دانلود و خرید کتاب هنر لذت بردن امیرحسن مکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر لذت بردن اثر امیرحسن مکی

کتاب هنر لذت بردن

معرفی کتاب هنر لذت بردن

کتاب هنر لذت بردن، نوشته امیرحسین مکی است. این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه خوب زندگی کنید و از زندگی‌تان لذت ببرید. با این کتاب می‌توانید لذت‌های زندگی را پیدا کنید و عمر با نشاط‌تری داشته باشید.

درباره کتاب هنر لذت بردن

هنری که هیچ‌گاه و هیچ‌کجا در زندگی یادمان نداده‌اند، لذت بردن از زندگی است. در واقع لذت بردن از زندگی را نه‌تنها یادمان نداده‌اند، بلکه ما را از آن منع کرده‌اند... شاید یکی از دلایلی که همواره از لذت بردن منع شده‌ایم این باشد که لذت بردن، از سوی جامعه به اشتباه گناه تعبیر شده است. اما آنچه بایست از آن اجتناب کرد، افراط در لذت‌جویی است نه خودِ آن. به علاوه، لذت از زندگی فقط به موارد مادی محدود نمی‌شود و اوج آن به مسائل معنوی ختم می‌شود. این کتاب قصد دارد تا نکاتی را جهت فراگیری هنر لذت بردن به خوانندگان محترم ارائه کند.

خواندن کتاب هنر لذت بردن را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تغییر زندگی در جهت مثبت پیشنهاد می‌کنیم  

بخشی از کتاب هنر لذت بردن

تاجری برای تعطیلات به دهکده‌ای کوچک و دورافتاده سفر کرد. در آنجا با مردی ماهیگیر آشنا شد که از قرار معلوم از زندگی‌اش بسیار راضی و خشنود بود. تاجر که کنجکاو شده بود، از مرد ماهیگیر از کار و زندگی روزانه‌اش پرسید. ماهیگیر گفت که هر روز صبح، صبحانه را کنار زن و فرزندانش میل می‌کند. بعد بچه‌هایش به مدرسه می‌روند، او می‌رود ماهیگیری و همسرش مشغول نقاشی می‌شود. چند ساعتی ماهیگیری می‌کند تا به اندازهٔ روزیِ خانواده‌اش ماهی بگیرد و بعدش یک چرت می‌خوابد. پس از خوردن شام، به همراه همسر و فرزندانش به ساحل می‌روند و در حالی که بچه‌هایشان در دریا شنا می‌کنند، او و همسرش در ساحل قدم می‌زنند و به تماشای منظرهٔ غروب می‌پردازند.

مرد تاجر پرسید:«هر روز کارت همین است؟»

ماهیگیر گفت:«بله، اغلب روزها. بعضی وقت‌ها برنامه‌مان فرق می‌کند، اما بیشتر روزها زندگی‌ام اینگونه می‌گذرد.»

تاجر پرسید:«هر روز ماهی گیرت می‌آید؟»

ماهیگیر جواب داد:«بله. ماهی زیاد است.»

تاجر دوباره پرسید:‌«می‌توانی بیشتر از روزیِ خانواده‌ات ماهی بگیری؟»

ماهیگیر نگاهی به او کرد، لبخندی زد و جواب داد:«بله، البته! اغلب من خیلی بیشتر از آن ماهی می‌گیرم و بعد رهایشان می‌کنم. آخر می‌دانید، من عاشق ماهیگیری هستم!»

تاجر گفت: ‌«خوب، چرا همهٔ روز ماهیگیری نمی‌کنی و تا جایی که می‌توانی ماهی نمی‌گیری؟ بعدش می‌توانی ماهی‌ها را بفروشی و پول خوبی به دست بیاوری. خیلی زود می‌توانی قایق دوم، و بعدش قایق سومی بخری و ماهیگیرهایی که روی آن‌ها کار می‌کنند هم می‌توانند کلی ماهی بگیرند. ظرف چند سال می‌توانی دفتری در یک شهر بزرگ تأسیس کنی و شرط می‌بندم در عرض ده سال می‌توانی وارد تجارت توزیع ماهی در سطح جهانی شوی.»

ماهیگیر دوباره به روی تاجر لبخندی زد و پرسید:«چرا باید این کار را بکنم؟»

تاجر جواب داد:«خوب، برای پول! با این کار کلی پول گیرت می‌آید و بعدش می‌توانی خودت را بازنشسته کنی.»

ماهیگیر در حالی که هنوز لبخند بر لب داشت پرسید:«گیرم که این طور شد؛ وقتی بازنشسته شدم چه کار بکنم؟» 

نظرات کاربران

کاربر ۲۸۶۲۳۸۷
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

عالی و عالی بهتربن کتابی که خوندم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان