دانلود و خرید کتاب کاروان‌ها و طوفان‌ها جبران خلیل جبران ترجمه مهدی سرحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاروان‌ها و طوفان‌ها اثر جبران خلیل جبران

کتاب کاروان‌ها و طوفان‌ها

انتشارات:کلیدر
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کاروان‌ها و طوفان‌ها

کتاب کاروان‌ ها و طوفان‌ ها نوشتهٔ جبران خلیل جبران (۱۸۸۳-۱۹۳۱) نویسنده و شاعر آمریکایی لبنانی‌تبار است. این کتاب با ترجمهٔ مهدی سرحدی در انتشارات کلیدر چاپ شده است. این کتاب جلد دوازدهم از مجموعه آثار جبران خلیل جبران است.

درباره کتاب کاروان‌ها و طوفان‌ها

کاروان‌ها، قصیده‌ای‌ بلند، موزون‌ و مقفی‌ است که‌ شامل‌ دیدگاه‌های‌ فلسفی‌ و اخلاقی‌ جبران است و طوفان‌ها، شامل‌ ۷ داستان‌ کوتاه‌ و نوشته‌های‌ گونه‌گون‌ درباره‌ٔ حیات‌، مرگ‌، روح‌، وحدت‌ وجود و... است‌.

فهرست عناوین مطالب کتاب به این شرح است:

کاروان‌ها (مواکب - مجموعه اعشار)، طوفان‌ها، گورکن‌، بندگی‌، پادشاه‌ دربند، مسیح‌ مصلوب‌، بر آستان‌ معبد، ای‌ شب‌!، جنّ جادوگر، پیش‌ از خودکشی‌، ای‌ فرزندان‌ مادرم‌!، ما و شما، فرزندان‌ خدایان‌ و نوادگان‌ میمون‌ها، از شامگاه‌ تا پگاه‌، نوش‌ها و نیش‌ها، سرگین‌ زراندود، رؤیا، در تاریکی‌ شب‌، دندان‌های‌ پوسیده‌، شامگاه‌ عید، زورمداران‌، خویشانم‌ مُردند!، امت‌ها و هویت‌ها، فلسفه منطق، خودشناسی، تندباد، شیطان‌، پولس‌، شاعر بعلبکی‌، زهر عسل‌، در پسِ ردا، بنفشه‌ بلندپرواز، شاعر، سخن‌ و سخنوران‌

کتاب کاروان‌ها و طوفان‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به آثار جبران خلیل جبران پیشنهاد می‌شود.

درباره جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویۀ ۱۸۸۳ و در خانواده‌‌ای مسیحی مارونی به دنیا آمد. او اهل بشرّی لبنان و یک نویسندهٔ لبنانی-آمریکایی است.

جبران خلیل در کودکی در فقر مطلق زندگی کرد و به همین خاطر از سواد و تحصیل بی‌بهره ماند. او پس از مهاجرت مادرش به آمریکا، توانست به مدرسه برود؛ پس در جوانی، تصمیم گرفت به آمریکا بازگردد تا زبان عربی را یاد بگیرد.

در جنگ جهانی اول جبران خلیل در جبهه‌ٔ آزادی‌خواهان فعال بود و در نشریه‌های عربیِ مهاجران عرب در آمریکا، مقالات، شعر و داستان منتشر می‌کرد. مهم‌ترین کتاب او یعنی پیامبر در سال ۱۹۲۳ منتشر شد.

این نویسنده و شاعر، به نگارش اشعار معنوی و عرفانی پرداخت؛ اشعاری که می‌توانند تأثیرات عمیقی بر روی خوانندگان خود بگذارند. از این رو است که قلم خلیل جبران، لطافتِ خاصّ این‌گونه نوشتارها را در خود دارد.

لحن شعر‌های خلیل جبران اغلب رسمی اما صمیمی است. او در شعرهایش از کلمات معنوی و عرفانی استفاده می‌کند.

آثار جبران خلیل جبران به دو دسته تقسیم می‌شوند: آثاری که به زبان عربی نوشته‌اند و آثار انگلیسی‌زبان.

از میان آثاری که جبران خلیل به زبان عربی نوشته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موسیقی

عروسان دشت

ارواح سرکش

اشک و لبخند

بال‌های شکسته

کاروان‌ها و توفان‌ها

نوگفته‌ها و نکته‌ها

و از میان آثاری که وی به زبان انگلیسی نوشته است، باید به موارد زیر اشاره کرد:

دیوانه

نامه‌های عاشقانه

آیا آدم ندید!

پیامبر و رازهای دل

ماسه و کف

مسیحا

پیشتاز

خدایان زمین

سرگردان

مسیح، فرزند انسان

پیامبر

باغ پیامبر

کتاب پیامبر (The Prophet)، مشهورترین اثر خلیل جبران است. این کتاب جز معدود کتاب‌هایی در طول تاریخ بوده که چاپ آن هرگز متوقف نشده است.

بخشی از کتاب کاروان‌ها و طوفان‌ها

«آسوده‌ باش‌ ای‌ پادشاه‌ اسیر! زیرا که‌ رنج‌ تو در زندان‌، از محنت‌ من‌ در زندان‌ جسم‌ بیشتر نیست‌.

بمان‌ و شکیبایی‌ کن‌، ای‌ پرهیبتِ نستوه‌! ناشکیبایی‌ در برابر دشواری‌ها، تنها شغالان‌ را سزد و پادشاهِ گرفتار در بند را جز به‌ سُخره‌ گرفتن‌ زندان‌ و ریشخند کردن‌ زندانبان‌، سزاوار نیست‌.

ای‌ صاحب‌ عزم‌ و اراده‌! لختی‌ آسوده‌ باش‌ و مرا بنگر که‌ در میان‌ بندگان‌ زندگی‌، با تو که‌ در پشت‌ میله‌ها گرفتار آمده‌ای‌، تفاوتی‌ ندارم‌. تنها تفاوت‌ من‌ و تو در آن‌ است‌ که‌ رؤیایی‌ هراس‌انگیز، روح‌ مرا می‌آزارد، اما از نزدیک‌شدن‌ به‌ تو وحشت‌ دارد.

ما هر دو از میهن‌ خویش‌ تبعید شده‌ایم‌ و از خانواده‌ و عزیزان‌ دور افتاده‌ایم‌. پریشانی‌ را از خود دور کن‌ و همچون‌ من‌ بر گذر روزها و شب‌ها، شکیبا باش‌ و ناتوانانی‌ را که‌ به‌ شماره‌ی‌ بسیار ـ و نه‌ با عزم‌ و اراده‌ی‌ خویش‌ ـ بر ما چیره‌ شده‌اند، ریشخند کن‌.

غرّش‌ و فریاد را چه‌ سود، آن‌ گاه‌ که‌ مردمان‌ ناشنوایند و هیچ‌ نمی‌شنوند؟

من‌ نیز پیش‌ از تو، در گوش‌ آنان‌ فریاد برآوردم‌، اما جز اشباح‌ تاریکی‌، کسی‌ صدایم‌ را نشنید.

من‌ نیز در میان‌ آنان‌ به‌ جستجو برآمدم‌ و ایشان‌ را دو گونه‌ یافتم‌: یکی‌ ترسویی‌ که‌ در برابر گرفتاران‌ در غل‌ و زنجیر، قامت‌ افراشته‌ و دم‌ از شجاعت‌ می‌زند؛ و دیگری‌ ناتوانی‌ که‌ در برابر زندانیان‌ پشت‌ میله‌ها خود را توانمند و پرصلابت‌ وانمود می‌کند.»

معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۵/۱۲

(۵-۱۳-[۸۹]) کتاب تقریبا نثر سنگینی داره؛ در بخش اول (کاروان ها) موضوعات منسجم تری رو مطرح میکنه و در بخش دوم (طوفان ها) به مفاهیم بیشتر و کلی تری پرداخته، دیدگاهش در مورد هنر، جایگاه هنرمند و رسالتی که بر عهده

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
به‌ کنج‌ عزلت‌ آمده‌ام‌ تا با نیمه‌ دانایانی‌ که‌ در خواب‌، پندار دانش‌ را می‌بینند و در دایره‌ی‌ وجود، خود را نقطه‌ی‌ پرگار می‌پندارند، همنشین‌ نشوم‌ و کسانی‌ را که‌ در بیداری‌، شبحی‌ از جلوه‌های‌ حقیقت‌ را می‌نگرند و گمان‌ می‌کنند که‌ جوهره‌ی‌ حقیقت‌ مطلق‌ را در اختیار خود دارند، نبینم‌.
Mohammad
بدان‌ سبب‌ مردمان‌ را ترک‌ گفتم‌ که‌ اخلاقم‌ با آنان‌ سازگار نیست‌ و رؤیاهایم‌ با رؤیاهای‌ آنان‌ شباهتی‌ ندارد. از آدمیان‌ دامن‌ کشیدم‌، زیرا خود را همچون‌ چرخی‌ دیدم‌ که‌ در جهت‌ خلاف‌ دیگر چرخ‌ها حرکت‌ می‌کند.
Mohammad
ریشخند کردن‌ آدمیان‌ را از شیاطین‌ آموخته‌ام‌. اسرار وجود و عدم‌ را نیز از همنشینی‌ با پادشاهان‌ جنّی‌ و توانگران‌ شب‌
Mohammad
در این‌ شهر، خوانندگان‌ و نغمه‌سرایان‌ و موسیقی‌دانان‌ و شاعران‌ بسیاری‌ هستند که‌ صدا و اندیشه‌ و احساس‌؛ و حتی‌ روح‌ و جان‌ خود را در برابر مشتی‌ پول‌ یا جامی‌ لبریز از باده‌ می‌فروشند. ثروتمندان‌ و بزرگان‌ نیز این‌ نکته‌ را دریافته‌اند و هنرمندان‌ و ادیبان‌ را به‌ بهای‌ اندک‌ می‌خرند و آنان‌ را همانند اسبان‌ و کالسکه‌هاشان‌ در منازل‌ و کاخ‌ها و خیابان‌ها به‌ نمایش‌ می‌گذارند.
Mohammad

حجم

۱۵۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۱۵۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان