دانلود و خرید کتاب انسان در اندیشه های عین القضات همدانی زری داداسفندآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان در اندیشه های عین القضات همدانی اثر زری داداسفندآبادی

کتاب انسان در اندیشه های عین القضات همدانی

انتشارات:نشر تیرگان
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انسان در اندیشه های عین القضات همدانی

کتاب انسان در اندیشه های عین القضات همدانی نوشتهٔ زری داداسفندآبادی است. نشر تیرگان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به بعضی از دیدگاه‌های مطرح دینی، فلسفی و عرفانی پرداخته است.

درباره کتاب انسان در اندیشه های عین القضات همدانی

کتاب انسان در اندیشه های عین القضات همدانی به شرح اندیشه‌ها و باورهای «عین القضات همدانی» در موضوعات مختلف پرداخته و با طرح اجمالی بعضی از دیدگاه‌های مطرح دینی، فلسفی و عرفانی او کوشیده به برخی از پرسش‌های مربوط به نوع بشر پاسخ دهد. نویسنده در فصل اول، نگاه عین‌القضات درمورد انسان و اهمیت در عالم هستی از دیدگاه‌های دینی، فلسفی و عرفانی را بررسی کرده است. فصل دوم به هدف از خلقت انسان اختصاص یافته است. در این فصل، خوانندگان با هدف آفرینش و نظریهٔ عین‌القضات در این زمینه آشنا می‌شوند. «ابعاد وجودی انسان» موضوع فصل سوم این کتاب است. «حقیقت انسان»، «سرشت انسان و طبقه‌بندی مردمان» و... از جمله عناوین مطرح‌شده در این فصل هستند. زری داداسفندآبادی در فصل چهارم، دیدگاه عین‌القضات همدانی را درمورد روابط انسانی و رابطهٔ او با جهان، خداوند و راه‌های رسیدن به خدا شرح داده است. فصل پنجم این کتاب به «سعادت و کمال» و «مرگ و رستاخیز» اشاره کرده است.

گفته شده است که عین القضات همدانی، عشق را مانند مرکبی بزرگ می‌داند که با یک حرکت از دو عالم بیرون می‌رود و در عالم لامکان به جولان می‌پردازد؛ همچنین عشق را ۳ گونه می‌داند؛ عشق صغیر و عشق کبیر و عشق میانه. عشق صغیر عشق بنده به خدا است و عشق کبیر، عشق خداوند به بنده است. عین‌القضات اعتقاد دارد چون به خدا رسیدن واجب است و فقط عشق است که سالک را به خدا می‌رساند، پس عشق فرض راه سالکان است و می‌گوید که حتی اگر عشق حقیقی که عشق به خدا است ندارید، عشق به مخلوق داشته باشید. با اندیشه‌های او بیشتر آشنا شوید.

خواندن کتاب انسان در اندیشه های عین القضات همدانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ فلسفه و عرفان و دین پیشنهاد می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب انسان در اندیشه های عین القضات همدانی

مقدمه

زندگی‌نامۀ عین‌القضات

فصل اول: شناخت انسان

فصل دوم: هدف از خلقت انسان

فصل سوم: ابعاد وجودی انسان

فصل چهارم: روابط انسانی

فصل پنجم: سعادت و کمال

فصل ششم: مرگ و رستاخیز انسان

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۰۴

کتابی است تا حدی تخصصی. اما اگر کسی به این گونه مفاهیم و افکار کسانی چون عین القضات همدانی علاقه داشته باشد، خواندن این کتاب برای او بسیار لذت بخش خواهد بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان