دانلود و خرید کتاب در جستجوی قطعه گم شده شل سیلوراستاین ترجمه مهدی ایلکا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جستجوی قطعه گم شده اثر شل  سیلوراستاین

کتاب در جستجوی قطعه گم شده

معرفی کتاب در جستجوی قطعه گم شده

کتاب در جستجوی قطعه‌ی گم شده نوشته شل سیلوراستاین است که با ترجمه مهدی ایلکا منتشر شده است.  کتاب به دنبال قطعه گمشده یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های شل سیلور استاین نویسنده مشهور آمریکایی است. این کتاب داستان دایره‌ای است که احساس تنهایی و غم می‌کند چون قطعه‌ای کم دارد و در جستجوی یافتن قطعه گمشده‌اش به جایی می‌رسد که شادی و سرخوشی‌اش را از دست داده چون قطعه‌اش را گم کرده و حالا دنبال یک قطعه‌یاندازه خودش می‌گردد.

خواندن کتاب در جستجوی قطعه‌ی گم شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های شل سیلوراستاین پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب در جستجوی قطعه‌ی گم شده

شلدون آلن سیلوراستاین معروف به شل سیلوراستاین (۱۹۹۹-۱۹۳۰)، نویسنده ادبیات کودک، ترانه‌سرا، آهنگساز و کارتونیست آمریکایی است. سیلوراستاین که در ایران با ادبیات کودک و به ویژه کتاب‌های «به دنبال قطعه گمشده» و «درخت بخشنده» شناخته شده است، در غرب بیشتر در حوزه هنر موسیقی درخشید و توانست دو بار جایزه «گرمی» را از آن خود کند.

شل سیلوراستاین در زمان خدمت سربازی‌اش در کره و ژاپن، به طراحی و تصویرگری می‌پرداخت و آثارش در مجلات گوناگون چاپ می‌شد. مخاطب آثار او در آغاز بزرگسالان بودند. اما به تدریج و به پیشنهاد دوست نقاش فرانسوی‌اش، طراحی و نوشتن برای کودکان را نیز در فعالیت‌های هنری خود گنجاند. سیلوراستاین که در دنیای ادبیات کودکان با نام «عمو شلبی» شناخته می‌شود، توانست آثار متفاوت و ماندگاری از خود به جا بگذارد.

زبان طنز و بلندپروازی‌های کودکانه او موجب شد آثارش مخاطبانی را بیابد که با او همزادپنداری داشتند و آنان نیز به دنبال قطعه گمشده خود بودند. همین نقاط خاص ذهنی و روانی بود که موجب شد کتاب‌های سیلوراستاین، در میان بزرگسالان نیز طرفدار داشته باشد. هر چند آنان، کتاب‌های او را به عنوان ادبیات کودک می‌خواندند ولی در آن سخنان و نیازهای خود را می‌دیدند.

سیلوراستاین در دنیای موسیقی، موفقیت‌های چشمگیری داشت. او در سال ۱۹۷۰ به خاطر آلبوم «پسری به نام سو» نخستین جایزه گرمی‌اش را برد. همچنین به خاطر موسیقی فیلم «کارت پستالی از لبه پرتگاه» نامزد دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب شد. او در سال ۱۹۸۴ با آلبوم «جایی که پیاده‌رو به پایان می‌رسد» دومین جایزه گرمی در بخش بهترین آلبوم کودکان را از آن خود کرد.

شل سیلوراستاین، در ۶۸ سالگی و در اثر حمله قلبی درگذشت و در قبرستانی در نوریج ایلینویز به خاک سپرده شد.

نظرات کاربران

Elham jannesari
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

وقتی قطعه ی گم شده اش را پیدا کرد، آنقدر تند میرفت که نمی‌توانست کمی بایستد و با کرمی گپ بزند، و یا گلی را بو کند. حتی تند تر از آن که پروانه ای بتواند روی او بنشیند... فقط از سیلور استاین

- بیشتر
شمع'
۱۴۰۰/۱۱/۰۸

چه با رفتار و چه با گفتار:(کسی جایی هست که من را کامل می‌کند..) :( ! نه" من کاملِ خودم هستم.. اگر نصفه‌ام میتوان گفت که کاملِ من نصفه هست.. اگر بی‌رنگم کامل من سیاه و سفید است‌... اگر کوچکم.. کاملِ من بدون نیاز به تکه‌ای بزرگتر هست.. من

- بیشتر
رونیکا رضا سلطانی
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

معلم ما برای طرح درسمان از این کتاب استفاده کردند

کاربر ۱۳۵۹۷۸۳
۱۳۹۹/۱۰/۰۴

عالی‌ترین بود دختر من که اخر کتاب به این کوتاهی تحت تاثیر قرار گرفت و گریه کرد

amitis
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

معلم های ما برای درسمان از این کتاب استفاده کردند

soniya
۱۴۰۱/۱۰/۱۶

کتاب زیبایی بود. چندین سال پیش نسخه چاپی‌ش رو خونده بودم و امروز دوباره مروری بر این کتاب داشتم. فکر می‌کنم نتیجه داستان این بود دقیقا همون چیزی بود که اون قطعه کوچک گفت: "من قطعه گمشده تو نیستم. من قطعه

- بیشتر
عاطفه
۱۴۰۰/۱۲/۲۷

کسانی که با افکار خوب و عالی دمسازند، هرگز تنها نیستند. فیلیپ سیدنی بنظرم گپ زدن با کرم و هم نشینی با پروانه و بو کردن گل برای دایره ای که ظاهرا قطعه ای کم داشت، حکم همان افکار خوب و عالی

- بیشتر
کاربر ۳۵۰۹۶۳۲mahdi113
۱۴۰۰/۰۶/۰۲

آخرش به نظرم جالب نبود، اون قطعه ی پیدا شده، دل نداشت؟ همینجوری دوست داشت برش داره، بعدم بذارش کنار؟؟ اصلا چرا؟ خوب یه چیزایی بدست آورده بود و یه چیزایی هم از دست داده بود دیگه، داستان زندگی همینه.

کاربر ۲۵۸۹۰۶۵
۱۳۹۹/۱۰/۱۰

بد نبود متفاوت بود

فاطمه جعفری مجد
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

خییییلییی خووووب بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
۱,۵۰۰
۵۰%
تومان