دانلود و خرید کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار انتشارات هاروارد بیزینس ری‌ویو ترجمه فریده فتوحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالش با افراد  بدقلق در محیط کار اثر انتشارات هاروارد بیزینس ری‌ویو

کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار

معرفی کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار

کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار، مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد، هشت مقاله از نشریه‌ی «هاروارد بیزینس ریویو» درباره‌ی نحوه‌ی رفتار در محیط کار است که با ترجمه فریده فتوحی در اختیارتان قرار گرفته است. 

درباره‌ی کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار

برای همه‌ی ما زمان‌هایی پیش آمده است که در محل کارمان با دیگر همکاران، رئیس یا افراد دیگر به مشکل و چالش برخورد کرده‌ایم. ممکن است واکنش‌هایمان آنقدر شدید باشند که کنترلی بر آنچه می‌گوییم و آنچه انجام می‌دهیم نداشته باشیم. یا شاید هم ترجیح می‌دهیم که موضوع را بدون جواب دادن، بدون خشم و عصبانیت و در سکوت، رها کنیم. در هرحال رویکرد ما هرکدام از این‌ها که باشد، ما باید مهارتی را بیاموزیم و آن حل تعارضات و چالش‌های محل کار است. 

کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار، هشت مقاله از نشریه‌ی «هاروارد بیزینس ریویو» است که راهکارهایی برای حل تعارضات و چالش‌های محل کار دارد. مقالات کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار برگرفته از تجربیات سال‌ها کار و فعالیت متخصصان در این زمینه است. در نهایت آنچه شما می‌توانید از کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار بیاموزید، راه‌حل‌های کاربردی و مفیدی است که می‌تواند کسب‌وکار یا یک منبع انسانی را از شرایط بحرانی نجات دهد. 

کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار یک اثر خواندنی برای تمام مدیران کسب‌وکارها، مدیران منابع انسانی و رهبران تیم‌های مختلف کاری است.

بخشی از کتاب چالش با افراد بدقلق در محیط کار

برای بحث‌های داغ و سرد: فرقی نمی‌کند بحثتان داغ باشد یا سرد، هدف کوتاه‌آمدن نیست بلکه پل‌زدن میان دوگانگی‌ها و نوآوری در انتخاب‌ها و راه حل‌های جدید است. پل‌زدن یعنی ایجاد ارتباطات قوی‌تر و اعتماد عمیق‌تر میان مخالفان و رقبای پیشین. نوآوری‌داشتن ـ که با کوتاه‌آمدن متفاوت است ـ یعنی راه حل‌ها یا امکان‌های جدیدی به وجود آمده است.

حل تعارضات چیزی نیست که یک شبه بیاموزید بلکه مستلزم زمان، تمرین و تفکر است. اگر خود را در بحث و جدلی یافتید که هنوز مهارت‌های کافی برای اداره‌کردن آن را ندارید، از طرف سوم یا میانجی متخصصی کمک بخواهید. با توجه به آنچه گفته شد، اگر این مطالب را در میانه اختلافی شدید می‌خوانید که نیازمند اقدام عاجل است، موارد زیر را در نظر بگیرید:

زمان را متحد خود سازید. برای اقدام عجله نکنید، جز در موارد خطرساز درباره انتخاب‌هایتان به‌خوبی فکر کنید، در غیر این صورت ممکن است کاری کنید که بعداً پشیمان شوید.

هدفتان را تعیین و بر آن تمرکز کنید، حواستان را جمع کنید و به آنچه اهمیت دارد توجه کنید.

از نام‌بردن افراد یا با انگشت نشان‌دادن آن‌ها پرهیز کنید، به جای افراد بر مسئله موجود متمرکز شوید.

عادل باشید و پیش‌داوری نکنید، می‌توانید ارزش‌هایی را نیز بیاموزید.

به همه چیز گوش فرادهید ولی به‌صورت انتخابی پاسخ دهید، مجبور نیستید به همه نکات بپردازید فقط به آن‌هایی توجه کنید که متفاوت‌اند.

پیش از آنکه طرف کسی را بگیرید، خوب فکر کنید و تا زمانی که کاملاً به حرف‌های فرد مقابل گوش نداده‌اید صحبتی نکرده و اقدامی نکنید و قبل از کسب آگاهی متقنی از شرایط موجود به‌سرعت نتیجه‌گیری نکنید.

کمک خواستن از طرف سومی را نیز در نظر داشته باشید. کسی که خودش در بحث و جدل از طرفین اصلی دعوا نباشد می‌تواند وسعت نظر خوبی برای طرفین فراهم کند.

اجازه دهید رقیبتان شما را بشناسد. اینکه از گارد خودتان بیرون آمده و اجازه دهید طرف مقابل وارد دنیای شما شود باعث می‌شود دیدگاهتان را بهتر درک کند.

دماسنج را کنترل کنید، اگر بحث و جدال هنوز خیلی داغ است سعی نکنید بی‌درنگ آن را حل و فصل کنید. توافق کنید هنگامی که همه چیز سرد شد دوباره صحبت کنید.

مراقب قانون طلایی باشید. با دیگران همان‌گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند. مؤدب باشید. مهربان باشید. این کار باعث می‌شود رقیبتان هم از شما الهام بگیرد.

نظرات کاربران

kia mn
۱۳۹۹/۰۷/۰۷

این کتاب اومده از چند کتاب دیگه یه خلاصه ای درست کرده، توضیحاتی هم که داده جامع نیست. برا موضوعات چالشی، راهکار گفته ولی نیازه که این راهکار ها با مثال بیان بشن و بسط داده بشن که متاسفانه اینجوری

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
«تنها زمانی که دیده‌ام رفتار قلدرمنشانه‌ای تغییر کند وقتی است که فرد قلدر رسماً اخراج شده است، وگرنه هرچقدر هم تحریمش کنند بی‌اثر است».
mohad
به همه چیز گوش فرادهید ولی به‌صورت انتخابی پاسخ دهید، مجبور نیستید به همه نکات بپردازید فقط به آن‌هایی توجه کنید که متفاوت‌اند.
Sc99
مهارت‌های حل اختلاف، درست مانند آشپزی‌کردن، در دمای مطلوب بهترین عملکرد را دارند. اگر بحث خیلی داغ باشد و حالت انفجاری داشته باشد کارتان را خراب می‌کند یا باعث می‌شود شعله‌های خشم یا خشونت آشکار در رابطه‌تان شعله‌ور شود. اگر هم خیلی سرد باشد، ارتباطتان یخ زده و اصلاً رو به جلو نمی‌رود یا به رابطه‌ای یخ زده با عواطف سرکوب‌شده و نگرانی‌های فروخفته تبدیل می‌شود. در مقام یک رهبر، باید این بحث را در دمایی حفظ کنید که بتواند مفید و سازنده باشد.
محسن
رئیس‌های «بد» چه کار می‌کنند؟ گله و شکایت دائمی شامل کنترل‌کردن شدید و آزاردهنده، قلدری‌کردن، پرهیز از کشمکش، تصمیمات خلق‌الساعه، دزدیدن اعتبار افراد، مسائل را به گردن دیگری انداختن، بروزندادن اطلاعات، گوش‌ندادن، مثال بدی بودن، از زیر کار دررفتن و باعث پیشرفت کارمندان نشدن، همگی از ویژگی‌های رؤسای بد است.
mohad

حجم

۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان