دانلود و خرید کتاب حسن ژیپاد میرعمادالدین فیاضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسن ژیپاد اثر میرعمادالدین فیاضی

کتاب حسن ژیپاد

معرفی کتاب حسن ژیپاد

کتاب حسن ژیپاد، نوشته میرعمادالدین فیاضی، خاطرات شفاهی تکاور حسن سلطانی از سران نیروی دریایی در جریان مقاومت و آزادسازی خرمشهر است.

درباره‌ی کتاب حسن ژیپاد

ناو سروان حسن سلطانی یکی از پیشکسوتان دوره پایلوت تکاوری نیروی دریایی ارتش است که در حماسه مقاومت و آزادسازی خرمشهر حضور داشتند. از همین رو میرعمادالدین فیاضی به سراغ او رفت و در طی ساعت‌ها گفتگو و مصاحبه با او خاطرات شفاهی او را جمع‌آوری نمود. کتاب حسن ژیپاد، خاطرات شفاهی تکاور حسن سلطانی از دوران کودکی، مدرسه، ورود به نیروی هوایی، حضور در جبهه و ... است.

کتاب حسن ژیپاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر از مطالعه خاطرات تکاوران، رزمندگان و سرداران در دوران دفاع مقدس، لذت می‌برید، کتاب حسن ژیپاد را بخوانید.

بخشی از کتاب حسن ژیپاد

ما سه‌تا دوست بودیم که تصمیم گرفتیم برویم سربازی. من بودم و تقی هنرمند و علی عشقی. من آمدم خانه نشستم به پدر و مادرم فکر کردم و نگاهی به خودم کردم گفتم: «اگر من دوسال بروم سربازی خرج پدر و مادرم را که باید بدهد؟» تصمیم را عوض کردم. رفتم رشت دنبال کار. حتی فکر می‌کردم بروم تهران که بروم ارتش. فکر می‌کردم باید بروم تهران. در رشت گذرم خورد به ِ طرف پلعراق. بهطور اتفاقی چند نفری را دیدم که لباس ارتشی تنشان بود.

ّپرسیدم: «شما کدام نیرویید؟»

گفتند: «ما از نیروی هوایی داریم یکسری را مثل شما استخدام می‌کنیم.»

پرسیدم: «مدارک چه می‌خواهید؟»

گفتند: «نیروی هوایی میخواهی بروی.»

ًاصلا نمی‌دانستم نیروی هوایی چیست و کجاست، فقط گفتم: «بله.»

ِگفت: «بیا برو تو سالن امتحان.»

ُرفتم تو سالنی که دیدم پر از آدم است. فهمیدم اینها از قبل خبر داشتند و آمده بودند برای امتحان. فقط من بیخبر رفته بودم و آن هم اتفاقی خبردار شده بودم. اسمم را پرسیدند و گفتند: «بعد از امتحان سریعا مدارکت را آماده می‌کنی می‌آیی اینجا.»

امتحان را دادم و فردا مدارک را آماده کردم و عکس فوری گرفتم بردم رشت. آن روز نتیجة امتحان کتبی را نگفتند. گفتند: «باید معاینات پزشکی انجام شود.»

معاینات پزشکی را هم در رشت انجام دادم. چهار روز بعد از معاینات لیست قبول‌شدگان را اعالم کردند. دیدم جزو قبول‌شدگان هستم.

نظرات کاربران

کاربر 4376781
۱۴۰۲/۰۷/۱۶

قهرمانان بی ادعا و فداکار

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۷,۷۰۰
تومان