دانلود و خرید کتاب سیری در نهج البلاغه مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیری در نهج البلاغه اثر مرتضی مطهری

کتاب سیری در نهج البلاغه

معرفی کتاب سیری در نهج البلاغه

*این کتاب به درخواست انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری)، با این قیمت ارائه شده است.عرضه رایگان در سایر برنامه‌ها بدون هماهنگی و رضایت ناشر انجام شده و از سوی ناشر در حال پیگیری است. «سیری در نهج البلاغه» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری ( ۱۳۵۸- ۱۲۹۸)، استاد فلسفه اسلامی است. وی قبل از انقلاب بهمن ۵۷ استاد دانشگاه تهران بود و بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد. این کتاب مجموع مقالات متسلسلی است که در سال‌های ۵۱-۵۲ خورشیدی در مجله «مکتب اسلام» به رشته تحریر درآمد و سپس به صورت کتاب به دست چاپ سپرده شد. این کتاب دارای یک مقدمه و هفت بخش است. مهمترین موضوع‌های بحث شده در این کتاب عبارتند از : نهج‌البلاغه و اندیشه‌های کلامی، تلقی نهج‌البلاغه از عبادت، حکومت و عدالت، ارزش دنیا از نظر قرآن و نهج‌البلاغه.
معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

Gharibe Ashena
۱۳۹۵/۰۷/۱۷

 جرج جرداق مسیحی۲۰۰بار نهج البلاغه را خوانده? بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ  جرج جرداق مسیحی۲۰۰بار نهج البلاغه را خوانده? !!!!! چرا؟چرا؟چرا؟ خود جرج جرداق میگوید یک روز در یک همایش فرهنگی ،یکی از دوستان مسلمانم کتابی به من

- بیشتر
کاربر 1775998
۱۳۹۹/۰۲/۱۰

من عاشق تفکر و نگاه مطهری به مسائل هستم، فوق العاده است، کاش هم وطن ها مون به جای خواندن کتابهای مثل چهار اثر اسکاول شین وقت میگذاشتن و کتاب های امثال شهید مطهری را مطالعه میکردند

لبیک یا زهرا(س)
۱۳۹۸/۰۲/۲۸

فقط بگویم که چند روزی در این کتاب زندگی کردم

غریبه
۱۳۹۵/۱۱/۲۰

گفته اند یکی از یاران امیر المؤمنین (ع) ، به نام همّام، که مردی عابد بود گفت: «ای امیر مؤمنان، پرهیزگاران را برای من بستای چنانکه گویی به آنان می نگرم» امام در پاسخ او درنگی نمود،، سپس فرمود: «ای

- بیشتر
SARA
۱۳۹۵/۰۷/۱۷

سلام.من ی مسیحی میشناسم ک 10 بار نهج البلاغه رو خونده.اونوقت منو شما ک شیعه ایم چند بار؟؟

Fazil---bano
۱۳۹۹/۰۴/۲۵

خیلی جالب هست لطفا مطالعه اش کنین

ممنون از ارائه خدمات خوبتون
۱۳۹۹/۰۱/۲۲

عالیه فوق العاده

miss.sd
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

کد تخفیف۲۰% SB984Z3Y6RTWP1

حسین 123
۱۳۹۵/۰۷/۱۷

دوستانی که با مطالعه pdf آثار شهید مطهری مشکل دارن، می تونن از نرم افزار "کتابخانه مطهر ۲" استفاده بکنن.

Mohammad
۱۳۹۴/۱۰/۱۸

کتاب بسیار خوبیه. البته بعضی از قسمت های کتاب مخصوصا در ابتدای کتاب بحث های فلسفی مطرح شده که درکش برای افراد نا اشنا به فلسفه مقداری مشکله.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۴)
اول خود حق را بشناس، آن‌وقت اهل حق را خواهی شناخت؛ خود باطل را بشناس، آن‌وقت اهل باطل را خواهی شناخت. آن‌وقت دیگر اهمیت نمی‌دهی که چه کسی طرفدار حق است و چه کسی طرفدار باطل، و از خطا بودن آن شخصیتها در شگفت و تردید نخواهی بود.
ツAlirezaツ
محقن‌بن‌ابی‌محقن به علی علیه‌السلام پشت می‌کند و به معاویه رو می‌آورد و برای اینکه دل معاویه را که از کینه علی علیه‌السلام می‌جوشد خرسند سازد گفت: از نزد بی‌زبان‌ترین مردم به نزد تو آمدم. آنچنان این چاپلوسی مشمئز کننده بود که خود معاویه او را ادب کرد. گفت: وای برتو! علی بی‌زبان‌ترین افراد است؟! قریش پیش از علی از فصاحت آگاهی نداشت، علی به قریش درس فصاحت آموخت.
ツAlirezaツ
سخن علی در حد وسط کلام مخلوق و کلام خالق قرار گرفته است و درباره‌اش گفته‌اند: «فوق کلام المخلوق و دون کلام الخالق» .
ツAlirezaツ
سخن هرکس به همان دنیایی تعلق دارد که روح گوینده‌اش به آنجا تعلق دارد
جوان انقلابی
علی تنها در میدان جنگ قهرمان نبود، در همه‌جا قهرمان بود: درصفای دل، پاکی وجدان، جذابیت سحرآمیز بیان، انسانیت واقعی، حرارت ایمان، آرامش شکوهمند، یاری مظلومان، تسلیم حقیقت بودن در هر نقطه و هرجاکه رخ بنماید. او در همه این میدانها قهرمان بود.
S E T A C
سخن نماینده روح است؛ سخن هرکس به همان دنیایی تعلق دارد که روح گوینده‌اش به آنجا تعلق دارد. طبعا سخنی که به چندین دنیا تعلق دارد نشانه روحیه‌ای است که در انحصار یک دنیای بخصوص نیست. و چون روح علی محدود به دنیای خاصی نیست
ツAlirezaツ
عابد و زاهد و صوفی همه طفلان رهند مرد اگر هست به‌جز «عالم ربانی» نیست
ツAlirezaツ
او از شدت ظهور در خفاست.
f_altaha
منبرش بیش از آن که «قال» باشد «حال» بود.
ツAlirezaツ
در حدیث قدسی آمده است: یا ابْنَ ادَمَ خَلَقْتُ الْاَشْیاءَ لِاَجْلِک وَ خَلَقْتُک لِاَجْلی. همه چیز برای انسان آفریده شده و انسان برای خدا.
f_altaha

حجم

۲۰۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۰۱ صفحه

حجم

۲۰۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۰۱ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان