دانلود و خرید کتاب اقلیم هشتم محسن هجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اقلیم هشتم

اقلیم هشتم نوشته محسن هجری، رمانی تاریخی برای نوجوانان پانزده سال به بالا درباره سرگذشت شیخ اشراق، شهاب‌الدین سهروردی عارف و فیلسوف نامی قرن ششم است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سال ۱۳۴۴ پایه‌گذاری شد، گسترده‌ترین شبکه کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان را دارد و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان کتاب کودک است. این سازمان علاوه بر کتاب، محصولات فرهنگی دیگری مانند فیلم و سرگرمی‌های سازنده و موسیقی نیز برای کودکان تولید می‌کند.

 درباره کتاب اقلیم هشتم

 ماجرای این اثر تاریخی از جایی آغاز می‌شود که سهروردی به اتهام همکاری با صلیبیان در دور دوم جنگ‌های صلیبی، در شهر حلب به بند کشیده می‌شود اما پشت پرده چیز دیگری است. گروهی از فقیهان سنت‌گرا و متحجر به دنبال تسویه حساب با سهرودی هستند، بنابراین فضای دو قطبی جنگ را غنیمت می‌شمارند تا صلاح الدین ایوبی را برای دستگیری شیخ اشراق تحریک کنند؛ اما ملک‌ظاهر پسر صلاح‌الدین بسیار شیفته منش و روش سهروردی است و ماجرا قرار نیست طبق میل عده‌ای حیله‌گر پیش برود.

خواندن کتاب هشت اقلیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات داستانی به ویژه دوست‌داران رمان تاریخی و سرگذشت بزرگان علمی و ادبی

 

 

نظرات کاربران

zahra
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

بسیار کتاب خواندنی و زیبایی بود. پر از محتوا و چه قدر دلنشین. کتاب به ظاهر برای نوجوانان های بالای ۱۴ سال است اما به قطع هر بزرگسالی هم از این کتاب هم لذت خواهد برد هم تعلیم خواهد دید.

داتیس
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

این کتاب بیشتر دلایل کشتن شیخ اشراق را بیان می کند تا زندگینامه اورا ،آنهم چه دلایلی که همه از خبث باطن افرادشان حکایت دارد.بسیار زیبا،غمناک بود وشخصیت محکم و عظیمی داشت.روحش قرین رحمت الهی

ati
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

داستان پرداخت خوبی داره و جذابه. آقای محسن هجری، از پژوهشگران و نویسندگان ممتاز هستند. پیشنهاد می کنم این کتاب را نوجوانان و بزرگسالان بخونند.

راحله
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

خیلی عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۸۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان