دانلود و خرید کتاب فوکو در ایران بهروز قمری تبریزی ترجمه سارا زمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فوکو در ایران اثر بهروز قمری تبریزی

کتاب فوکو در ایران

معرفی کتاب فوکو در ایران

کتاب فوکو در ایران، نوشته میشل فوکو، بهروز قمری تبریزی است که با ترجمه سارا زمانی منتشر شده است. در این کتاب به نظریات میشل فوکو بعد از سفرش به ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخته می‌شود.

درباره کتاب فوکو در ایران

پُل میشِل فوکو متولد ۱۵ اکتبر ۱۹۲۶ – درگذشته ۲۴ ژوئن ۱۹۸۴ فیلسوف، تاریخدان، باستان شناس اندیشه و متفکر معاصر فرانسوی بود. در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دوبار به ایران سفر کرد و در هشت گزارشی که برای روزنامه کوریره دلاسرا نوشت با مردم انقلابی ایران همدلی عمیقی نشان داد و انقلاب اسلامی آن‌ها را ستود. فوکو به این نقدهای که علیه او می‌شد پاسخ صریحی نداد و حتی گمان می‌شد او در یادداشت های ایرانی تلویحا از موضع خود برگشته است. رفته رفته این مشاجرات فراموش شد تا آنکه پس از یازده سپتامبر بار دیگر درگیری‌های پیشین شروع شد و حملات جدیدی علیه فوکو و همراهی‌اش با انقلاب ایران آغاز شد. بهروز قمری تبریزی در کتاب تحسین شده فوکو در ایران به بازخوانی این مباحثات پرداخته و نشان می‌دهد نه تنها فوکو از موضع دست نکشید، بلکه تجربه انقلاب ایران نقشی مهم در تحول فکری او ایفا کرد.

خواندن کتاب فوکو در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را بهتمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم

نظرات کاربران

بهناز
۱۴۰۱/۰۵/۲۸

راجب چنین کتاب هایی نمیشه نظر داد، یعنی نمیشه نظر ازادانه داد در زمینه سیاست، اگه میشد که من خودم راجب این کتاب حرف زیاد داشتم، این کتاب جوری هست که اطلاعاتی در زمینه انقلاب به فرد داده میشه و

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان