دانلود و خرید کتاب اول خانواده فیلیپ مک‌گرا ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اول خانواده اثر فیلیپ مک‌گرا

کتاب اول خانواده

معرفی کتاب اول خانواده

اول خانواده، برنامه‌ای قدم به قدم برای ایجاد یک خانواده کم‌نظیر اثری از دکتر فیلیپ مک‌گرا با ترجمه مهدی قراچه‌داغی است. 

درباره کتاب اول خانواده، برنامه‌ای قدم به قدم برای ایجاد یک خانواده کم‌نظیر

 فلیپ مک‌گرا در این کتاب از اهمیت بقای خانواده در دوران کنونی صحبت می‌کند. از همجو رسانه‌های جمعی و فضای مجازی برای تخریب بنیان خانواده و از ارزش‌هایی که خانواده باید تلاش کند انها را در این شرایط حفظ کند.

او در این کتاب تاکید می‌کند بمباران رسانه‌های جمعی می‌تواند روی اخلاقیات و ارزشهای فرزندان ما تأثیر بگذارد. تلویزیون، موسیقی و فیلمها هر لحظه قهرمانانی می‌سازند و به فرزندان ما عرضه می‌کنند، بدون اینکه بدانند روی آنها چگونه تأثیر می‌گذارند. 

ما به عنوان مسئولان خانواده باید دقت کنیم که در برابر این مشکلات بایستیم و واکنش نشان دهیم و بر این رفتار جنون‌آمیز چیزی نیفزاییم. باید دقت کنیم و مراقب باشیم که خانواده‌های خود را از درون تهدید نکنیم و تحت‌تأثیر آنچه در دوران کودکی بر ما گذشته است به زیان خانواده‌مان کاری صورت ندهیم. ما مطمئنآ به عنوان پدر و مادر تنها کسانی نیستیم که بر فرزندانمان نفوذ داریم، از این رو باید مطمئن شویم که بهتر از سایرین در خدمت فرزندان خود باشیم.

او می‌گوید: بدبین‌ها به شما خواهند گفت که در جامعه پرشتاب امروزی، خانواده نقش حیاتی خود را از دست می‌دهد. من در اینجا می‌خواهم به شما بگویم که هرگز اینگونه نیست، حتی نزدیک به حقیقت هم نیست. خانواده امروزی در مقایسه با خانواده یک نسل گذشته نقش مهمتری ایفا می‌کند. و فرسایش و تحلیل رفتن آن پذیرفتنی نیست. این نبردی است که باید در آن مشارکت کنیم و پیروز گردیم. این نبردی است که اگر تکالیفمان را به درستی انجام دهیم، در آن به پیروزی می‌رسیم. شما به عنوان یک والد وظیفه دارید فرزندان خود را در جاده منتهی به موفقیت به حرکت درآورید.

مک‌گرا در این کتاب توضیح می‌دهد به عنوان والدین چه کاری را نباید بکنید و چه کاری را باید بکنید تا خانواده خود را به شکلی هدفمند در زندگی هدایت نمایید. برنامه‌ او این است که موفقیت را برای هر یک از فرزندان شما تعریف کند و بعد به شما کمک کند تا زمینه‌های لازم برای موفق شدن آنها را فراهم آورید.

فرزندان شما در حکم ستاره‌های شما هستند و زمان آن رسیده که بدرخشند. آنها توان درخشیدن را دارند و اگر شما کارتان را به درستی انجام دهید، آنها خواهند درخشید.

 خواندن کتاب اول خانواده، برنامه‌ای قدم به قدم برای ایجاد یک خانواده کم‌نظیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 والدین و مدیران خانواده مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

 بخشی از کتاب اول خانواده، برنامه‌ای قدم به قدم برای ایجاد یک خانواده کم‌نظیر

زندگی در خانه، با واحد خانوادگی او، آشفته و غیرقابل پیش‌بینی است. پدر او الکلی است. او به لحاظ احساسی برای فرزندش حضور ندارد. به سایر افراد خانواده هم نمی‌رسد. پدر و پسر اغلب با هم منازعه دارند. روز بعد پدر اصولا به یاد نمی‌آورد که منازعه‌ای در کار بوده، اما ذهن و دل پسر موضوع را ثبت و ضبط می‌کند. از اینکه بگذریم، پدر که کار فروشندگی می‌کرده فعالیتش را قطع کرده است و به اتفاق خانواده‌اش به ایالت دیگری رفته تا مجددآ به دانشگاه بازگردد، بیشتر درس بخواند، به این امید که آینده بهتری پیدا کند. اما خانواده شش نفری او تحت‌تأثیر این تصمیم‌گیری به شدت فقیر شده‌اند. پیوند درونی بسیار کمی میان اعضای خانواده وجود دارد. همه افراد خانواده انرژی خود را از دست داده‌اند. در مواقعی افراد خانواده گرسنگی می‌کشند. زندگی آنها از امنیت خاطر بی‌بهره است. زندگی آنها پر از مشکل، پر از یأس و نومیدی است. بحرانی از پس بحران دیگر از راه می‌رسد.

دو خواهر بزرگتر این پسر دوازده ساله آشکارا سعی دارند به طرز خود از مشکل دور بمانند. اما اینکار مصداق همان بیرون پریدن از ماهی‌تابه به درون آتش است. تنش در همه خانواده وجود دارد. پسر خواهرانش را دوست دارد و خواهرها در مواقع مختلف از برادرشان حمایت کرده‌اند. اما بعد دخترها از خانه رفتند و چون برگشتند، به طرز غریبی تفاوت کرده بودند. آنها دیگر دو فرزند خانواده نبودند. از این رو پسر احساس تنهایی می‌کند. مادر با آنکه پرمحبت است، ساعتهای طولانی در یک فروشگاه روی پا کار می‌کند تا بتواند غذای خانواده را تأمین کند. پرستار بچه بانمک اما ساکت است. تنها خدا می‌داند که او چه فکری در سر دارد.

هم پدر و هم مادر در خانواده فقیری متولد شده‌اند، خانواده‌های درس نخوانده و در نتیجه نمی‌دانند که زندگی چه چیز بیشتری جز آنچه به آنها داده بود می‌توانست بدهد. متأسفانه پدر با بدرفتاری‌های جسمانی و عاطفی مادرش روبه‌رو بوده است و این روی رفتار او با زنش و فرزندانش تأثیر سوء بر جای گذاشته است.

این دنیایی است که این پسر ۱۲ ساله در آن زندگی می‌کند.




هفت راز اربابان پول
رابرت شمین
گروه درمانی اختلال استرس پس از سانحه
ایمان‌الله بیگدلی
حقیقت و نسبت آن با هنر
محمدرضا ریخته‌گران
صد داستان اخلاقی؛ جلد دوم
جواد ثابت‌نژاد
دانشگاه پایدار
جیمز مارتین
برندسازی در ورزش و مدیریت بازاریابی برند در ورزش
محسن اسماعیلی ثانی
بهسازی و توسعه کاربردی روترها با متد فازی
علی محمدیون‌ اتی کندی
فرهنگ توصیفی رفاه و سیاست گذاری اجتماعی
فرهاد بزرافکن
ارگونومی برای مبتدیان
جان دال
مدیریت واردات در شرایط تشدید، تخفیف و رفع تحریم‌ها: سیاست‌ها و راهکارها
علیرضا گرشاسبی
پویش پیامبر (ص)
سیدمجتبی حسینی
کیسانیه؛ حقیقت یا افسانه
سیدابراهیم سیدعلوی
حیاط شیطان
ایوو آندریچ
پانل های پیش ساخته سه بعدی (فناوری و کاربرد)
امید رضایی‌فر
آقای اشمیت کیه؟
سباستین تیری
بررسی چند مفهوم مهم در معماری و مهندسی نرم افزار
اﺣﺴﺎن اﺧﻼﻗﯽ
روز بدشانسی گوردون و خانه ارواح
مایکل وید
حقه های حیوانات
علی‌یار فرهمند دندلو
پل معلق
محمدرضا بایرامی

نظرات کاربران

M.s Gholizade
۱۴۰۲/۰۴/۱۷

این کتاب به نظرم کتاب بسیار خوبی در خصوص تربیت فرزند است و نکات ارزشمندی رو بیان میکنه ،زبان شیوا و گیرایی هم داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
کوهنوردان به کوه می‌روند، با طناب به یکدیگر وصل می‌شوند تا اگر یکی از آنها دچار لغزش شد، دیگران به او کمک کنند. افراد خانواده باید به هم متصل باشند، انگار که چسبی آنها را به هم متصل می‌سازد.
M.s Gholizade

حجم

۲۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۲۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان