دانلود و خرید کتاب از کدام سو نرجس شکوریان فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از کدام سو اثر نرجس شکوریان فرد

کتاب از کدام سو

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۱۰۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از کدام سو

کتاب از کدام سو نوشته نرجس شکوریان فرد است. این کتاب ماجرای نوجوانی به‌نام جواد است. خواننده با خواندن این کتاب به بسیاری از سوال هایش می‌رسد. این کتاب سعی دارد به نوجوانان کمک کند به جواب سوال‌هایشان برسند.

انتشارات عهد مانا در تلاش است تا با همکاری نویسندگان حرفه‌ای و توانا کتاب‌هایی در معیار و استاندارد ملی و بین‌المللی تولید کند. این انتشارات قصد دارد برای گروه‌های مختلف سنی و خانواده‌های فرهیخته ایرانی آثاری متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی منتشر کند تا خوانندگان با خیال راحت به سراغ ادبیات داستانی بروند.

کتاب‌های عهد مانا زیرنظر متخصصان باتجربه منتشر می‌شود و علاوه‌بر سرگرمی و لذت مطالعه آموزش و تربیت را هم به همراه دارد. خواننده‌ی ایرانی بعد از مطالعه کتاب می‌تواند با نگاهی بازتر نسبت به مسائل در جامعه زندگی کند.

خواندن کتاب از کدام سو را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب را به تمام نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب از کدام سو

حالم از این آرامش و حوصلهٔ آقای مهدوی به هم می‌خورد. توی این چند ماه، شاید این دفعهٔ بیستم باشد. سر همهٔ کارها مجبورم بیایم و او چندکلمه‌ای می‌گوید و نگاهی به هم می‌کنیم و می‌روم. اما این دفعه اساسی لج کرده است. امسال تازه آمده و معاون ما پیش‌دانشگاهی‌هاست. قدبلند و چهارشانه است. موهایش را کج می‌زند. هرچند که به صورتش همین مدل هم می‌آید. هرچقدر کاریکاتورش را می‌کشم و مدل موها را عوض می‌کنم، فایده ندارد. همین‌طور جذاب‌تر است.

خیلی دفتری نیست. اصلا پشت‌میزنشین نیست! پایهٔ همهٔ جنب‌وجوش‌هاست. والیبال و تنیس و بسکتبال و بدمینتون بازی می‌کند. هروقت که بچه‌ها توی حیاطند حتماً او توی دفتر نیست. خیلی بی‌کار است به قرآن! چنان با همه گرم می‌گیرد که انگار برادر کوچک‌ترش هستیم. با بچه‌های خودشیرین هم مدام برنامهٔ کوه و استخر می‌ریزند. گاهی هم از زیر میزش کتاب‌هایی با نور چشمی‌ها رد و بدل می‌کند.

تلفن را می‌گذارد و از دفتر بیرون می‌رود. دنبالش می‌روم تا کنار اتاق دفترداری و می‌مانم بیرون. کارش طول می‌کشد یا به عمد طول می‌دهد، نمی‌دانم. با صدای تلفن دفترش بیرون می‌آید و برمی‌گردد توی دفتر. گوشی را که برمی‌دارد اخم‌هایش از هم باز می‌شود و لبخندزنان صدایش را پایین می‌آورد. چهارچشمی نگاهش می‌کنم تا دو کلمه از حرف‌هایش را قاب بزنم. روی‌پا می‌چرخد و دیگر هیچ. حتماً دارد با منزل این‌طور دل‌وقلوه ردوبدل می‌کند. بپرسم ببینم دل‌وقلوهٔ او هم مثل من کلاه‌برداری می‌کند یا فقط من به کاهدان زده‌ام! می‌نشینم روی صندلی. تا برمی‌گردد چنان نگاهم می‌کند که بلند می‌شوم.

خودم فردا دو دست صندلی با بالشت می‌آورم مدرسه، نوبرش را آورده است. می‌خواهد از کنارم رد بشود، پشت کله‌ام را می‌خارانم و می‌گویم:

- آقا! آشتی؟ صلح، ثبات مدرسه.

می‌نشیند پشت میزش.

- با اجازهٔ بزرگ‌ترا.

می‌نشینم صندلی کنارش. حوصله‌ام را سر برده است. هیچ کس توی مدرسه جرأت ندارد ان‌قدر به من بی‌محلی‌کند. خودش هم تا حالا همه‌اش درست رفتار کرده است! تامی‌خواهد دفترش را باز کند دستم را روی آن می‌گذارم:

- به جان خودم اگر حرف نزنید. خودکشی می‌کنم. توی وصیت‌نامه‌ام می‌نویسم از بی‌کلامی مُردم. خونش گردن آقای مهدوی. 

نظرات کاربران

کتابخوار
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

انقدر از این کتاب خوشم اومد که خدا می دونه لطفا اگه کتاب دیگه ای با این سبک و مفهوم می شناسین معرفی کنید که خیلی مشتاقم

کاربر ۲۸۷۲۱۸۶
۱۳۹۹/۱۲/۰۳

ببینید این کتاب عالیه و ۳ جلد کتاب هست اولی ازکدام سو دومی هوای من سومی سو من سه

فاطمه سلیمانی
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

بینظرهههه از دوست داشتنی ترین کتاب هایی که خوندم:)

zahra sadat-87
۱۴۰۰/۰۵/۳۱

درباره‌ی یه جوان حدودا هفده ساله به نام جواد که تا میگفتن بهش خدا میگفت فاذا ماذا؟ و به دلیل اتفاقی که براش می‌افته کلا عوض میشه نه اینکه از فرداش بشه یه آدم دیگه اما تغییر میکنه معاون مدرسه‌ی جواد سعی میکنه در

- بیشتر
•|مهدے یار|•
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

به نظر من زیباترین کتاب خانم شکوریانه. چند دفعه مطالعه اش کردم.

Ava
۱۴۰۱/۰۶/۲۶

( این مجموعه سه جلدی هست که باید به ترتیب بخونید تا گیج نشید ) نکته مثبت این نویسنده قلم خیلی قشنگ و روانش هست که خیلی به دل من نشست و باعث شد تمام کتاب هاش رو بخونم. و حالا درمورد

- بیشتر
R.M
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

کتاب خوبیه برای سنین راهنمایی و دبیرستان توصیه میشه👌

کاربر ۳۳۳۴۵۷۸
۱۴۰۰/۰۵/۱۵

سلام 🔸️به نظرم برای کسانی که میگن می خواهند در دنیا آزاد باشن و لذت ببرن مناسبه و دین رو مانع می دونن خوبه... 🔸️جواب بعضی سوالات رو هم داده و اجازه می ده مخاطب خودش تصمیم بگیره فقط هم مختص به نوجوون

- بیشتر
H
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

عالیی

....setya...
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

این کتاب رو ب نوجوان ها توصیه میکنم بسیار کتاب زیبا و جالبی است 😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍 حتما بخوانید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۸)
- من فکر می‌کنم که چرا اولین کسی که دلمان می‌خواهد کنار بذاریمش! اولین کسی که باهاش قهر می‌کنیم! اولین کسی که سرش داد می‌زنیم. اولین کسی که دعوامون می‌شه باهاش خداست. چرا؟
• Khavari •
کاش قبول می‌کردید که خدا آدم رو آفریده تا از دنیا لذت ببره،
s_mousavi
خدایا تو شاهد باش که ما برای حرف حقی که می‌زنیم سنگ می‌خوریم!
حمیرا
اگه خدا که بالا دست ماست، به‌مون نمی‌گفت؛ چی بخوریم، چرا بخوریم، کی بخوریم یا برعکسش. نمی‌گفت چی بپوشیم؟ چرا بپوشیم؟ کی بپوشیم و بر عکسش و خلاصه همهٔ این راهنمایی‌ها. بعد هم توقع داشت سالم زندگی کنیم، به نظرتون ظالم نبود؟ شما حاضر نیستید یه بچهٔ کوچیک رو تو شهر تنها ول کنید تا به مدرسه‌ای که بهش آدرس ندادید بره.
نگار
آدمی‌زاد تا این همه عقلش رو آکبند نگه می‌داره نیاز به شیطون نداره.
منکسر
خدا وعدهٔ لذت می‌دهد. آدم‌ها عجله دارند. آدم‌ها خودخواهند. قید خدا را می‌زنند به خاطر یک انسان دیگر، به خاطر یک لیوان نوشیدنی، چند میلیون کاغذ به اسم پول. قید خدا که همه چیز است می‌زنند به خاطر تمام آن چیزهایی که زود هیچ می‌شود.
فآطمه
ما این کمک و راهنمایی دیگران رو از روی محبت می‌دونیم، اما راهنمایی خدا رو از روی محبت که هیچ، نشانهٔ بد خلقی و تحکم خدا می‌دونیم که داره دخالت می‌کنه.
کتابخوار
- می‌دونی نَفْس چیه؟ نه نمی‌دانم! بد نیست کمی سربه‌سرش بگذارم، نگاهش می‌کنم و می‌گویم: - همین که می‌گه بی‌خیال همهٔ دنیا، برو خوش باش دیگه! - گاهی نَفْس انسان، با همین شعار خامت می‌کنه، تو هم می‌افتی دنبال بخور و ببین و ببرِ دنیا. بعد یهو خیلی محکم ضربه می‌زنه. تو اگر آمادگی نداشته باشی، دفاع درستی نمی‌کنی. پرت می‌شی بیرون. هر چقدر هم بدوی، امتیاز از دست رفته است.
منکسر
جالبه که ما این کمک و راهنمایی دیگران رو از روی محبت می‌دونیم، اما راهنمایی خدا رو از روی محبت که هیچ، نشانهٔ بد خلقی و تحکم خدا می‌دونیم که داره دخالت می‌کنه.
فآطمه
- من فکر می‌کنم که چرا اولین کسی که دلمان می‌خواهد کنار بذاریمش! اولین کسی که باهاش قهر می‌کنیم! اولین کسی که سرش داد می‌زنیم. اولین کسی که دعوامون می‌شه باهاش خداست. چرا؟
شاهد

حجم

۱۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۳,۲۰۰
۲۵,۹۲۰
۴۰%
تومان