دانلود و خرید کتاب عاشقان وطن میرعمادالدین فیاضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عاشقان وطن

کتاب عاشقان وطن خاطرات تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران علی اصحابی از دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر است که به همت میر عماد الدین فیاضی تهیه و تدوین شده است. میر عماد الدین فیاضی بیش از 40 ساعت گفت‌وگو با ناخدا علی اصحابی انجام داد که نتیجه آن را می‌توانید در کتاب عاشقان وطن بخوانید. انتشارات نکو آفرین این کتاب را به چاپ رسانده است.


درباره کتاب عاشقان وطن

تاریخ شفاهی جنگ و انقلاب از چندی پیش در کشور مورد توجه واقع شده است. کتاب عاشقان وطن نیز بخشی از تاریخ شفاهی دوران جنگ تحمیلی ایران را روایت می‌کند که به همت میر عماد الدین فیاضی گردآوری و تدوین شده است. بیش از 40 ساعت گفت‌وگو با ناخدا علی اصحابی از تکاوران نام‌آشنای مدافع خرمشهر انجام و نتیجه در کتاب عاشقان وطن منعکس شد.

متاسفانه عدم توجه لازم و شایسته به خاطرات تکاوران نیروی دریایی ارتش که علاوه بر حضور در جبهه‌های مختلف در سال‌های دفاع مقدس، در ماموریت‌های دفاع سرزمینی نیز حضور داشته‌اند، موجب شده تا بخشی از حماسه‌ی مقاومت در برابر دشمن به فراموشی سپرده شود. اما کتاب‌هایی همچون عاشقان وطن تلاش کرده‌اند تا بخشی از این تاریخ را زنده و حفظ کنند. تاریخ شفاهی تنها حکایت تلخ و شیرین و شرح شادی و غم نیست، نقبی است به جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، بوم‌شناسی، اقتصاد، سیاست، مذهب و... . نقل خاطرات شفاهی سینه به سینه و زبان به زبان به شکل‌گیری فرهنگ و تاریخ پویایی کمک می‌کند که می‌تواند منبع مستندی برای کسانی باشد که می‌خواهند درباره‌ی تاریخ پدران خود بدانند.

خواندن کتاب عاشقان وطن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب عاشقان وطن بخشی از تاریخ شفاهی دوران جنگ تحمیلی و رشادت‌های تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین اگر علاقه‌مند به تاریخ شفاهی و آشنا شدن با بخش از تاریخ این مرز و بوم در حین جنگ تحمیلی هستید که کمتر از آن سخن گفته شده است، خواندن کتاب عاشقان وطن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میر عماد الدین فیاضی

میر عماد الدین فیاضی یکی از نویسندگان و پژوهشگران سال‌های جنگ تحمیلی است که به همت خود توانسته بخشی از تاریخ شفاهی این دوران ارزشمند را گردآوری و تدوین کند. ازجمله کتاب‌های میر عماد الدین فیاضی عبارت هستند از: وطن سپرده به عشق، سنگر و بیگانه، روزهای بی تقویم (خاطرات آزادگان شهرستان انزلی)، بازگشت به نقطه رهایی (خاطرات علی نجد باقری) و مسافر تاریخ (خاطرات زنده یاد عزیز طویلی) و... .

جملاتی از کتاب عاشقان وطن

پدرم پیمانکار چوب و ذغال بود، کارش اطراف تالش و شهرهای دامنه‌ی کوه‌های تالش بود و به‌خاطر شغلش مدام این طرف و آن طرف می‌رفت و ما را هم با خودش می‌برد. سال 1342 وقتی زمان مدرسه رفتن ما رسید برای اینکه این مدرسه آن مدرسه نشویم ما را آورد انزلی و یک خانه خرید. خودش می‌رفت تالش به کارش می‌رسید. دوران ابتدایی را در مدرسه‌ی پروین که نزدیک خانه‌مان بود گذراندم. کلاس اول ابتدایی ارُیون گرفتم و یک ماه نرفتم مدرسه، ولی عقب نیفتادم. تا کلاس شش تو مدرسه‌ی پروین درس خواندم و کلاس هفتم رفتم دبیرستان سنائی که روبه‌روی شیلات در کُردمحله بود. تا سوم متوسطه را آنجا خواندم. تا کلاس هفتم اصلاً تجدیدی نداشتم ولی کلاس هشتم چهار تا و کلاس نهم سه تا تجدید آوردم که قبولی‌ام افتاد توی شهریور. از سال 1354 دیگر مدرسه نرفتم و کار می‌کردم، کلاس دهم را شبانه خواندم و بعد هم رفتم ارتش. «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب عاشقان وطن، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

نظرات کاربران

hunter
۱۳۹۸/۱۱/۰۶

وطن، هتل نیست که هروقت خدماتش خوب نبود ترکش کنی!

رس88
۱۴۰۱/۰۸/۲۷

هرچقدر از رشادتهای تکاورای ارتش بگیم کمه.خداقوت❤

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵,۴۰۰
تومان