دانلود و خرید کتاب چهار میثاق دون میگوئل روئیز ترجمه دل‌آرا قهرمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز

کتاب چهار میثاق

امتیاز:
۴.۱از ۱۴۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهار میثاق

کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز و ترجمه‌شده توسط دل‌آرا قهرمان است. در کتاب چهار میثاق، دون میگوئل روئیز، منبع باورهای خودمحدودکننده‌ای را آشکار می‌کند که شادی را سلب و رنج بی‌مورد ایجاد می‌کند. این کتاب که بر اساس حکمت باستانی تولتک نوشته شده، راهنمای رفتاری قدرتمندی را ارائه می‌دهد که می‌تواند زندگی را به تجربه‌ی جدیدی از آزادی، شادی واقعی و عشق تبدیل کند.

درباره کتاب چهار میثاق

کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز، بیش از یک دهه از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده و به ۴۶ زبان در سراسر جهان ترجمه شده است. این کتاب ساده و در عین حال بسیار قدرتمند، تفاوت فوق‌العاده‌ای در فکر و عمل افراد در هر برخورد ایجاد می‌کند. روئیز در این کتاب نقشه‌ی راهی به سوی روشنگری و آزادی به خوانندگان نشان می‌دهد.

تولتک‌ها تمدنی باستانی در مکزیک بودند که به زنان و مردان عاقل معروف بودند. آن‌ها دانشمندان و هنرمندانی بودند که جامعه‌ای را برای کاوش و حفظ دانش معنوی و اعمال پیشینیان تشکیل دادند. روئیز در این تمدن جستجو کرد تا اصول راهنما را از شیوه زندگی آن‌ها استخراج کند. در چهار میثاق، روئیز حکمت ضروری تولتک را شرح می‌دهد و معنای زندگی مردان و زنان به عنوان جنگجویان صلح‌آمیز در دنیای مدرن را بیان می‌کند.

این کتاب اساسا راهنمایی است که به خوانندگانش کمک می‌کند تا دیدگاه خود را نسبت به زندگی تغییر دهند. روئیز در کتاب چهار میثاق، چهار دستورالعمل ساده را بیان می‌کند که ادعا می‌کند اساس یک زندگی شاد و صلح‌آمیز را تشکیل می‌دهند.

خلاصه کتاب چهار میثاق

همه‌ی ما «میثاق‌هایی» در مورد اینکه چگونه زندگی کنیم، با خود بسته‌ایم. ما با دوستان، شرکا، والدین، فرزندان، با خدای خود و به طور گسترده‌تر، با جامعه‌ی خود توافقاتی داریم و البته، مهم‌ترین توافق‌ها، آن‌هایی هستند که با خودمان بسته‌ایم. تمام این توافق‌ها «شخصیت» ما را می‌سازند. با این حال، در بیشتر موارد، این توافقات آگاهانه انتخاب نشده‌اند. این کتاب نشان می‌دهد که می‌توان برخی از توافق‌های قدیمی را که دیگر کمکی به ما نمی‌کنند، زیر پا گذاشت و به جای آن، میثاق‌های جدیدی ایجاد کرد که آگاهانه انتخاب می‌کنیم. میثاق‌های ما هر چه باشد، روئیز پیشنهاد می‌کند که (بر اساس خرد تولتک) چهار میثاق ذکرشده در کتاب را با خود ببندیم.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

با خواندن کتاب چهار میثاق پای صحبت‌های یک بزرگ‌تر بومی می‌نشینیم و حکمت روزهای گذشته را می‌خوانیم. دون میگوئل روئیز، به شرح بسیاری از باورهای خودمحدود‌کننده می‌پردازد و یک راه‌حل ساده و در عین حال مؤثر برای رفتار‌های شخصی ارائه می‌دهد که آن را از اجداد تولتکی خود آموخته است. این کتاب که پر از حقایق ساده است، می‌تواند در زندگی همه تغییر ایجاد کند.

خواندن کتاب چهار میثاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب چهار میثاق را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که قصد دارند با رعایت اصولی ساده، در زندگی به موفقیت‌های بیشتر دست یابند.

درباره دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز (متولد ۲۷ آگوست ۱۹۵۲) معلم معنوی مشهور، نویسنده‌ی پرفروش بین‌المللی و جراح سابق اهل مکزیک است. او سه دهه از زندگی خود را صرف هدایت مردم به آزادی شخصی از طریق بینش عمیق خود در مورد واقعیت‌های انسانی کرده است. از آثار او در میان اعضای جنبش اندیشه‌ی نو که بر آموزه‌های باستانی به عنوان ابزاری برای دستیابی به روشنگری معنوی تمرکز دارد، استقبال بسیاری شده است. روئیز در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار واتکینز انتخاب شده است.

روئیز علاوه بر کتاب چهار میثاق که در سال ۱۹۹۷ منتشر شده، کتاب‌های دیگری نیز منتشر کرده است، از جمله سلطه‌ی عشق، صدای دانش، دایره‌ی آتش، کتاب همراه چهار میثاق و میثاق پنجم که با همکاری پسرش دون خوزه نوشته شده است.

نقد کوتاهی بر کتاب چهار میثاق

دون میگوئل روئیز که سابقا یک جراح بوده، پس از یک تصادف رانندگی تقریبا مرگبار، بازگشت تا با مادرش زندگی کند و متعاقبا سفری معنوی را آغاز کرد که باعث شد خود را به عنوان یکی از رهبران فکری خرد تولتک تثبیت کند، فلسفه‌ای که مبتنی بر فراموش کردن باورها، انتظارات و توافقاتی که منجر به رنج می‌شوند است و باعث انتخاب‌هایی می شود که منجر به آزادی و شادی شخصی می‌شود.

و در حالی که کتاب چهار میثاق تقریبا ربع قرن پیش منتشر شده، از زمان نخستین انتشار، کتابی بسیار پرفروش بوده و در عین حال کوتاه است، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا خوانندگان بارها و بارها به آن باز می‌گردند.

در حالی که میثاق‌های ذکرشده در این کتاب ممکن است ماهیت ساده‌ای داشته باشند، دارای وزن و محتوایی هستند که واقعا می‌توانند تفاوتی بزرگ ایجاد کنند.

درباره‌ سرخپوستان تولتک

تولتک، قبیله‌ای با زبان ناهواتل هستند که از قرن دهم تا دوازدهم پس از میلاد بر منطقه‌ی مرکزی مکزیک کنونی سلطه داشتند. نام تولتک معانی زیادی دارد، از جمله شهرنشین و فرهنگ. تمدن باستانی تولتک در مرکز مکزیک امروزی و به نام تولا مسلط بود. این تمدن از حدود سال ۹۰۰ تا ۱۱۵۰ بعد از میلاد، تا زمان نابودی تولا، شکوفا بود. تولتک ها مجسمه‌سازان و هنرمندانی افسانه‌ای بودند که بناهای تاریخی و حکاکی‌های سنگی چشمگیری را از خود بر جای گذاشتند. آن‌ها همچنین جنگجویانی سرسخت و مصمم بودند.

چه کسانی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

کتاب چهار میثاق به دلیل محبوبیت بسیار، به زبان‌های متعددی از جمله فارسی ترجمه شده است. از جمله مترجمان این کتاب به فارسی، می‌توان به زهرا بختیاری (انتشارات آتریسا)، دل‌آرا قهرمان (انتشارات ذهن‌آویز)، فاطمه فراهانی (انتشارات سبکتو) و مهدیه مقاری (انتشارات کتاب‌درمانی) اشاره کرد. این کتاب همچنین به گویندگی افرادی از جمله نیما رئیسی (ترجمه‌ی دل‌آرا قهرمان)، مصطفی طالبیان (ترجمه‌ی مهدی لطیفی)، دادبه دادمهر (ترجمه‌ی فاطمه فراهانی)، نازنین آذرسا (ترجمه‌ی فهیمه شریفی)، الهام ایران‌نیا (ترجمه‌ی مهناز صادقی)، مهرداد اسکویی (ترجمه‌ی وحیده مرادی و فاطمه محمدی) و ابوالفضل شکیبازاد (ترجمه‌ی گروه مترجمان) در قالب کتاب صوتی در دسترس است.

میثاق‌های کتاب چهار میثاق چیست؟

میثاق نخست: با کلام خود گناه نکنید (در کلام خود بی‌عیب‌ونقص باشید).

روئیز بیان می‌کند که در حالی که این میثاق مهم‌ترین میثاق است، اما رعایت آن از بقیه سخت‌تر است. روئیز بی‌عیب‌ونقص بودن در زبان را به معنای مسئولیت‌پذیری در برابر اعمال خود می‌داند. در اصل، این توافق بر اهمیت صحبت کردن با صداقت و انتخاب دقیق کلمات پیش از بیان آن‌ها تمرکز دارد.

میثاق دوم: هیچ‌چیز را به خود نگیرید.

میثاق دوم راهی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد تا با رفتار‌های آزاردهنده‌ی دیگران که ممکن است در زندگی تجربه کنند، مقابله کنند. روئیز معتقد است که خشم، حسادت و حتی غم و اندوه زمانی که فرد دست از به خود گرفتن چیزها بردارد، می‌تواند کاهش یابد یا از بین برود.

میثاق سوم: تصورات باطل نکنید.

سومین میثاق، نحوه‌ی ایجاد تصورات و چگونگی منجر شدنشان به انواع رنج را توضیح می‌دهد. وقتی کسی دائما به این می‌اندیشد که دیگران چه فکری می‌کنند، می‌تواند استرس و تعارض میان‌فردی ایجاد کند، زیرا فرد معتقد است فرض او بازنمایی حقیقت است. روئیز معتقد است که راه‌حل غلبه بر تصورات نادرست، پرسیدن سوال و اطمینان از شفاف بودن ارتباط میان افراد است.

میثاق چهارم: همیشه بهترین تلاشتان را بکنید.

میثاق چهارم به خوانندگان این امکان را می‌دهد که بینش بهتری برای دستیابی به پیشرفت در زندگی داشته باشند. این توافق مستلزم ادغام سه میثاق اول در زندگی روزمره و همچنین زندگی با تلاش کامل است. روئیز معتقد است که اگر کسی در تمام لحظات تمام تلاش خود را بکند، از قضاوت خود و پشیمانی دور می‌شود.

بخشی از کتاب چهار میثاق

رویا در کتاب‌های پائولو کوئیلو، مخصوصآ در کیمیاگر، تجسم افسانه شخصی دارنده آن است. اگر فردی از کودکی در رویای پزشک شدن بوده است، زمانی به افسانه شخصی خویش دست می‌یابد که این رویا را متحقق کند. آثار کوئیلو به خواننده این باور را می‌دهند که برای تحقق رویا یا رویاهای ویژه‌ای در این جهان حضور پیدا کرده، و خداوند از طریق نشانه‌ها و کمک‌های فراوان دیگری او را در جهت تحقق رویاهایش یاری می‌کند و هر زمان که قصد دست‌کشیدن از تعقیب افسانه شخصی خویش را داشته باشد، گرفتاری‌ها و صدمات مختلف وی را دوباره به سوی آن سوق می‌دهند. عوارض عدم تعقیب رویاها در کیمیاگر، سفر به دشت ستارگان و حتی کوه پنجم برشمرده شده است. در این کتاب اخیر، که قهرمان داستان آن یکی از انبیاء یهود است، درمی‌یابیم که «رویا» ی فرد یا «افسانه شخصی» او الزامآ آن کاری نیست که دوست دارد انجام دهد، و او نه برای خوشایند دیگران و نه حتی برای خوشایند نفس خویش در این راه قرار گرفته است. هر کسی بَهرِ کاری آمده است و تأخیر در پرداختن به آن موجب ایجاد عوارض جسمانی و روانی کم‌وبیش شدید و عمیقی در او می‌شود. ترس انسان‌ها از دنبال کردن سرنوشتی که سرشت آنان به سوی آن متمایل است، در ساحل رودخانه پیدرا به صورت ترس فردی و دنبال‌کردن الگوی «دیگری» ظاهر شده و در کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد به شکل الگویی از رفتار اجتماعی که پیروی از آن ورونیکا را به سوی خودکشی و گروه بسیار زیادی از افراد جوامع متعدد را به سوی زندگی عاری از حیات، رنگ‌باخته و بی‌حاصل هدایت می‌کند. بیشتر این افراد به گواهی آمار دست‌کم یک بار دست به خودکشی زده‌اند. پس رویا در آثار کوئیلو به معنای «آرزو» یا «هدف» یا «غایت» زندگی فرد می‌باشد

معرفی نویسنده
عکس دون میگوئل روئیز
دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز از جمله نویسندگان تاثیرگذاری است که با نوشتن کتاب چهار میثاق به شهرت رسید و شناخته شد. مطالبی که او در کتاب‎‌هایش می‌نویسد، آموزه‌هایی برای رسیدن به بیداری درونی است. او با بیان خرد سرخپوستان تولتک به زبان ساده، مردم جهان را با بیداری و آگاهی درونی آشنا می‌کند و به همین دلیل موفق شده است تا نامش را وارد فهرست انسان‌های تاثیرگذار قرن کند.

نظرات کاربران

سمیه کرامتی
۱۳۹۹/۰۹/۲۲

سلام من این کتاب و قبلا خوندم کتاب خوبیه و عمل کردن به همین ۴ مورد می تونه زندیگتونو دگرگون کنه اما عمل کردن بهشون واقعا کار سختیه ۱ با کلام خود گناه نکنید یعنی کلماتی که برعلیه خودتون به

- بیشتر
dorsa
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

اولش فکر کردم از این کتاب های موفقیت و انرژی و ایناست که حقیقتا من اعتقادی ندارم و به نظرم جالب نیست ولی وقتی خوندم دیذم اتفاقا کاملا منطقی و مفید بود

FTM_B
۱۳۹۹/۱۱/۱۴

یه کتاب عالی و جمع‌وجور که رسم زندگی کردن رو به ما یاد میده! یقینا حال دلمون با رعایت کردن همین چهارتا میثاق از جهنمِ تبعیدی میرسه به بهشت ابدی. به کسایی که حس میکنن نیاز به حال خوب و

- بیشتر
AS4438
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

عالی، مطالب این کتاب را باید بخاطر سپرد وعمل کرد، راهنمای خوبی برای زندگی بهتر،بینظیره.

محمد دانشجو
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

وقتی چند صفحه ازش میخونی کم کم میفهمی این اصلا یک کتاب معمولی نیست و بسیار جذاب و درجه یکه واقعا از اینک این کتاب رو خوندم حس خوبی دارم

mahsa
۱۳۹۹/۰۸/۲۶

محشر در یک کلام

radin
۱۴۰۰/۱۲/۰۸

سلام، دوستان این کتاب فلسفی هستش ولی با بیان ساده، اگر نتونید نگاه نویسنده رو درک کنید اجرا کردن و پایبند بودن به چهار میثاق طلایی و عالی کتاب واس هر فردی سخت میشه،قسمت آیینه دودی و قسمت بعدیش رو

- بیشتر
milad
۱۴۰۱/۰۱/۳۱

قطعا ارزش چند بار خوندن رو داره 🌿برایِ درکش عمیقش با دل و جان بخونیدش،🌿نسخه صوتی کتاب (چهار میثاق) هم که با صدایِ نیما رئیسی ست فوق العاده ست💫

negin.chn.1998
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

به نظر من همینطور که خود کتاب میگه اگه این ۴ میثاق رو توی زندگی به کار ببریم همیشه آرامش خواهیم داشت و در دنیای شلوغ امروز این مهمترین نکته س❤

penelope
۱۴۰۰/۰۴/۲۲

کتاب بسیار متفاوتی بود، مطالب این کتاب مثل هیچ چیز دیگه ای نیست پس قطعا برای هرکسی که میخونه جدید خواهد بود. من با خوندن این کتاب خیلی حس خوبی گرفتم و واقعا احساس میکنم با این کتاب زندگیم عوض

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴۶)
بچه‌های کوچک از بیان احساسات واقعی خود نمی‌ترسند.
°DEHGHAN°
آن‌طور که ما خودمان را قضاوت می‌کنیم، بدترین قاضی‌ها هم نمی‌کند.
Parisa
سرانجام ما به کسی تبدیل شدیم که در حقیقت نیستیم. تبدیل به رونوشتی شدیم از باورهای مادر، پدر، جامعه و مذهب. همه تمایلات طبیعی ما در فرایند اهلی‌شدن از دست رفته است.
AS4438
بهترین راه برای گفتنِ «خدایا شکرت» این است که گذشته را رها کنیم و در زمانِ حال زندگی کنیم، همین حالا و همین‌جا.
Hossein shiravand
کلام قدرتمندترین ابزاری است که به عنوان موجودی بشری در اختیار دارید، و این ابزاری جادویی است. اما مانند شمشیری دو لبه، کلام شما می‌تواند زیباترین رویاها را بیافریند و یا همه چیز را در اطراف شما نابود سازد. یک لبه آن استفاده نادرست از کلام است، که دوزخی واقعی می‌سازد. لبه دیگر آن بی‌عیب و نقص بودن کلام است، معصوم بودن آن است، که فقط زیبایی، عشق و بهشت زمینی را می‌آفریند.
مادربزرگ علی💝
می‌توانید به ملکوت فردوس درآیید، تنها با همین یک میثاق: با کلام خود گناه نکنید.
AS4438
از دیدگاه «قربانی»، می‌توانیم بگوییم که اتفاق غم‌انگیزی برایمان افتاده است، و از دیدگاه جنگجو، می‌توانیم بگوییم که آنچه برایمان پیش آمده طبیعی است
مهتاب حیدری
گناه با طردِ خویشتن آغاز می‌شود. طردِ خویشتن بزرگ‌ترین گناهی است که مرتکب می‌شوید. در زبانِ مذهب، طردِ خویشتن گناهی کبیره است و موجب مرگ می‌شود.
samane
در جستجوی عدالت هستیم، چون در نظام اعتقادی‌ای که داریم، جایی برای عدالت وجود ندارد.
AS4438
ما در کودکی از این طریق می‌آموزیم. کودکان هرچه را بزرگ‌ترها بگویند، باور می‌کنند. ما با آنها موافقت می‌کنیم، و ایمانمان به قدری قوی است که نظام اعتقادیمان کل رویای ما از حیات را در اختیار می‌گیرد. ما این باورها را انتخاب نکرده‌ایم، و امکان داشت که علیه آنها عصیان کنیم، ولی به اندازه کافی قوی نیستیم تا پیروز شویم. نتیجه این است که با توافق خودمان به این باورها تسلیم می‌شویم. من این روند را اهلی‌شدن انسان‌ها می‌نامم
Mohamad

حجم

۷۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان