی و جهان شناسی
محمدحسن وکیلی
سبک زندگی توحیدی از نگاه امام رضا (ع)
محمدحسن وکیلی
زیارت؛ آغاز عشق و بندگی
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
عرفان امین
محمدعلی تولایی
دریچه‌ای به عالم پنهان
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
نردبان آسمان
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
توحید؛ داروی دردها
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی

نظرات کاربران

farad98
۱۳۹۹/۰۸/۲۴

مرور یه سری دونسته ها،یادگرفتن یه سری ندونسته ها و جمع بندی همه اونا به طور خلاصه برای من مفید بود

kowsar Shieh
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

قشنگ بود😍

EBRAHIMI
۱۴۰۰/۱۱/۲۵

کتاب خوبی است، نباید توقع کامل بودن داشت چون مخاطب کتاب محققین نیستند بلکه جوانان جامعه هستند که با بسیاری از سوالات و شبهات روبرو شده‌اند و چنین کتابی با زبانی روان برای چنین مخاطبی مطلوب است. نسخه چاپی آن

- بیشتر
saratwin
۱۴۰۰/۰۶/۲۵

دوستان اگه کتاب دیگه ای که مثل این روان و ساده در مورد عدل الهی نوشته شده رو معرفی کنید ممنون میشم

معین
۱۴۰۲/۱۲/۱۴

بررسی اینکه چرا خدا عادل هست؟ چرا خدا هیچ وقت ظلم نمیکنه؟ یه مدت به پوچی رسیده بودم و فوق العاده کمک کرد. این کتاب خیلی محتوای فاخر و جذابی داره برای نوجوانان و جوانان.

محمد
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

بنده فقط قسمت خیر و شر کتاب رو خوندم و فقط در این باره نظر میدم، به نظرم با مطالعه کتبی که در این زمینه داشتم مبحث کامل نبود اما بدم نبود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
مؤمن در برابر این حوادث، ناگهان از خواب غفلت بیدار شده و به یاد می‌آورد که نباید به امور گذرا و ناپایدار دل ببندد؛ به همین دلیل توجه و انسش به خداوند متعال بیشتر شده و به او نزدیک‌تر می‌شود.
گمنام
مثال ما به‌سان کودکی بیمار است که پدر و مادرش از سر دلسوزی و برای درمان، او را از خوردن کیک و شیرینی محروم کرده‌اند ولی به برادران و خواهرانش شیرینی می‌دهند. آن کودک در حدّ فهم کودکی‌اش کار ایشان را ظلم می‌پندارد. کار پدر و مادر حکیمانه و از سر مصلحت است و قضاوت کودک، کودکانه و از سر جهل. پس اختلاف کودک با والدین بر سر خوب یا بدبودنِ «خوردن شیرینی» به اختلاف «هدفِ» والدین و کودک برمی‌گردد. کودک به‌دنبال خوشیِ زودگذر است و از دید وی خوردن شیرینی لذت‌بخش است؛ اما پدر و مادر به‌دنبال رشد و تعالی پایدار کودک هستند و به همین دلیل خوردن شیرینی و بیمارماندن کودک از نگاه ایشان بد و ناصواب است.
گمنام
طبیعت انسان به‌گونه‌ای است که در رنج‌ها و سختی‌ها رشد می‌کند. از این منظر روح نیز مانند بدن است. بدن وقتی رشد می‌کند که تحت فشار باشد؛ کسی که بارهای سنگین را برمی‌دارد، کم‌کم بازوان قوی‌تری می‌یابد و کسی که مدت‌های زیاد می‌دود، بدنش در برابر دویدن مقاوم می‌شود. همان طور که بدن انسان تا تحت فشار قرار نگیرد رشد نمی‌کند، روح و روان انسان نیز هیچ‌گاه بدون سختی، ترقی و تعالی پیدا نمی‌کند. به همین دلیل است که همواره زندگی شخصیت‌های بزرگ پر است از دشواری‌ها و مصیبت‌هایی که در برابر آن مقاومت کرده‌اند و به‌دنبال آن رشد یافته‌اند. البته مهم این است که انسان در برابر سختی تحمل کند و آب‌دیده شود و سر فرود نیاورد؛ اما اگر در برابر سختی‌ها شکست بخورد و احساس ضعف کند، به وضعیت بدتری دچار می‌شود و رشد نمی‌کند.
گمنام
آنچه در عمل مهم است روح عبودیت و اخلاص است. عمل انسان اگر فاقد عبودیت و اخلاص باشد تا جایی انسان را بالا می‌برد، ولی در مراحل بالاتر که میزان عبودیت انسان آزمایش می‌شود، انسان در امتحان الهی مردود شده و سقوط می‌کند.
huseinmoradi
چه بسیار کسانی که سال‌ها در غفلت کامل به سر می‌بردند و ناگهان با یک مصیبت، جرقه‌ای در قلبشان زده شد و راهشان را به‌سوی خداوند پیدا کردند
گمنام
منشأ این نوع بلایا، ارادهٔ خود انسان بر حرکت به‌سوی خداوند و دل‌کندن از غیر اوست. هرچه ایمان مؤمن در مسیر حرکت به‌سوی خداوند بیشتر شود، به همان نسبت بلا هم بر او بیشتر فرومی‌ریزد. البته باید توجه کنیم کسی که به‌دنبال لقای الهی است، اگر خود، تا جایی که ممکن است، از تعلقات دنیوی دل بکند؛ در مسیر حرکت الی‌الله کمتر به بلا دچار می‌شود و اگر مؤمنی در این مسیر کوتاهی بورزد، خداوند از سر لطفش کوتاهی او را جبران می‌کند. این نوع بلایا فقط لطف و محبتی از جانب خداست و اولیای خدا نیز که از باطن و حقیقت این بلایا مطلع‌اند، آن را در آغوش گرفته و در برابر آن، سر تسلیم فرومی‌آورند
گمنام
انسان اگر خود را مالک بپندارد، به تکبر دچار شده و تواضعش در برابر خداوند کم می‌شود. برای رشد و حرکت به‌سوی خداوند، باید هر چیزی غیر از خدا را از دل بیرون کرد؛ به همین دلیل به انفاق مال و جان سفارش فراوانی شده است و ایثار را از مهم‌ترین اسباب تقرب به خداوند شمرده‌اند.
گمنام
احتمالاً قضاوت دیگران این بود که خداوند ما را ناقص خلق کرده است و ما بیچاره‌ها بال نداریم و ناقصُ‌الخلقه هستیم؛ ما هم همیشه از اینکه ناقصُ‌الخلقه هستیم غصه می‌خوردیم و احساس رنج می‌کردیم. گمان می‌کردیم که از نعمت پرواز محرومیم و به خداوند همیشه اعتراض می‌کردیم که چرا ما را با این‌همه رنج و غصه خلق کرده است. ولی آیا واقعاً خداوند به ما شر و بدی رسانده است یا مسئله این است که ما خود را ناقص و بد می‌پنداریم؟ آیا خداوند نقصی در ما آفریده است یا اینکه تنها کمال بیشتری را نیافریده است؟ با کمی تأمل آشکار می‌شود که خداوند در آن دنیایِ فرضی به ما بدی و بیچارگی نداده و نقصی نیافریده است؛ بلکه فقط نسبت به دیگران نعمت کمتری عطا فرموده است و چون به دیگرانی بیشتر نعمت داده است و ما توقع داریم که با دیگران مساوی باشیم، خود را بدبخت و بیچاره و بی‌بال می‌یابیم!
گمنام
خداوند پاداش هرکس را عادلانه و حتی بیش‌تر از حقش در دنیا و آخرت ادا می‌کند و هرگز ظلمی از او سر نخواهد زد
گمنام
فرض کنیم پادشاه مهربانی تمام دارایی خود را میان فقرای شهر تقسیم کرده و به همه تا حدّ ممکن، لطف و اکرام نموده است. او اکنون از کنار چند فقیر که در گوشه‌ای نشسته‌اند، عبور می‌کند و تصمیم می‌گیرد بازهم به آنها کمک کند. پادشاه برحسب حکمت‌ها و مصلحت‌هایی که درنظر دارد، به نفر اول ۱ میلیون، به نفر دوم ۵ میلیون، به نفر سوم ۱۵ میلیون و به نفر چهارم ۱۰۰ هزارتومان کمک می‌کند. آیا در این مثال، پادشاه در حق کسی ظلم کرده است؟ آیا شخص چهارم می‌تواند ادّعا کند که چون به او کمتر کمک شده، مورد ظلم قرار گرفته است؟ واقعیت این است که پادشاه، نهایت لطف و مهربانی را در حق ایشان روا داشته، هیچ ظلمی هم مرتکب نشده و هریک از کمک‌های او، فقط از روی احسان و نیکوکاری بوده است.
گمنام

حجم

۹۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۹۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۹۹۹
تومان