دانلود و خرید کتاب آشپزی برای پیکاسو کامیل اوبرِی ترجمه بهارک فرهاد شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشپزی برای پیکاسو اثر کامیل اوبرِی

کتاب آشپزی برای پیکاسو

امتیاز:
۳.۹از ۶۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آشپزی برای پیکاسو

آشپزی برای پیکاسو اثر کامیل اوبری رمانی جذاب با تلفیقی از هنر و نقاشی و آشپزی و عشق است. کامیل اوبری در این کتاب از انتخاب‌های افراد برای عشق و موفقیت و ماجراهای اسراسرآمیز و الهام‌بخش زندگی یک هنرمند می‌گوید. 

 درباره کتاب آشپزی برای پیکاسو

داستان درباره یک دختر آشپز به اسم آندین است که با مادرش در یک کافه به اسم پارادیس آشپزی می‌کند. آنها تازگی‌ها یک مشتری پروپاقرص و مرموز دارند که تقاضا کرده غذایش در ویلایی که مخفیانه در آن نزدیکی اجاره کرده، سرو شود. او می‌خواهد ناشناس بماند. آدرین که دختری شاد و سرزنده است برای پیکاسو آشپزی می‌کند. پیکاسویی که در مقطع حساس زندگی‌اش قرار دارد و برای او زن و هنر به یک معنا است. اتفاقاتی که در باغ پیکاسو برای آندین می‌افتد سرنوشت او را برای همیشه تغییر می‌دهد. 

اوبری در این رمان علاوه بر عشق و هنر از غذاهای گوناگون و خوشمزه‌هم یاد می کند. پس با شکم خالی به سراغ کتاب نروید.

 خواندن کتاب آشپزی برای پیکاسو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر عاشق رمان‌های تاثیرگذار و عاشقانه‌های لطیف هستید، آشپزی برای پیکاسو را بخوانید.

درباره کامیل اوبری

کامیل اوبرِی نویسندگی را در دانشگاه لندن همراه با دیوید هار، نمایشنامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان انگلیسی، تام استاپارد، نمایشنامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی و فِی ولدون، نمایشنامه‌نویس و نویسندهٔ انگلیسی؛ و با استادش مارگارت اَتوود، شاعر و رمان‌نویس کانادایی، در کارگاه نویسندگی خلاق کالجِ هامبر در تورنتو خوانده است.

او در دانشگاه نیویورک نویسندگی را تدریس کرده  و برای شبکهٔ خبری اِی‌بی‌سی، پی‌بی‌اس و اِی‌اَنداِی مقالاتی نوشته است.

بخشی از کتاب آشپزی برای پیکاسو

خانهٔ مشتری ساکت و خنک بود و چون از سنگ و گچ ساخته شده بود هنوز خنکی رطوبت هوای بهاریِ شب گذشته را در خودش نگه داشته بود. آشپزخانه تقریباً سبک روستایی داشت، با پارکت‌هایی پهن و ناهموار که با ردشدن آندین از رویشان غِژغِژ صدا می‌دادند. او با دقت سبد فلزی غذا را به‌سمت میز گرد چوبی در وسط اتاق می‌برد.

غُرغُری کرد: «اَه!»، نگاهی به اطراف انداخت تا موقعیت و فضای آنجا را بسنجد. در گوشه‌ای دورتر یک اجاق کوچک سیاه بود که لوله‌اش با حالتی مضحک به بیرون و به‌سمت دودکش کج شده بود و یخچال در مقابل دیوار روبه‌رویی قرار داشت.

بلافاصله روکش فلزی غذا را کنار زد. مادرش خیلی هشیارانه در بالای همه‌چیز یک پیش‌بند گذاشته بود. آندین پیش‌بند را سفت گره زد و سپس اجاق را روشن کرد. بولیابس در یک قابلمهٔ جمع‌وجور با یک درِ متناسب قرار داشت، ازاین‌رو آندین آن را درست همان‌طور که بود مستقیم به‌سمت اجاق برد تا با حرارت کم آن را گرم نگه دارد. چیزهای دیگر در ظرف‌های مختلفی قرار داشت که آنها را هم باز کرد، به‌اضافهٔ آن پارچ راه‌راه.

تا این لحظه آندین صدایی از جای دیگری در ویلا نشنیده بود. شاید مشتری برای قدم‌زدن یا دیدار کسی بیرون رفته بود. هیچ‌وقت به ذهنش خطور نمی‌کرد ممکن است کسی بعد از طلوع آفتاب خواب باشد چه برسد به ظهر. همچنان که آندین با فضای آشپزخانه آشنا می‌شد، یک درِ بادبزنی را دید که به‌طرف بقیهٔ فضای خانه باز می‌شد. آن را با فشار، باز و با دقت نگاه کرد:

یک اتاق غذاخوری کم‌نور که میزی مستطیل‌شکل در آن بود و صندلی‌هایی پشت‌بلند، دورِ آن چیده شده بود، با یک گلدان گردوخاک‌گرفته در وسط میز که گل‌های خشک آن نسبتاً حالتی غم‌زده داشت. یک گنجهٔ کشویی هم وجود داشت که به‌عنوان بوفه به‌کار می‌رفت و با یک رومیزی بلند توری تزئین شده بود.

آندین که کمی ترسیده بود گفت: «انگار هزار ساله که هیچ‌کس اینجا غذا نخورده.» مشتری می‌خواست غذایش کجا سرو شود؟ مادرش دستورات لازم را نداده بود. او نمی‌خواست جسارت کند که مشتری منّت بگذارد و در آشپزخانه غذا بخورد، هرچند فضای آنجا سرزنده‌تر بود.



نظرات کاربران

Josee
۱۳۹۹/۰۳/۱۰

آشپزی برا پیکاسو اثر کامیل اوبری رمانی جذاب با تلفیقی از هنر و نقاشی و آشپزی و عشق است. کامیل اوبری در این کتاب از انتخاب های افراد برای عشق و موفقیت و ماجراهای اسرار آمیز و الهام بخش زندگی

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۰۳/۱۰

داستانی فوق العاده تلفیقی زیبا از آشپزی فرانسوی سبک نقاشی پیکاسو و احساسات عجیبی که با خوندن این کتاب به آدم دست میده عالیه بخونید و از دست اش ندید 😉😆🍞🍜🍝🍣🍱🍛🍲🎨🎨🎨

deniz
۱۳۹۹/۰۶/۲۲

کتاب متن روانی داره و سیر ِ داستان جذابه . فضا سازی به خوبی صورت گرفته اما پیرنگ فقط روی مسائل جنسی استواره و چیز خاصی از مطالعه ی کتاب دستگیرتون نمیشه ... به عبارت ساده تر فقط برای سرگرمی

- بیشتر
love.is.books
۱۳۹۹/۰۴/۲۹

داستان کتاب قشنگ و گیراس و به راحتی خواننده رو جذب میکنه. هم قسمت های واقعی از زندگی پیکاسو و هم بخش تخیلی و داستانی ماجرا که مربوط به آندین بود، خوب بود. چیزی که برام عجیب بود شخصیت پیکاسو بود

- بیشتر
pumpkin
۱۳۹۹/۰۴/۳۱

اینقدر خوبه که من اصلاً پلک نزدم😍😅

💠zeynab💠
۱۳۹۹/۰۴/۱۰

یک لحظه نتونستم ازش چشم بردارم 😍

marie
۱۴۰۰/۰۴/۲۲

داستان ساده روان دلنشین و زیبایی بود ،نثر و ترجمه روانی داشت ، روایت در دو زمان گذشته و حال و طریقی که این دو را به هم ربط می داد جذاب بود،شخصیت پردازیشو دوست داشتم ،و اینکه روال تغییر

- بیشتر
Aa
۱۳۹۹/۰۴/۰۸

زیاد دوستش نداشتم اما سعی کردم تا آخرش بخونم. داستانش ای بدک نیس اما شاهد اتفاقات بدی در کتاب هستیم. فکر کنم بیشتر اتفاقات بد هم برای جولی میفته تا آندین و سلین.

سمانه
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

خیلی خوب بود خیلی

مبینا🧁
۱۴۰۱/۱۲/۲۳

خیلیییی کتاب جذابیه از لحاظ قسمت‌های آشپزیش🧁🏡 ترجمه‌ی بشدت خوبی داره در حدی که پایان هر صفحه ترکیبات غذایی که تو صفحه بود رو مترجم نوشته🥘 ..در ضمن محتوای داستان خیلی جذاب و یه فصل در میون حال و گذشته میره نویسنده،

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۷)
«همه همیشه شهرت می‌خوان، اما هیچ‌کس نمی‌خواد که درست کار کنه. سال‌ها طول می‌کشه تا بشه یک حرفه رو یاد گرفت، هر حرفه‌ای. با فرض اینکه کسی در وهلهٔ اول استعدادش رو هم داشته باشه.»
نسیم رحیمی
هیچ‌کس نمی‌تواند بدون نابودکردنِ چیزی ارزشمند، چیز دیگری را خلق کند.
یك رهگذر
گاهی‌اوقات آدم‌ها به‌خاطر مصیبت‌های زیادی که توی زندگی‌شون کشیدن بدعُنق و پرخاش‌جو می‌شن، فقط برای‌اینکه آسیب‌پذیری بیش از حدشون رو از دیگران مخفی کنن.»
fatemeh.sadat
«اگه چیزی رو توی زندگی‌ت می‌خوای، نباید خیلی خوب و مؤدبانه دنبالش بگردی. نباید نامه بنویسی. باید به‌خاطرش بُکشی.»
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
ما همیشه نمی‌تونیم اون چیزی رو که می‌خوایم به‌دست بیاریم، اما می‌تونیم یاد بگیریم که بعضی از رؤیاهامون رو قربانی کنیم تا مطمئن بشیم زندگی‌مون به یه مشت کابوس ختم نمی‌شه.
یك رهگذر
هرکسی یه ستارهٔ نورانی داره که اون رو به‌طرف سرنوشتش فرا می‌خونه، اما اگه تو از گوش‌کردن به ستاره‌ت دست برداری، صدا در طی سال‌ها مبهم‌تر می‌شه تا اینکه دیگه نمی‌تونی اون رو بشنوی.
یك رهگذر
«زن‌ها هم باید نقاشی کنند. چهرهٔ انسان آن‌قدر بااهمیت است که نباید فقط به‌عهدهٔ چشم‌های مردها گذاشته شود!»
zohreh
اگه می‌خوای بدونی چطور یه مرد وقتی زنش شدی باهات رفتار می‌کنه، فقط نگاه کن چطور با مادرش رفتار می‌کنه.
نسیم رحیمی
واقعاً انتخاب با توست که تصمیم بگیری چه کسی می‌خواهی باشی و همان راهی را به‌سوی زندگی پیدا کنی که از صمیم قلب خواهانش هستی...
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
اگر در شرایط سخت تاب بیاوری، سرانجام برای تلاش‌هایت پاداش خواهی گرفت.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ

حجم

۴۸۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۴۸۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۷۷,۵۰۰
۵۴,۲۵۰
۳۰%
تومان