دانلود و خرید کتاب کک به تنور محمدرضا سرشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کک به تنور

کتاب کک به تنور، یکی از افسانه‌های قدیمی ایرانی است که به دست محمدرضا سرشار برای کودکان بازنویسی شده است. کتاب کک به تنور با تصاویر زیبایی که رضا مکتبی بری آن آفریده است، جذاب‌تر شده است. 

درباره‌ی کتاب کک به تنور

کتاب کک به تنور یکی از افسانه‌های قدیمی است که محمدرضا سرشار آن را برای کودکان بازنویسی کرده است. افسانه‌ی کک به تنور داستان یک مورچه و یک کک است که باهم دوست هستند. بعد یک روز که حسابی گرسنه می‌شوند به این فکر می‌کنند که چه بخورند. گردو بخورند پوست دارد، کشمش بخورند دم دارد، خرما بخورند هسته دارد، پس تصمیم می‌گیرند گندم بیاورند، آن را الک کنند، بعد با آن خمیر درست کنند، بعد تنور را روشن کنند، بعد نان بپزند و بخورند. اما همین که تنور گرم شد و خواستند خمیر را به آن چسباند، کک به تنور افتاد، سوخت و جزغاله شد. مورچه خیلی ناراحت شد و شروع کرد به شیون و زاری کردن... از خانه بیرون رفت و خاک ریخت به سرش. کفتری از بالای درخت پرسید «مورچه خاک به سر! چرا خاک به سر؟» مورچه جواب داد «کک به تنور؛ مورچه خاک به سر.» کفتر هم پرهای دمش را ریخت. درخت پرسید «کفتر دم بریز! چرا دم بریز؟» کفتر جواب داد «کک به تنور؛ مورچه خاک به سر؛ کفتر دم بریز.»...

این داستان همینطوری ادامه پیدا می‌کند تا با یک پایان جذاب و بامزه غافلگیرتان می‌کند. یکی از نکات این کتاب این است که بازی‌های زبانی بسیاری می‌آفریند که برای کودکان جذاب است. با کمک این بازی‌های زبانی بچه‌ها می‌توانند ساعت‌ها سرگرم بشوند و مهارت‌های کلامی خودشان را تقویت کنند. 

کتاب کک به تنور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب کک به تنور داستانی جذاب برای کودکان گروه سنی پیش از دبستان و کودکانی که به مدرسه می‌روند، دارد. مربیان نیز می‌توانند از بازی‌های کلامی داستان کک به تنور استفاده کنند.

درباره‌ی محمدرضا سرشار

محمدرضا سرشار با نام هنری رضا رهگذر سال ۱۳۳۲ در کازرون متولد شد. پس از طی دوران سربازی، به صورت سرباز معلم، در سال ۱۳۵۴، با قبولی در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران، به تهران آمد و از همان زمان تا کنون، ساکن این شهر است. نخستین آثار قلمی او در سال ۱۳۵۲، در یکی از مجلات هفتگی ادبی، و اولین کتابش در سال ۱۳۳۵به چاپ رسید. پس از انقلاب ۸۵ عنوان کتاب از او در قالب‌های مختلف نقد، پژوهش ادبی، داستان تالیف و ترجمه به چاپ رسید. و ۲۶جایزه در سطح کشوری را به خود اختصاص داده است. محمدرضا سرشار در کارنامه‌ی هنری خود فعالیت‌هایی مانند سردبیری مجله رشد دانش آموز، عضویت هیأت داوران ششمین جشنواره تأتر فجر، مدرس ادبیات کودکان در دانشسرای تربیت معلم، استاد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، عضویت شورای داوران انتخاب کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضویت شورای نظارت بر کتاب های کودکان و نوجوانان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قصه گوی ظهر جمعه، دبیر چهارمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری، سردبیر گاهنامه قلمرو تا شماره ۶، سردبیر نشریه تخصصی دو فصلنامه گویش ، سردبیر مجله سوره نوجوانان ، عضو شورای سردبیری مجله ادبیات داستانی، مسؤول شورای نقد وبررسی واحد رمان بنیاد جانبازان را دارد.


نظرات کاربران

متین چهاردولی
۱۳۹۹/۰۷/۰۸

سلام من متین هستم از تهران این کتاب را به همه توصیه میکنم من خودم خریدم و لذت را بردم

علیرضا گلرنگیان
۱۳۹۹/۰۵/۳۰

بلوایی که سوختن یک کک در جهان انداخت! یک داستان کودکانه که مفهوم همدلی را آموزش می دهد.

lovely_book
۱۴۰۰/۰۴/۱۵

عالیه بچه ها با یه بار شنیدن حفظ کردن ش، نقاشی شو کشیدن، خیلی دوست داشتن ، حال روز مسئولین مملکت حال روز آخر کتابه #کک_به_تنور_به_من_چه؟

کاربر ۲۴۳۶۹۷۶
۱۳۹۹/۰۹/۰۷

خیلی عالی بود واقعا من و دخترم کیف کردیم.

کاربر ۱۹۳۷۴۸۲
۱۴۰۰/۰۶/۲۹

کتاب خوبی بود منکه کیف کردم

کاربر ۳۰۷۷۲۷۰
۱۴۰۰/۰۵/۰۹

خیلی خوبه تصویرگری عالی داره ولی داستانش کوتاه هست و زود تمام می شه

hoor vzf
۱۴۰۰/۰۴/۲۶

کتاب خوبیه برای بچه ها فقط ی مقدار آخرش بدآموزی داره کاش یکی اون کک بدبخت را از توی تنور نجات می داد. کتاب ۵ از دریای بی نهایت

عالی
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

عالی پر از محبت به همه هستی

My Way Bayyinah
۱۴۰۰/۰۹/۱۲

اولن بار اینجوری قصه می خونم…به گمانم خیلی جالب، جذاب و روان بود… تویش یه اصطلاه داره که برایم خیلی عجیب و غریب بود … به ریش کسی بستن 😅این چه جوری اصطلاه است ? 😂 ولی من وقتی خوانم

- بیشتر
mahrah
۱۳۹۹/۰۳/۱۹

داستانش توی کتاب فارسی کلاس دوم دبستان هست فقط جای کک شخصیتش پیرزن بود... ا

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان