دانلود و خرید کتاب مدریک شهرام کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدریک اثر شهرام کرمی

کتاب مدریک

نویسنده:شهرام کرمی
انتشارات:نشر آواژ
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدریک

نمایشنامه مدریک نوشته شهرام کرمی اثر تحسین‌شده در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

 درباره کتاب مدریک

مدریک یک اثر اجتماعی درباره خرافه و ستیزش با دین است که در یک فضای امروزی می‌گذرد. قصه درباره فردی است که ادعای پیامبری دارد و ساختارهای اجتماعی را می‌شکند. شهرام کرمی این اثر را در راستای آثار قبلی‌اش و علاقه به موضوعات اجتماعی و روابط خانواده نوشته است اما مدریک به دلیل استفاده از یک داستان خاص و پیچیده، نمایشنامه‌ای متفاوت در بین نوشته‌های این درام‌نویس است.

مدریک در لغت به معنای کسی است که درک می‌کند و این نام نمادین، غرور و باور غلط شخصیت اصلی و توهم ذهنی او را نشانه رفته است.

 خواندن کتاب مدریک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های انتقادی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 درباره شهرام کرمی

شهرام کرمی متولد سال ۱۳۵۱در کرمانشاه است. او در کودکی پدر و بعدتر برادرش را از دست داده و این‌ها به‌علاوه‌ی جنگ، موجب خودساختگی او شده است. 

کرمی علاوه بر گذراندن دوره‌هایی در حوزه‌ هنری، دریافت لیسانس و فوق‌لیسانس از دانشکده‌ هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی، نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) را در سال ۱۳۹۴ ، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

شهرام کرمی ۲۴ نمایش‌نامه‌ چاپ‌شده دارد و در ۲۲ پروژه‌ اجرایی، بیشتر به‌عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت کرده و ۱۷ بار جایزه و تقدیر، گرفته است. از دیگر نمایشنامه‌های قابل توجه کرمی می توان به «چه کسی سهراب را کشت؟» اشاره کرد.

 شهرام کرمی علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های مختلف ایران و خارج از ایران و داوری جشنواره‌ها و مسابقات متعدد و عضویت در شوراهای مختلف، مدیریت دفتر تئاتر خیابانی (۴ سال)، مدیریت تالار هنر (۹ سال)، دبیر اجرایی جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان (۳ دوره)، دبیر جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان (۵ دوره)، دبیر جشنواره‌ تئاتر شهر (هر ۶ دوره)، مدیریت پردیس تئاتر تهران (خاوران) و به مدت دو سال مدیرکل اداره‌ی هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان