دانلود و خرید کتاب مدیر یک دقیقه‌ای جدید کن بلانچارد ترجمه محمدجواد نعمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیر یک دقیقه‌ای جدید اثر کن بلانچارد

کتاب مدیر یک دقیقه‌ای جدید

معرفی کتاب مدیر یک دقیقه‌ای جدید

مدیر یک دقیقه‌ای جدید اثری مشترک از کن بلانچارد و اسپنسر جانسون کتابی درباره موفقیت رهبران و مدیران است. از تاریخ چاپ اولِ کتاب مدیر یک دقیقه‌ای که اکنون کتابی قدیمی است، جهان بسیار تغییر کرده است. امروزه سازمان‎ها بایستی سریع‌تر و با نیروی انسانی و تجهیزاتی کمتر پاسخگو باشند تا بتوانند دوشادوش با فناوری‌های پیوسته متغیّر و جهانی شدن پیش بروند.

 درباره کتاب مدیر یک دقیقه‌ای جدید

کتاب مدیر یک دقیقه‌ای جدید برای مدیران این زمان نوشته است، کسانی که می‌کوشند در دنیای پرآشوب و سراسیمه رو به پیشرفت امروزی سازمان و کسب‌وکار خود را با استفاده از شیوه‌های نوین مدیریت کنند. 

از آنجا که اصول اساسی کتاب مدیر یک دقیقه‌ای که اکنون کلاسیک محسوب می‌شود، به میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا کمک کرده است، مقدار زیادی از آن اصول در این کتاب نیز آمده است. اما با توجه به تغییراتی که در جهان پیش آمده، مدیر یک دقیقه‌ای نیز تغییر کرده است. او شیوه‌ای نو، و مشارکت‌برانگیز برای رهبری و انگیزه دادن به افراد دارد. رهبری مؤثر، چیزی فراتر از یک ارتباط تنگاتنگ است؛ و شما بازتاب آن را در مدیر یک دقیقه‌ای جدید خواهید دید.

امروزه، مردم در جستجوی رضایت‌خاطر بیشتری در کارها و زندگی‌شان هستند. می‌خواهند تعهد، سهیم بودن و مشارکت معنادار را احساس کنند. آنان چندان علاقه‌ای ندارند از وقت کاری خودشان برای برآورده کردن نیازهای بیرون از کارشان سوءاستفاده کنند.

مدیر یک دقیقه‌ای جدید به این امر پی برده است و بر اساس آن با افراد و نیروهایش رفتار می‌کند. او می‌داند آنان کلیدهای کمکی برای موفقیت سازمان هستند. او می‌فهمد جذب و نگهداری استعدادها اولویت اول است.

در این کتاب بلانچارد و جانسون، نویسندگان مشهور حوزه موفقیت، در قالب داستانی آموزنده و جذاب، اصول مدیریتی مدیر یک‌دقیقه‌ای جدید را بازگو کرده‌اند.

جوانی هوشمند جستجوی مدیری بود که افراد را تشویق کند تا مابین زندگی و کارشان چنان تعادلی برقرار کنند که هم زندگی و هم شغل‌شان معنادارتر و لذت بخش‌تر شود. و آرزو داشت برای چنین مدیریتی کار کند و خود چنین مدیری شود. اتفاقی داستان‌هایی شگفت‌انگیز راجع به مدیری استثنایی که در شهری در آن نزدیکی زندگی می‌کرد شنید که مردم دوست دارند برای این شخص کار کنند و با هم دستاوردهای با ارزشی ارائه می‌دهند.

با خودش فکر کرد آیا این داستانها واقعیت دارد و اگر چنین است، شاید این شخص رمزهای مدیریتش را در اختیار او بگذارد....

خواندن کتاب مدیر یک دقیقه‌ای جدید را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

 این کتاب برای همه مدیران جوان امروزی نوشته شده است.

درباره کن بلانچارد

کِن بِلانچارد، یکی از تاثیرگذارترین کارشناسان رهبری در دنیاست، نویسنده کتاب پرفروش مدیر یک دقیقه‌ای و ۶۰ کتاب دیگر که مجموع فروش آنها بیش از ۲۱ میلیون نسخه است. مجموعه آثار تاثیرگذار و متحول‌کننده او به بیش از ۴۲ زبان ترجمه شده و در سال ۲۰۰۵ به عنوان یکی از ۲۵ کتاب پرفروش تاریخ، وارد تالار مشاهیر آمازون ۱شد.

همچنین او و همسرش، مارجی (Margie)، یکی از بنیانگذاران «شرکت‌های کِن بِلانچارد» محسوب می‌شوند، یک شرکت بین‌المللی در حوزه مدیریت و مشاوره در سن دیِگُو (San Diego)، کالیفرنیا، و همچنین سازمانی جهانی که متعهد است به افراد کمک کند رهبرانی خدمتگذار باشند.

کِن بِلانچارد جوایز و افتخارات بیشماری برای آثار مختلفش در حوزه‌های مدیریت، رهبری و سخنرانی کسب کرده است. «انجمن بین‌المللی سخنرانان» بالاترین جایزه خود را تحت عنوان «جایزه شورای همکاران تعالی» به وی اعطا کرده است. او توسط مجله «آموزش» (Training) وارد تالار مشاهیر اچ.آر.دی شده است و همچنین جایزه گلدن گاول(Golden Gavel Award) را از ناشران بین‌المللی دریافت کرده است. همچنین جایزه رهبری اندیشه را توسط انجمن آی.اس.آی برای ارائه‌کنندگان یادگیری دریافت کرده است.

وقتی کِن بِلانچارد نگارش یا سخنرانی ندارد، به دانشجویان ارشد مدیریت رهبری اجرایی در دانشگاه سَن دیِگُو تدریس می‌کند.

او در نیوجرسی متولد شده و در نیویورک بزرگ شده است، و توانست مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کولگِیت (Colgate) و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را از دانشگاه کُورنِل (Cornell) دریافت کند.

 درباره اسپنسر جانسون

اِسپِنسِر جانسون، یکی از شناخته شده‌ترین رهبران اندیشه است و نویسنده پرفروشی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. کتاب‌های او هماهنگی خوبی با زبان و فرهنگ ما دارد.

دکتر جانسون که توسط «آمریکای امروز» (USA Today) به عنوان پادشاه مفتخرین نامیده شده، اغلب در مورد پیچیده‌ترین موضوعات صحبت می‌کند و البته راه‌حل‌های ساده‌ای برای اجرا ارائه می‌کند. کتاب‌های کوتاه او شامل دیدگاه‌های ارزشمند و ابزارهای کاربردی می‌باشد که میلیون‌ها نفر از آنها برای شادی و موفقیت بیشتر با استرس کمتر، استفاده می‌کنند.

سیزدهمین کتاب پرفروش او در نیویورک تایمز عبارتست از کتاب «چه کسی پنیر مرا برداشت؟ روشی شگفت‌انگیز برای برخورد با تغییر» و «مدیر یک دقیقه‌ای: رایج‌ترین روش دنیا برای مدیریت کار و زندگی‌تان» که آن را با کِن بِلانچارد نوشته است.

در زمانی که خیلی‌ها آموخته‌اند به ساده‌ترین جواب‌ها شک کنند، میلیون‌ها خواننده در سراسر دنیا متوجه شده‌اند که در کتاب‌های اِسپِنسِر جانسون، حقایق ساده‌ای وجود دارد که بسیار ارزشمندند.

تحصیلات دکتر جانسون شامل مدرک کارشناسی روانشناسی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، مدرک کارشناسی ارشد از رویال کالج جراحان، و دکترای پزشکی از کلینیک مایو و مدرسه پزشکی هاروارد است.

او به عنوان پزشک محقق در انستیتو مطالعات بین رشته‌ای فعالیت می‌کند؛ و همچنین عضو ارشد مدرسه بازرگانی هاروارد است، و مشاور مرکز رهبری عمومی در دانشکده دولتیِ کِنِدی (Kennedy) هاروارد می باشد.

بیش از ۵۰ میلیون نسخه از کتاب‌های اِسپِنسِر جانسون در سراسر دنیا فروخته و  به ۴۷ زبان ترجمه شده‌اند.

 بخشی از کتاب مدیر یک دقیقه‌ای جدید

وقتی مرد جوان وارد اتاق شد، مدیر که پشت پنجره به تماشا ایستاده بود، روی برگرداند و به گرمی او را دعوت به نشستن کرد. پرسید:

«چه فرمایشی داری؟»

جوان گفت: «چیزهای ارزشمندی درباره شیوه مدیریت شما شنیده‌ام و دوست دارم بیشتر بدانم.»

«بسیار خب، با توجه به همه تغییراتی که در جهان رخ داده است، ما داریم از مقررات و شیوه‌های اثبات شده خودمان برای رسیدگی به امور استفاده می‌کنیم؛ البته به روش‌هایی تازه. اما بهتر است در این باره بعدا حرف بزنیم. اجازه بده با اصول اولیه شروع کنیم.

ما سازمانی با مدیریت از بالا به پایین بودیم که در روزگار خودش خوب عمل می‌کرد و موفق بود. اما امروزه آن سیستم و ساختار بسیار کُند کار می‌کند و برای افراد و کارکنان الهام‌بخش نیست. ابتکار را نابود می‌کند. مشتریان تقاضای خدماتی سریع‌تر و تولیداتی بهتر دارند، بنابراین ما نیاز داریم از همه استعدادهای سرپرستان و نیز افراد کمک بگیریم. قدرت تفکر فقط در دفتر رئیس نیست و می‌تواند در کل سازمان وجود داشته باشد.

از انجا که در این زمانه سرعت موجب سودآوری و موفقیت است، راهنمایی و هدایتِ توأم با همکاری و مشارکت، خیلی اثرگذارتر از شیوه قدیمی ِدستور دادن و تسلط بر امور است.»

«شما چگونه به صورت مشارکتی رهبری می‌کنید؟»

«هفته‌ای یک بار، روزهای چهارشنبه با گروه افراد ارشد دیدار می‌کنم، به این دلیل به شما گفتم چهارشنبه وقت ندارم. در این دیدارها من گوش می‌دهم و گروه کارها را مرور می‌کنند و مشخص می‌کنند در هفته‌ای که گذشت چه کارهایی انجام شد و چه مشکلاتی داشتند. چه کارهایی باقی مانده که باید انجام شود، و درباره طرح‌ها و شیوه‌ای که برای انجام دادن آنها دارند گفتگو می‌شود.»

«آیا تصمیم‌گیری‌ها را شما و گروه در این جلسه انجام می‌دهید؟»

«بله، همینطور است. هدف از نشست‌ها این است که این افراد در تصمیم‌گیری‌های کلیدی برای آنچه باید در آینده انجام شود شرکت داشته باشند.»

جوان پرسید: «پس شما مدیری مشارکت‌کننده هستید یا دخالت‌کننده؟»

«نه، در واقع نیستم. من به آسان کردن کار باور دارم. نه به مشارکت و دخالت در تصمیم‌گیری‌های دیگران.»

«پس هدف از این دیدارهای شما چیست؟»

«مردِ جوان، مگر هم اکنون آن را برایت نگفتم؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اهداف یک دقیقه‌ای خلاصه اهداف یک دقیقه‌ای وقتی مؤثر واقع می‌شوند که شما: ۱. با هم هدف‌گذاری کنید و شرحی مختصر و شفاف از آنها تهیه نمایید؛ و به فرد آموزش دهید اجرای خوب چیست. ۲. از افراد بخواهید هر یک از هدف‌هایشان را با مدت زمان تعیین شده روی یک برگ کاغذ، بنویسند. ۳. از آنان بخواهید مهم‌ترین هدف‌ها را که تنها چند دقیقه وقت می‌برد، هر روز مرور کنند. ۴. افراد را تشویق کنید دقیقه‌ای وقت بگذارند تا به آنچه انجام می‌دهند نگاه کنند و ببینند آیا رفتارشان با هدف‌ها مطابقت دارد یا خیر. ۵. اگر مطابقت ندارد، تشویق‌شان کنید تا در کارشان بازنگری کنند که بتوانند زودتر به هدف‌ها برسند.
سیّدعلی
«هفته‌ای یک بار، روزهای چهارشنبه با گروه افراد ارشد دیدار می‌کنم، به این دلیل به شما گفتم چهارشنبه وقت ندارم. در این دیدارها من گوش می‌دهم و گروه کارها را مرور می‌کنند و مشخص می‌کنند در هفته‌ای که گذشت چه کارهایی انجام شد و چه مشکلاتی داشتند. چه کارهایی باقی مانده که باید انجام شود، و درباره طرح‌ها و شیوه‌ای که برای انجام دادن آنها دارند گفتگو می‌شود.»
کاربر ۲۷۰۱۰۹۷

حجم

۱۱۵٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱۱۵٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان