دانلود و خرید کتاب وقتی نیچه گریست (خلاصه کتاب) اروین د. یالوم ترجمه تیم آموزشی دینا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وقتی نیچه گریست (خلاصه کتاب) اثر اروین  د. یالوم

کتاب وقتی نیچه گریست (خلاصه کتاب)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۴۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وقتی نیچه گریست (خلاصه کتاب)

وقتی نیچه گریست مشهورترین اثر اروین دی‌یالوم، روان‌درمانگر، نویسنده و استاد دانشگاه استنفورد است. ساناز علمی این کتاب را به فارسی بازگردانده است. این کتاب یکی از مشهورترین آثار چاپ شده چند سال اخیر جهان است.

درباره وقتی نیچه گریست

رمان وقتی نیچه گریست اثر اروین دی‌یالوم در یک فضای تخیلی، در سال ۱۸۸۲، در شهر وین اتریش روایت می‌شود و درباره ملاقات ژوزف برورر، استاد زیگموند فروید و فریدریش نیچه، فیلسوف آلمانی است. دی‌یالوم در این کتاب می‌کوشد در روند بیان داستانی خود، بخشی از تاریخ معاصر فلسفه و روان‌درمانی را بازگو کند.

در ابتدای این رمان دختری به نام لوسالومه به دکتر برویر مراجعه می‌کند و در ملاقات با او، از وی درخواست می‌کند تا فردی به نام نیچه را، که روزی فلسفه‌ی آلمان را دگرگون خواهد ساخت، و درصورت غفلت از او آینده‌ی فلسفه‌ی آلمان به خطر می‌افتد، مداوا کند. «لوسالومه» نام دختری ست که سال‌های بسیار با «فردریش نیچه‌» در ارتباط بوده و تأثیر بسیار زیادی بر تمامی جوانب زندگی او برجای نهاده است.

کوشش‌ها و ترفندهای گوناگون برویر برای مطرح ساختن مشکلاتِ روحی نیچه راه به جایی نمی‌برد. سرانجام ترفند زیرکانه و البته خطرناک برویر برای ورود به دنیایِ درونی نیچه سرآغاز دیدارهای پیاپی او و نیچه می‌شود، دیدارهایی که در آن هر یک از آن‌ها می‌کوشند تا دیگری را درمان کنند. به‌این‌ترتیب میان برویر آرام و دلسوز، و نیچه حساس و خوددار، دوئل گفتاری تندی به وجود می‌آید و هر چه این دو به هم نزدیکتر می‌شوند، برویر بیشتر متوجه می‌شود که فقط در صورتی می‌تواند نیچه را معالجه کند که وی اجازه این کار را بدهد.

این داستان با پیچیدگی‌های خاص خود ادامه می‌یابد. واقعیت، خیال، عشق، تقدیر و اراده در هم گره می‌خورند تا داستانی خارق‌العاده خلق شود.

خواندن کتاب وقتی نیچه گریست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب وقتی نیچه گریست را به علاقمندان رمان‌های روانشناختی، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اروین دی‌یالوم

اروین دیوید یالوم در سال ۱۹۳۱، در واشینگتن دی سی، ایالات متحده آمریکا متولد شد. او در مقام روانپزشک وجودگرا (اگزیستانسیالیست) و نویسنده آمریکایی فعالیت می‌کند. اروین در سال ۱۹۵۶ در بوستون در رشته پزشکی و در سال ۱۹۶۰ در نیویورک در رشته روانپزشکی فارغ‌التحصیل شد. او در دانشگاه استنفورد الگوی روانشناسی هستی گرا یا اگزیستانسیال را پایه‌گذاری کرد. یالوم آثار دانشگاهی متعدد و چند رمان موفق تألیف کرده ‌است. اما بیشتر به‌عنوان نویسنده رمان‌های روانشناختی و همه‌فهم در حوزه علم روانشناسی، شهرت جهانی دارد. رمان وقتی نیچه گریست را باید مشهورترین اثر او دانست.

بخشی کتاب وقتی نیچه گریست 

یک ماه پس از اولین دیدار، برویر در مطبش انتظار سالومه را می‌کشد. دوباره نگاهی به نامه سه روز پیش سالومه می‌اندازد که در آن نوشته‌شده بود : ((پنجشنبه، ساعت ۴ بعدازظهر برای ملاقات با شما به مطبتان می‌آیم. ))

برویر از ادبیات دستوری سالومه در نامه خیلی عصبانی است، چراکه او تعیین می‌کند که چه ساعتی می‌آید و فرمان می‌دهد! در اینجا برویر دچار یک دوگانگی است: از یک‌سو استقلال سالومه را دوست دارد و از سوی دیگر می‌خواهد این استقلال در برابر همه به‌جز او باشد؛ یعنی که در برابر او تسلیم، معشوقه و آرام باشد! این حس به خاطر مرگ مادر برویر در سه‌سالگی در او به وجود آمده بود: از یک‌سو به یک حامی قوی مانند مادر نیاز داشت و از سوی دیگر به یک معشوقه زیبا و جوان برای غلبه بر رنج پیری.

در این ملاقات سالومه به برویر می‌گوید که در درمان نیچه از هیپنوتیزم استفاده نکند، چون نیچه اجازه نمی‌دهد کسی بر او مسلط شود و اضافه می‌کند: ((اما نیچه هم مثل تمام انسان‌ها نقاط ضعفی دارد.)) سالومه برای آشنا شدن برویر با خط فکری نیچه دو کتاب دانش طربناک و انسانِ زیادی انسان را که نوشته خود نیچه است به او می‌دهد.

آشنایی سالومه و نیچه به‌واسطه پل ره انجام شد. پل که یک فیلسوف جوان بود، نزد نیچه شاگردی می‌کرد. پس از مدتی نیچه به سالومه علاقه‌مند می‌شود و تصمیم می‌گیرد که با او ازدواج کند و از پل ره می‌خواهد این پیام را به او برساند.

معرفی نویسنده
عکس اروین  د. یالوم
اروین د. یالوم
آمریکایی | تولد ۱۹۳۱

اروین د. یالوم روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است. او استاد بازنشسته روانپزشکی در دانشگاه استنفورد و همچنین نویسنده روایت‌های واقعی و تخیلی داستانی و آثار فلسفی و روانشناسانه است.

نظرات کاربران

azadeh
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

چرا در عنوان و توضیحات ننوشتید که این کتاب خلاصه ست؟

کاربر بی نام
۱۴۰۰/۰۱/۱۷

اجازه بدید واضح بگم!با احترام ،محتوای این کتاب به قدری فوق العاده است که خلاصه کردنِ اون توهین به مخاطبِ! گاهی زمان گذاشتن برای مطالعه یک کتابِ خوب و کامل و خلاصه نشده ارزشمند تر از هر کار دیگری هست، چون

- بیشتر
💍
۱۳۹۹/۰۷/۰۸

من قبلا کاملشو خونده بودم، اما این خلاصشو واقعا عالی دیدم، توصیه می کنم

sara
۱۳۹۹/۰۷/۰۸

به نظرم رمان زیبایی هست

Sana Nurivand
۱۳۹۹/۰۸/۰۲

سرنوشتت را انتخاب کن و ان را دوست بدار

صفا
۱۴۰۰/۰۷/۲۴

ای کاش اشاره به خلاصه بودن کتاب می کردین

iammehran
۱۴۰۰/۰۷/۰۴

اینکه عنوان‌نشده بود که‌کتاب بصورت خلاصه شده هست،واقعا ناراحت کننده بود. ولی سوال من،چرا کتاب کاملش،فقط بصورت صوتی وجود داره؟؟

سرداری
۱۳۹۹/۰۸/۱۴

چرا موقع خرید تخفیف اعمال نمیشه!

Ho3ein Mosavi
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

کاملشو بخونین حتما فوق الاده ست

miracle
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

به ترجمه و خلاصه کتاب ۵ ستاره میدم ولی به داستان و موضوع ۳ ستاره و همچنین کتاب رو به کسایی که علاقه ای به فلسفه ندارن توصیه نمیکنم در کل از شخصیت نیچه خوشم نمیاد و چون کتاب معروفی بود

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۰)
 به اعتقاد نیچه  زمانی که انسان از مواجهه با سختی‌های رشد شانه خالی می‌کند، خودش را با پسماندهای شهوت جنسی آرام می‌کند
حزین
جملهٔ میشل مونتنی، نویسندهٔ فرانسوی را یاد می‌کند: «در اتاقی زندگی کنید که پنجره‌ای رو به گورستان داشته باشد! این منظره ذهن انسان را روشن می‌کند و اولویت‌های زندگی را در نظرش می‌آورد».
مژده☆
مشکل شما اضطراب و ناراحتی نیست، بلکه آن است که ناراحتی شما برای آنچه باید باشد نیست.
حزین
((آنان که خواهان آرامش روحی هستند و آن را مشتاقانه در آغوش می‌گیرند؛ ولی آن‌هایی که در جستجوی حقیقت هستند باید آرامش ذهنی را ترک کنند وزندگی‌شان را درراه پرسش بگذرانند.
💍
((آنان که خواهان آرامش روحی هستند و آن را مشتاقانه در آغوش می‌گیرند؛ ولی آن‌هایی که در جستجوی حقیقت هستند باید آرامش ذهنی را ترک کنند وزندگی‌شان را درراه پرسش بگذرانند. از این نقطه است که حرکت شروع می‌شود: انتخاب یکی از بین آسایش و حقیقت. اگر خدا را می‌کشید باید پناهگاه معبد را نیز فراموش کنید! اگر انتخاب می‌کنید که از معدود افرادی باشید که در لذت رهایی از خدا شریک هستند، باید خود را برای دردناک‌ترین رنج‌ها آماده کنید!))
💍
کسی که به‌موقع زندگی نمی‌کند نمی‌تواند به‌موقع بمیرد
کاربر ۱۲۸۶۹۱۲
((تلاش می‌کند تا مرا مجاب کند که خود افشایی من برای پیشرفت کارمان لازم است و ما را انسانی‌تر می‌کند، انگار باهم غلتیدن در کثافت به معنای انسان بودن است! نظر
مژگان
بعضی‌اوقات با خودم فکر می‌کنم که سردردهایم ناشی از درد زایش مغزم است.
Ahmad
نیچه از اشتیاق عمیقش به رابطه‌ای می‌گوید که فراتر از اشتیاق دو تن برای تصاحب همدیگر باشد: «من رؤیای عشقی را در سر می‌پرورانم که در آن اشتیاقی دوجانبه برای جستجوی حقیقتی برتر میان دو تن پدید آید. شاید نباید این‌چنین رابطه‌ای را عشق نامید؛ شاید نام واقعی آن دوستی است».
حزین
دشمن حقیقت نه دروغ که ایمان است!
Ahmad

حجم

۴۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۷,۷۰۰
۳۰%
تومان