دانلود و خرید کتاب اندیشه‌‌ی سیاسی جان راولز سعید ماخانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه‌‌ی سیاسی جان راولز اثر سعید ماخانی

کتاب اندیشه‌‌ی سیاسی جان راولز

معرفی کتاب اندیشه‌‌ی سیاسی جان راولز

کتاب اندیشه‌‌ی سیاسی جان راولز نوشته سعید ماخانی است، این کتاب اندیشه‌های سیاسی را از «نظریه‌‌ای در باب عدالت» به «لیبرالیسم سیاسی» بررسی می‌کند.

درباره کتاب اندیشه‌‌ی سیاسی جان راولز

جان راولز فیلسوف سیاسی امریکایی را باید در زمرهٔ اندیشمندانی قرار داد که حقیقتاً توجهات بسیاری را به خود مبذول داشته است. او این توجهات را مدیون اثر نخست خود، «نظریه‌ای در باب عدالت» (A Theory of justice, ۱۹۷۱) است. در باب اهمیت این اثر همین بس که رابرت نوزیک، که خود فیلسوف برجسته‌ای است، آن را مهم‌ترین اثر در سنت فلسفهٔ سیاسی از دوران جان استوارت میل تا عصر حاضر می‌داند، و می‌افزاید که «اکنون فیلسوفان یا باید در محدودهٔ نظریهٔ راولز نظریه‌پردازی کنند یا باید توضیح دهند که چرا چنین نمی‌کنند»

خواندن کتاب اندیشه‌‌ی سیاسی جان راولز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اندیشه‌‌ی سیاسی جان راولز

هرمنوتیک استعلایی، حقیقت هرمنوتیکی و حقیقت استعلایی از تعابیری هستند که کارل اتو-اَپل از آن‌ها سود جست و نظریهٔ تأویلی خود را بر مبنای آن‌ها صورت‌بندی کرد. اَپل به‌عنوان هرمنوتیسینی انتقادی به نقد نسبی‌گرایی موجود در نظریه‌های هرمنوتیکیِ فلسفی پرداخت، و تأکید بیش‌ازحد آن‌ها بر تاریخی بودن را به مثابهٔ فاصله گرفتن هر چه بیشتر از «حقیقت استعلایی» متن می‌دانست. اگرچه، پیش‌تر، برخی مانند گادامر از نوعی وحدت معنایی به‌عنوان نوعی «انتظار متعالی برای معنا»۱۳، که می‌تواند وحدتی درون ماندگار را در متن ایجاد کند، بحث کرده بودند، اما اَپل آن را کافی نمی‌دانست، و با ارائهٔ قوانینی کلی دربارهٔ جامعیت فهمِ متن مخالف بود. اَپل، در عوض، اعتقاد داشت هرگونه مشاهده و کشف قانون خود نوعی تفسیر است (معینی علمداری، ۱۳۸۹؛ ۱۴۵) که نمی‌تواند شکلی جامع به خود بگیرد. او برای یافتن موضعی میانه کوشید: اَپل هم خواستار رهایی هرمنوتیک از تاریخ‌گراییِ نسبی‌گرایانه بود، و هم می‌خواست نشان دهد که پیگیری جامعیت کاری بیهوده است، پس باید «تاریخ‌مندی تفسیر در هرمینوتیک» را پذیرفت (هوی، ۱۳۸۵؛ ۲۴۳). به باورِ او، همیشه در متن حقیقتی مطلق وجود دارد که باید در ذیلِ حقیقت هرمنوتیکی تبیین شود. 


نظرات کاربران

z.zahiri
۱۴۰۲/۰۳/۱۰

برای کارهای پژوهشیم به این کتاب نیاز داشتم. سپاس از طاقچه که خیلی کمکم کرد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۱۴۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان