دانلود و خرید کتاب عشق رنه آلندی ترجمه جلال ستاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق اثر رنه آلندی

کتاب عشق

نویسنده:رنه آلندی
انتشارات:انتشارات توس
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عشق

کتاب عشق نوشته رنه آلندی است که با ترجمه جلال ستاری منتشر شده است. دکتر رنه آلندی روانپزشک و روانکاو بلندآوازه فرانسوی است. رنه آلندی که مردی سخت فرهیخته بود و از فلسفه و عرفان شرق آگاهی داشت و صاحب تألیفات محققانه در باب رمزشناسی و کیمیاگری و خوابگزاری و... است.

درباره کتاب عشق

ایوون، همسر رنه‌آلندی در ۱۹۳۴ درگذشت و مرگ وی رنه‌آلندی را دچار چنان درد و اندوه جانکاهی ساخت که اگر یاری و ارشاد یک تن از روشن‌ضمیران هندومسلک نبود، شاید هرگز قد راست نمی‌کرد. 
کتاب «عشق»، ثمره این تجربه دردانگیز رنه‌آلندی و رستاخیزش، پس از مرگ همسر، به دستگیری پیر طریقتی هندی است. و بنابراین فقط پژوهشی نظری نیست، بلکه سخن اهل درد است که آتش یافت را با نور شناخت درآمیخته است و از این‌رو بر دل می‌نشیند.

خواندن کتاب عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند حقیقت ماهیت عشق را بدانند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب عشق

اینک پس از ملاحظه عشق در کلّ، اگر بخواهیم وجوه مختلف تجلی آن را تمیز دهیم، نوعی سلسله مراتب در اشکالش تشخیص می‌توانیم داد. بعضی از این اشکال، ناظر به هدف‌هایی محدودتر و انضمامی‌تر و تنگ‌نظرانه‌تر و برخی دیگر متمایل به هدف‌هایی گسترده‌تر و بی‌غرض‌تراند. عشق مِلکی که طمع می‌ورزد و مالک می‌شود شناخته ماست، همچنین عشق کریمانه که می‌بخشد یا خود را فدا می‌کند. اینک منشأ مشترکشان را از نخستین لقلقه‌های لسان غریزه و نیز امکانات تغییریابی متقابل آنها را می‌بینیم و درمی‌یابیم.

تجسسات روانکاوانه اخیر، چنانکه دیدیم، تمایل دارند که پیدایش احساس عاشقانه را بسی مقدّم بر ظهور جنسیت بدانند، و این‌چنین اثبات می‌کنند که عشق، اساسآ ارتباطی با کنش تولید مثل ندارد. زیگموند فروید در آغاز تحقیقاتش و تحت تأثیر پیش‌داوری‌های جاری، چنین می‌اندیشید که احساسات عشق و نفرت که نزد کودک خردسال کمابیش درهم آمیخته یا نامتمایزاند، وقتی کودک خردسال، به انتخاب و پسند و مرجّح شمردن یکی از عناصر حیات عاطفی خود یعنی پدر یا مادر و ابراز مهر و عطوفت در حق یکی و احساس بیم و هراس از دیگری متمایل می‌شود، قطبیت می‌یابند، و این انتخاب غالبآ به حکم قطبیت عمیق روانی که نرینه را به مادینه علاقه‌مند و متمایل می‌کند، صورت می‌گیرد. بر وفق این نظریه، عشق بسان آن قطبیت روانی، ذاتآ به چیزی جنسی، پیوسته است. و همین قطبیت روانی، کودک‌خردسال را تحت تأثیر قرار داده، موجب پیدایی عقده ادیپ یعنی تثبیت عاطفی پسر بر مادر و دختر بر پدر، همراه با نوعی ضدیت در قبال پدر یا مادر می‌شود. برحسب این دیدگاه، احساس عشق از آغاز پیدایی، مضّار چنین تضاد و تقابلی را با همه جدال‌های درونی که تضاد مزبور متضمن آنهاست، و عبارتند از رویارویی و برخوردهای عاطفه عشق با مصدر و مرجع اخلاقی (من برتر فروید یا غرایز اجتماعی)، و عکس‌العمل‌های ترمزی خودکیفردهی، و سائقه‌های غریزی که آرزومند ازمیان برداشتن (اخته کردن) رقیب‌اند، و عواقب نامنتظرهمین خواست، یعنی بیم و هراس و سپس قبول این معنی که (آدمی) خود به دست آن رقیب، از میان برداشته (یا اخته) شود، چون باری گران بر گرده دارد.

نظرات کاربران

fahimeh
۱۴۰۲/۰۶/۱۷

یک کتاب از جلال ستاری خوندم عشق صوفیانه. کتاب قشنگی بود. بخاطر مترجم جذب این کتاب هم شدم اما فایل نمونه رو خوندم از سبک نگارش مترجم شوکه شدم. کلمات ثقیل، نامفهوم، پیچیده. پر از مشکلات ویرایشی. کتاب با این

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان