دانلود و خرید کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج غلامرضا عسگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج اثر غلامرضا عسگری

کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج

معرفی کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج

کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج نوشته غلامرضا عسگری و شیوا مجیدی است. ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها و به عبارتی شاید مهم‌ترین تصمیمی است که هر فرد ممکن است در زندگی خود بگیرد و از این رو باید کاملاً آگاهانه و عاقلانه باشد. این کتاب سعی دارد با رویکردی منطقی با این مساله روبه‌رو شود.

درباره کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج

 در دوران گذشته، پدران و مادران ما کاملاً به روش سنتی ازدواج می‌کردند و در بسیاری از اوقات ندیده و نشناخته تن به این کار می‌دادند و تا پایان عمر، بی‌آن که طعم خوشبختی را بچشند، در کنار هم فقط و فقط روزگار را سپری می‌کردند. آن‌ها فکر می‌کردند که زندگی یعنی فقط گذران روزگار و عادت به شخصی که در کنارش عمری را سپری کنی، فرزندانی به دنیا بیاوری و اصلاً به این فکر نکنی که آیا عشق در زندگی وجود دارد یا نه. این روزها جوانان کمتر به ازدواج سنتی تن می‌دهند و ترجیح می‌دهند با کسی آشنا شوند، او را بشناسند و سپس ازدواج کنند. البته همه‌ی خانواده‌ها با این مسئله موافق نیستند و همان ازدواج سنتی را می‌پسندند. بنابراین امروزه جوانان نسل ما در وضعیتی بین سنت و نوگرایی در حال دست و پا زدن هستند و این مسئله خود باعث بسیاری از مشکلات جامعه‌ی ما شده است که امر مهم ازدواج و انتخاب همسر نیز از آن بی نصیب نمانده است. در چنین موقعیتی مشاوره‌ی قبل از ازدواج می‌تواند راه حلی برای این مشکل باشد. 

 دلیل نگارش این کتاب پاسخ‌گویی فشرده و کوتاه به پرسش‌هایی است که برای هر فرد قبل از تصمیم‌گیری به ازدواج و یا انتخاب همسر پیش خواهد آمد. متأسفانه بسیاری از مردم، نه فقط برای ازدواج، بلکه درباره‌ی دیگر ارکان زندگی خود نیز فکر نمی‌کنند و چشم بسته تصمیم به انجام عملی می‌گیرند. یکی دیگر از هدف‌های این کتاب این است که حداقل تفکر درباره‌ی انتخاب همسر را رواج دهد. همچنین تأکیدی است بر لزوم مشاوره‌ی قبل از ازدواج برای انتخابی آگاهانه.

خواندن کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام جوان‌ها که تصمیم به ازدواج دارند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج

پرسش: هدف از مشاورهٔ قبل از ازدواج چیست؟

پاسخ: بهتر است در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که ما در مشاورهٔ قبل از ازدواج نمی‌خواهیم صفات و ویژگی‌های افراد را عوض کنیم و از طرف دیگر نیز نمی‌خواهیم صفات و ویژگی‌های افراد را ارزش‌گذاری کنیم، بلکه هدف این است که دقت افراد را در انتخاب همسر بالا ببریم و دید آن‌ها را نسبت به انتخابی که دارند باز نماییم تا آگاهانه تصمیم بگیرند و برای سال‌ها (حدود ۵۰ تا ۷۰ سال!) پای تصمیم خود بایستند، چراکه ما هیچ گاه همسری که صد درصد ایده‌آل‌مان باشد را پیدا نخواهیم کرد و اصولاً در این کرهٔ خاکی انسان کامل و از همه نظر موجه نداریم و همهٔ ما انسان‌ها به نوعی از مشکلات گرفتاریم. بنابراین باید آگاهانه و عاقلانه تصمیم بگیریم و انتخاب کنیم، چون هر تصمیمی تبعات خوب و بد خود را به همراه دارد.

بنابراین وظیفهٔ ما به عنوان مشاور این است که به افراد کمک کنیم، تا با دید باز، آن کسی که بیشتر با او نزدیکی ذهنی، جسمی، جنسی و خانوادگی دارد را انتخاب کنند و به اصطلاح آدم هم‌رنگ خود را بیابند.

بنابراین این ذهنیت را القا نمی‌کنیم که کسی را که انتخاب کردی آدم بد یا خوبی است، ولی می‌گوییم این شخص مناسب تو هست یا نه. به عبارت دیگر، فردی که برای پسر یا دختری مورد مناسبی نیست، می‌تواند برای فرد دیگری مناسب باشد. به عنوان مثال، شاید خانمی از بوی سیگار متنفر است و نمی‌تواند با همسری سیگاری کنار بیاید. 

مشاوره خصوصی با باربارا دی‌آنجلیس: عشقی پایدار، قبل، حین، و بعد از ازدواج، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده
باربارا دی‌آنجلیس
مشاوره ازدواج
محمدرضا دژکام
همسرگزینی امروزی
علی شمیسا
رازهای جادویی برای درک بهتر آقایان
محمد صادقی سیار
گنجینه‌ی راهکارهای روابط همسران
حسینعلی پورمدنی
مقدمه ای بر مکانیک سنگ
ناگارتنام سیواکوگان
جنگ اقتصادی
مسعود براتی
آمادگی برای آزمون تافل
فاطمه احدی
ترجمه و شرح جواهر الکلام؛ حدود و تعزیرات ۲
محمدحسن نجفی
مهارت‌های ازدواج و ارتباط زناشویی کارآمد
دیوید اچ. السون
نوازش در روابط زناشویی
علی شمیسا
ظرافت‌های رفتار و روابط انسانی
حسین عبداللهی
آنچه پیش از ازدواج باید بدانیم
مژده اسدی
مفاهیم تحلیل رفتار متقابل
منصور بهرامی
۱۲ گام تا ازدواج رؤیایی و تفاهم‌ در خانواده
محمد سیدا
مبانی سنجش از دور مایکروویو (تداخل سنجی راداری)
محمدعلی نظام محله
پرواز: قطعاتی برای کمانچه
راشد باباشهابی
تحلیل رفتار متقابل
صدیقه سکاکی
ازدواج موفق؛ چگونه اختلافات زناشویی تان را حل کنید
مهتاب علیمرادی

نظرات کاربران

fatemeh sadat shafiei
۱۳۹۹/۰۴/۲۳

خوب بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان