دانلود و خرید کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند ابراهیم حسن بیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند اثر ابراهیم  حسن بیگی

کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند

انتشارات:عهد مانا
امتیاز:
۴.۵از ۳۶۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند

ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند نوشته ابراهیم حسن‌بیگی یک رمان مذهبی و اجتماعی درباره دلدادگی یک کشیش مسیحی روس به حضرت علی (ع) است.

درباره کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند

داستان از یک کلیسا در مسکو آغاز می‌شود. میخائیل ایوانف کشیش مسیحی عاشق جمع‌آوری نسخ خطی است و یک مجموعه از کتب خطی دارد. ازقضا مرد مسلمان تاجیکی به اسم رستم رحمانف برای فروش یک نسخه خطی پیش کشیش می‌رود. کشیش کتاب را بررسی می‌کند و به نظرش از نظر تاریخی ارزشمند می‌آید، کتاب را از مرد مسلمان می‌گیرد تا آن را بررسی کند و صفحاتی را بخواند. کشیش بعد از بررسی کتاب متوجه می‌شود این اثر، نهج البلاغه علی بن ابی‌طالب، امام اول شیعیان است که از قضای روزگار به دست او رسیده است، پس از آن ایوانف هر چه پیش می‌رود در دنیای معرفت علی (ع) غرق می‌شود...

خواندن کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه علاقه‌مندان به رمان‌های اجتماعی مذهبی و کتاب‌های مذهبی داستانی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

درباره ابراهیم حسن‌بیگی

ابراهیم حسن‌بیگی در سال ۱۳۳۶ روستای خواجه نفس از توابع بندر ترکمن در استان گلستان متولد شد. حسن‌بیگی داستان‌نویسی را در سال ۵۹ آغاز می‌کند و با شروع جنگ تحمیلی ایران و عراق به کردستان می‌رود و از آن پس اغلب آثار او حال و هوای دفاع مقدس دارد. او تا به امروز بیش از ۱۴۰ کتاب داستانی منتشر کرده است که از مشهورترین‌های آن می‌توان از رمان‌های محمد، قدیس، بنفش، شب ناسور و ریشه در اعماق نام برد.

حسن‌بیگی لوح زرین دست‌خط حضرت امام را در سال ۶۷ به مناسبت خلق آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس دریافت کرد.

بخشی از کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند

کشیش بعد از شام، در جمع کردن میز به ایرینا کمک کرد تا هر چه زودتر به اتاق کارش برود و مطالعهٔ کتاب را پی بگیرد. اما هنوز پشت میز کارش ننشسته بود که تلفن زنگ خورد. صدای دوستش پروفسور آستروفسکی را شناخت. با آرامش روی صندلی نشست و پشتش را به آن تکیه داد. در جواب پروفسور که پرسیده بود با گنجِ باد آورده‌ات چه می‌کنی؟ گفت: «خبرهای خوبی برایت دارم پروفسور. دیشب بخش‌هایی از آن را خواندم، با این‌که خواندنش برایم سخت بود، اما دارم به خطش عادت می‌کنم. موضوعش یکی از قدیس‌های دین اسلام است؛ شخصی به نام علی که مسلمانان لبنان به او امام‌علی می‌گویند. شاید اسمش به گوشَت خورده باشد.»

پروفسور گفت: «من در مسائل دینی اطلاعات چندانی ندارم. در دین اسلام فقط محمد را می‌شناسم. حالا این کتاب را خود علی که می‌گویی نوشته است؟»

کشیش جواب داد: «نه! نویسنده‌اش مردی است که هم‌عصر علی بوده و قلم خوبی دارد. با یکی از دوستان نویسنده‌ام در لبنان تماس گرفتم، او چند عنوان کتاب دربارهٔ علی نوشته است. قرار است به من کمک کند تا کتاب‌های مرتبط با آن را مطالعه کنم.»

پروفسور پرسید: «این دوستت که می‌گویی مسلمان است لابد!»

کشیش گفت: «جالب است بدانی که او یک نویسنده و متفکر مشهور مسیحی است. می‌گفت علی یکی از مردان بزرگ تاریخ ماست. او را به عیسی مسیح تشبیه می‌کرد، اما نکتهٔ جالب‌تر این‌که علی کتابی دارد به نام نهج‌البلاغه. من این کتاب را در بیروت دیده بودم، اما هرگز رغبتی به مطالعهٔ آن نداشتم. دوستم می‌گفت نهج‌البلاغه تنها کتابی است که با مطالعهٔ آن می‌توانی علی را آن‌چنان که هست بشناسی.»

پروفسور گفت: «حالا چه اصراری است که علی را بشناسی؟ همین که چنین کتابی دستت رسیده کافی است. خودت را خسته نکن.»

کشیش گفت: «درست می‌گویی پروفسور. میل من بیشتر به جمع‌آوری نسخهٔ خطی است تا مطالعه و پژوهش در موضوع آن‌ها، اما این کتاب با بقیه فرق می‌کند.»

پروفسور گفت: «بله، می‌فهمم. روشت را قبول دارم و توصیه می‌کنم کتاب را با دقت بخوانی. خود من از خواندن نسخهٔ خطی، بیشتر از نگهداری‌اش لذت می‌برم.»

کشیش گفت: «اگر یک دستگاه اسکنر در منزل داشتم، همهٔ صفحات آن را برایت اسکن می‌کردم. دوست دارم تو هم آن را بخوانی.»

پروفسور گفت: «فعلاً چنین کاری نکن؛ دستگاه‌های اسکنر معمولی ممکن است به کتاب آسیب برساند. بعدها یک روز کتاب را با خودت به انستیتوی نسخ خطی بیاور، ما اینجا دستگاه‌هایی داریم که می‌توانیم از کتابت میکروفیلم تهیه کنیم. فعلاً وقتت را نمی‌گیرم،‌ برو کتابت را بخوان و هر وقت مشکلی پیش آمد به من زنگ بزن.»

گوشی را که قطع کرد، احساس خوبی به او دست داد. کتاب روی میزش باز بود. عینکش را برداشت و پیش از آنکه آن را به چشمش بزند، به ساعت دیواری نگاه کرد. نیم‌تنه‌اش را به‌طرف میز خم کرد و شروع کرد به مطالعه.

نظرات کاربران

امیر محمد
۱۳۹۹/۰۵/۲۷

این یک کتاب معمولی نیست به نظرم و این کتاب اینجا تموم نمیشه!!!!! من رو مجاب کرد که برم به سمت جای که ازش غافل بودم روزی 50 صفحه میانگین میخونم ولی چرا نباید نهج البلاغه و قران رو مطالعه نکنم!!

- بیشتر
قاصدک
۱۳۹۹/۰۵/۱۵

وااااای باورم نمیشه آوردینش 😀😀😀😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍 اتفاقا امروز داشتم میگفتم کاش طاقچه این کتاب رو داشت.... 😁 ممنون طاقچه جان بابت موجود کردنش و بابت این تخفیییییف 😍😍🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

قبادی
۱۳۹۹/۰۶/۰۵

من متن چاپی این کتاب رو خوندم، اونقدر برام جذابه و من رو به حضرت علی نزدیک میکنه که چند ماه یه بار دوباره میخونم. جدای از متن روان و داستان فوق العاده جذاب، در بهترین جای ممکن چند حدیث و

- بیشتر
M.gh
۱۳۹۹/۰۵/۱۸

نسخه چاپی رو خوندم.فوق العاده ست.الانم دوست دارم دوباره بخونم

parisa
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

نسخه چاپی کتاب رو خوندم... کتاب در مورد کشیش مسیحی روسی است که با کتاب بسیار قدیمی مواجه میشود و از طریق آن با حضرت علی و فضائل آن آشنا میشود کتاب بسی خواندنی و دلنشین است... اوصیکم به مطالعه آن(:

mohamad salari
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

کتاب خیلی خوبیه و مارو ترغیب میکنه تا به عنوان یک مسلمان و شیعه ی امیرالمومنین علی(ع) یک بار دیگه در کتاب شریف "نهج البلاغه" تامل و تدبر کنیم تا مولی الموحدین حضرت علی(ع) رو اونطور که شایسته و بایسته

- بیشتر
lonely9761
۱۳۹۹/۰۵/۲۰

این کتاب بی نظیر و فوق العاده است روایت کامل و بی نقص داستان عاشق شدن یک کشیک مسیحی به امام علی خیلی جذاب به طوری که پس از خواندن چندین صفحه به راحتی نمیتوان ازش دل کند من جاهایی

- بیشتر
😏
۱۳۹۹/۰۵/۲۵

کتاب قشنگی بود. نهج البلاغه رو در قالب داستان قشنگ درآوردن. برام جذابیت داشت. پیشنهاد میکنم مطالعه کنید. خدا گفتن به او کفر است اما خدا داند که او همتا ندارد... "یاعلی مددی"

M
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

لطفا این کتاب رو در بی نهایت قرار بدید

sunlight
۱۳۹۹/۰۵/۱۸

این کتاب خلاصه شده ی کتاب "قدیس" هست که انتشارات نیستان قبلا منتشر کرده پیشنهاد میکنم سراغ اصل وتاب برید نه نسخه ی خلاصه شده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۰۱)
«فرزندان خود را به اخلاق خود تربیت نکنید، زیرا که آنان برای زمانی غیر از زمان شما، خلق شده‌اند.»
I'm 26
«فرزندان خود را به اخلاق خود تربیت نکنید، زیرا که آنان برای زمانی غیر از زمان شما، خلق شده‌اند.»
mahsa
پسرم! به یقین بدان که تو، به همهٔ آرزوهایت نخواهی رسید و مدت زیادی زندگی نخواهد کرد و به راه کسانی می‌روی که پیش از تو رفته‌اند. پس در به دست آوردن دنیا آرام باش و در مصرف آنچه به دست آورده‌ای نیکو عمل کن.
135135
هر دوی اینها، داعیهٔ حکومت اسلامی داشتند، اما علی کجا و معاویه کجا! فکر کنم بیشتر رهبران کشورهای اسلامی، حکومتشان از جنس حکومت معاویه باشد، نه علی. اگر حاکمی از حاکمان مسلمان، یک‌بار نهج‌البلاغه را با دقت می‌خواند و به آن عمل می‌کرد، امروز روزگارشان این نبود که هست.»
rezaat98
علی شخصیتی است مثل اقیانوس؛ هرچه در عمق آن شنا کنی، شگفتی‌هایش آشکارتر می‌شود.»
F.m
جرج گفت: «برای شناخت علی، باید به وجدان خودت مراجعه کنی پدر و تعصب مسیحیت را از خودت دور کنی. علی را با هیچ‌کس قیاس نکنی مگر با خودش.»
ساکورا 桜 サクラ
چگونه مرگ را فراموش می‌کنید در حالی‌که او شما را فراموش نمی‌کند؟
باران ریزوندی
«امام علی می‌گوید: «سخنی بگویید تا شناخته شوید؛ زیرا که انسان،‌ در زیر زبان خود پنهان است.»
ZAHRA.AKRAMI
آن کسی که به وجود آب اطمینان دارد، تشنه نمی‌ماند.
F313
سوگند به خدا، اگر تمام شب را بر روی خارها به سر برم یا با غل و زنجیر به این‌سو و آن‌سو کشیده شوم، خوش‌تر دارم تا خدا و پیامبرش را در روز قیامت در حالی ملاقات کنم که به بعضی از بندگان ستم کرده باشم.
z

حجم

۱۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۶۰۰
۱۵,۳۰۰
۵۰%
تومان