دانلود و خرید کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم صالح موسویان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم اثر صالح موسویان

کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم

کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم، اثر صالح موسویان، از هنرمندان برجسته‌ی ایرانی است. کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم با هدف بررسی و شناخت آثار مهم مجسمه‌سازی در دنیا، آماده شده است.

درباره‌ی کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم

کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم با هدف بررسی و شناخت آثار فاخر مجسمه سازی تهیه و تدوین شده است. آثاری که دیدن و بررسی آنها به مثابه مشق نظری است. صالح موسویان کوشیده است بر همین اساس از دل تاریخ دوران تاریخ مجسمه سازی دوره طلایی آن را برگزیده و از هنرمندان بیست و چهار قرن به آثار دوره آنتیک و کلاسیسم بسنده کرده است. او در ابتدای کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم تعریفی برای واژه‌ی کلاسیک می‌نویسند و مجسمه‌سازی در یونان را بررسی می‌کند و تا به دوران رنسانس کلاسیک و نئوکلاسیک می‌رسد. کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم همچنین شامل عکس‌های بسیاری است چراکه امکان ملاحظه چنین آثاری به علت پراکندگی در موزه‌های مختلف دنیا به سختی ممکن است. در نتیجه در ارائه کیفیت تصاویر اهتمام تمام شد تا حتی‌المقدور امکان مطالعه این آثار برای اساتید و دانشجویان و هنرجویان محیا شود.

کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته مجمسه‌سازی و علاقه‌مندان به این هنر از مطالعه کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسم لذت می‌برند.

بخشی از کتاب شاهکارهای مجسمه سازی جهان: از آنتیک تا نئوکلاسیسمفهرست

تحـولات جـدی هنـر یونـان از آغـاز تـا انجـام، حـدود هفتصـد سـال بـه طـول انجامیـد کـه در حـدود ۱۷۰ سـال آن، هنـر مصـری بـه صـورت کـم و بیـش بی‌تغییـر در یونـان حیـات داشـت. دوران حکومـت پریکلـس کـه هنـر یونـان در آن دوره بـه اوج خـود رسـید، تنهـا چنـد دهـه دوام یافـت.

دلیــل اصلــی عمــق و تــداوم هنــر در ایــن دوران و ســرزمین را بایــد در پـروردن راه و روش‌هـای منطقـی در هـر یـک از شـاخه‌های علمـی و هنـری بازجسـت. هنـر مجسمه‌سـازی نیـز بـه تبـع ایـن نگـرش، رشـد و نمو کـرد. در اثـر ایـن تغییـر نگـرش، قواعـد خشـک و بـه عاریـه گرفته شـده از پیکرتراشـی هنـر مصـر متحّـول شـد.

گرچـه امـروزه دلیـل اصلـی ایـن نـوع توّجـه و نـگاه یونانیـان را بـه تمامـی نمی‌تـوان دریافـت امـا از عوامـل عمـده‌ای که در پـرورش ایـن نـگاه خردگرایانه و منطقــی نقــش غیــر قابــل انــکار ایفــا نموده‌انــد می‌تــوان بــه پژوهــش و تحلیـل دانشـمندان، نویسـندگان و هنرمنـدان یونانـی و همچنین ظهـور و بروز حکمـا و فالسـفهی بـزرگ همچـون سـقراط، افلاطون، ارسطو، فلوطین و ... اشاره کرد.

فهرست

  • پـیـــشگفتار
  • مقدمه
  • لغتشناسی واژه‌ی کلاسیک
  • بررسی واژه‌ی کلاسیک از دیدگاه تاریخ هنر
  • ّمجـــسمه‌ســـازی در یـــونـان
  • دوره‌ی آرکائیک یا باستان یا دوران کهن
  • دوره‌ی کلاسیک-سبک رسمی
  • پیکرتراشی یونانی‌مآبی (هِلنی)
  • مجسمه‌سازی در دوره‌ی رومی
  • مجسمه سازی دوران رنسانس کلاسیک
  • پیکره‌تراشی در دوران نئوکلاسیک
  • نمایه
  • منابع
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان