دانلود و خرید کتاب پادشاه عاشق پیشه امیل لودویگ ترجمه عبدالرضا (هوشنگ) مهدوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پادشاه عاشق پیشه اثر امیل لودویگ

کتاب پادشاه عاشق پیشه

معرفی کتاب پادشاه عاشق پیشه

پادشاه عاشق‌پیشه داستانی نوشته امیل لودویگ درباره عشق افسانه‌ای ادوارد هشتم، پادشاه انگلستان است که به خاطر عشق یک زن آمریکایی تاج و تختش را رها کرد.

 درباره کتاب پادشاه عاشق‌پیشه

 ادوارد هشتم با نام کامل ادوارد آلبرت کریستین جورج اندرو پاتریک دیوید، تنها از ۲۰ ژانویه تا ۱۱ دسامبر سال ۱۹۳۶ پادشاهی کرد و پس از آن به خاطر عشقش سریر سلطنت را بوسید و عاشقی را برگزید. او وقتی عاشق والیس سیمپسون شد، این زن تازه از شوهر دوم خود جدا شده بود. نخست‌وزیران پادشاهی بریتانیا با این پیوند موافق نبودند و آن را باعث تخریب وجهه سیاسی و اجتماعی شاه می‌دانستند. بعلاوه، چنین ازدواجی با وضعیت ادوارد به عنوان رئیس تیتر کلیسای انگلیس که در آن زمان ازدواج مجدد پس از طلاق در صورت زنده بودن همسر سابق را تأیید می‌کرد، مغایرت دارد. ادوارد می‌دانست که اگر با این زن ازدواج کند، دولت بالدوین استعفا حواهد داد و هنگامی که فهمید در این شرایط امکان ازدواج او وجود ندارد، از سلطنت کناره‌گیری کرد. ادوارد پس از کناره‌گیری، دوک ویندسور نامیده شد.

 خواندن کتاب پادشاه عاشق‌پیشه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و سرگذشت‌نامه‌ها را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 درباره امیل لودویگ

امیل لودویگ زندگینامه برخی از مردان بزرگ و نیز چند کتاب تاریخی نوشته است: ناپلئون (۱۹۲۶)، بیسمارک (۱۹۲۷)، گوته (۱۹۲۸)، چهارده ژوئیه (۱۹۲۹)، لینکلن (۱۹۳۰)، روزولت (۱۹۳۸)، استالین (۱۹۴۲)، بتهوون (۱۹۳۳)، دکتر فروید (۱۹۴۷)، رمان اتللو (۱۹۴۷) و کتابی که در دست دارید در واقع آخرین اثر اوست که در ۱۹۴۸ نوشته شده است.

از آثار امیل لودویگ تاکنون زندگینامه لینکلن در ۱۳۲۴، استالین در ۱۳۲۸، بتهوون در ۱۳۳۲ و داستان اتللو در ۱۳۳۴ به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است. کتاب حاضر در واقع پنجمین ترجمه از آثار این نویسنده بزرگ است.

بخشی از کتاب پادشاه عاشق‌پیشه

ادوارد هشتم با خوشحالی هر چه تمام‌تر از سفر مدیترانه بازگشت. در چهل و دو سالگی، پادشاه میلیونر، سرتاسر جهان را درنوردیده و در تمام دریاها بحرپیمایی کرده و برای نخستین بار در عمر خود چند هفته‌ای را در کنار زن مورد علاقه‌اش گذرانده بود.

این رویداد بزرگ که هر مرد قوی‌تر از او را دستخوش هیجان می‌کرد در عرشه یک کشتی تفریحی زیبا، پناهگاه دست نیافتنی و شاعرانه، در میان گروهی از دوستان و در غیاب شوهر این زن رخ داده بود. سفر دریایی با مأموریت‌ها و دیدارهای سیاسی گرم‌تر و گیراتر شده و به پادشاه اجازه داده بود زیرکی و تیزهوشی زن مورد علاقه‌اش را در معرض آزمایش قرار دهد، آن دو خود را جوان‌تر احساس می‌کردند و خانم سیمپسون که تاکنون از نگاههای یک جامعه اشرافی حسود و بد گمان رنج می‌برد، می‌توانست برای نخستین بار ساعتها با عاشقش تنها بماند، چیزی که آرزوی هر عاشق و معشوق جوان است. چهار هفته در دریا، گردش، ماهیگیری، آب‌تنی، همه‌گونه ورزشها در عرشه کشتی، لباسهای سفید، دلهای شاد و دویدن با خوشحالی و هماهنگی... .

با وجود این، همه اینها یک سفر دریایی تفریحی ساده نبود. تصادفی نبود که پادشاه داف کوپر وزیر جنگ و منشی مخصوص او را همراه آورده بود. تصادفی نبود که چند لحظه قبل از سوءقصد نافرجام ماه مه و سپس یک بار دیگر در برابر گور سرباز گمنام در فرانسه، ادوارد با کلمات آتشین از اراده‌اش در حفظ صلح سخن گفته بود. تصادفی نبود که ادوارد مذاکراتی طولانی با لیتوینوف وزیر خارجه شوروی کرده بود، درحالی‌که پدرش همواره از تماس با روسها اجتناب ورزیده بود. اکنون که روابط میان انگلستان، ایتالیا و ترکیه این چنین آشفته بود و پارلمان انگلیس نزدیک شدن جنگ را احساس می‌کرد تا جایی که از تعطیلات تابستانی چشم‌پوشی کرده بود، و دولت با شرط فراخواندن فوری پادشاه و به امید این‌که او بتواند موجب تنش زدایی شود با این مسافرت موافقت کرده بود، ادوارد به مذاکرات سیاسی با رهبران کشورهای مختلف اشتغال داشت.

در یوگسلاوی، صادرات بریتانیا به نفع صادرات آلمان کاهش یافته بود. در یونان، پس از درگذشت ونیزلوس، متاکزاس طرفدار آلمان قدرت را در دست گرفته بود. ترکیه از جامعه ملل تقاضا کرده بود حقوق آن کشور در بغازها بازپس داده شود. ملاقات پادشاه انگلیس با سران این سه کشور اوضاع را بهبود می‌بخشید و تنش را کاهش می‌داد. مصطفی کمال آتاتورک به اندازه‌ای مورد پسند پادشاه قرار گرفت که او را به لندن دعوت کرد و نظر به این‌که رهبر ترکیه از ضعفهای انسانی عاری نبود، چندی بعد سفارش سه میلیون لیره فولاد و آهن به انگلستان داد.


نظرات کاربران

کاربر ۶۱۶۹۷۵۸
۱۴۰۲/۰۳/۲۷

در مورد انصراف پادشاه انگلستان از سلطنت بخاطر ازدواج با یک زن مطلقه ی آمریکایی، قبلا مطالبی شنیده بودم. و این کتاب مشخصا از طرف یک طرفدار ادوارد ، پادشاه مستعفی انگلستان نوشته شده؛ و درباره ی تمایل به آلمان

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۱۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان