دانلود و خرید کتاب تاجماه مهری هراتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاجماه اثر مهری هراتی

کتاب تاجماه

نویسنده:مهری هراتی
انتشارات:نکوراد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاجماه

کتاب تاجماه، رمانی از مهری هراتی داستان زندگی سه نسل بهم پیوسته است. تاجماه داستان مادر، فرزند و نوه است که هرکدام دنیای خود را دارند و از دریچه نگاه خود به قضایا نگاه می‌کنند. 

درباره‌ی کتاب تاجماه

کتاب تاجماه با داستان زندگی آتوسا آغاز می‌شود؛ آتوسا دختری هفده ساله به نام آوا دارد و به تازگی مادرش را از دست داده است. او از این بابت بسیار ناراحت است و برای روزهای رفته و کارهای نکرده‌اش غصه می‌خورد و عزاداری می‌کند. آتوسا در فکر است که ای کاش می‌توانست مادرش را پیش از آنکه از دست بدهد بشناسد و از احوال و رازهای او باخبر بشود. یعنی امکان دارد مادر او رازی را در سینه‌اش پنهان کرده باشد؟ در همین احوال است که آتوسا به دفتر کار مادرش می‌رود. به وسایلش نگاه می‌کند و نامه‌ای پیدا می‌کند. نامه‌ای که مادرش برای او نوشته است. نامه‌ای که حاوی همان رازی است که آتوسا در پی فهمیدن آن است. 

تاجماه رمانی زیبا است و حال و هوایی عاشقانه دارد و لطافت از فضای زنانه کتاب موج می‌زند. 

کتاب تاجماه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از خواندن رمان‌های ایرانی لذت می‌برید، کتاب تاجماه را بخوانید. 

بخشی از کتاب تاجماه

به هنگام غروب، وقتی که از مراسم شب هفت بازمی‌گشتند، نمی‌توانست از گوری که در کنارش ایستاده بود دل بکند. تصور قطع ارتباطش با او برای همیشه، دنیا را در نظرش تیره و تار می‌نمود و تلنگری بر پیمانهٔ ادراک او وارد می‌آورد. پیوسته زیر لب تکرار می‌کرد: «افسوس!... حیف!... ای‌کاش تونسته بودم بیش‌تر اونو بشناسم و به عمق دلبستگی‌هاش پی ببرم و همدل و همرازش شده بودم!... لعنت بر من که اون روزا همهٔ چیزایی که او عمری برای نگه‌داریشون تلاش کرد، برام آن‌قدر بی‌تفاوت بود که حتی زحمت یک‌بار دقیق نگاه کردن‌شون رو هم به خودم ندادم... خودخواهی من تا اون‌جا پیش رفت که هر بار او کتابی را هم به چاپ می‌رسوند، تبریکی می‌گفتم و تظاهر به خوشحالی می‌کردم، اما حتی یه جلد اونا رو هم نخوندم...»

* * * * *

آتوسا با تمام وجود بر دیوارهای بلند فاصله چنگ می‌انداخت تا شاید خراشی یا روزنی بر آن ایجاد کند. می‌خواست از درون سایه سیاه مرگ، بیابد همهٔ آن‌چه را که عمری در پرتو تابناک حضور او از آن‌ها غافل مانده بود. ندایی در درونش نجوا می‌کرد: «بی‌شک اگر فرصتی داشته، ناگفتنی‌ها را به صورتی بیان کرده است.»

برخاست و به طرف دفتر کار آن سفرکرده رفت، به این امید که بتواند به حریم افکارش راه یابد. جایی که آن خدابیامرز بیش از نیمی از عمرش را در آن به سر برده بود، چیزی جز یک اتاق بزرگ نبود؛ با اسبابی که برای آتوسا همیشه بی‌نهایت یکنواخت و بی‌روح می‌نمود. اتاقی با نظمی خاص و اشیایی با رنگ‌های مختص به خود که با هیچ جای دیگر خانهٔ نسبتآ بزرگ‌شان همخوانی نداشت. اشیاء درون اتاق ترکیبی از دو سلیقهٔ مختلف به نظر می‌رسید، آن چنان که شاید اصلا به یک زمان تعلق نداشتند و تلاقی این دوگانگی در ترکیبی از هارمونی مکرر رنگ‌ها در فضایی یگانه باعث شده بود که سال‌ها احساس بی‌تفاوتی و نوعی فاصله نامرئی با او و دنیایش داشته باشد.

نقد وقت
قاسم هاشمی‌نژاد
بازی های آموزشی برای پرورش هوش طبیعت گرا (۴ تا ۶ سال)
منیره عابدی
موبینگ و سازندگان جنگ روانی (جلد دوم)
سید احمد طباطبایی
درآمدی بر انحرافات سیاسی
سیدعظیم قوام
Understanding International Politics after Covid-19
مهدی جاودانی مقدم
بلندی های بادگیر
امیلی‌جین برونته
عاشقانه هایی که برای من سروده نشد (دفتر دوم)
مهدی شریفی زمانی (گلسنج اصفهانی)
کیمیاگری عشق
الیزابت کلر پرافیت
بعد از ظهری در پارک
زهره زاهدی
فولکلورهای فرهنگی بافت سنتی شهر اصفهان
سلیمه خانی حبیب آبادی
توتو و میان‌وعده
نسیم نوروزی
کوچک خرد
کوثر دارابی
رابطه بین تیپ شخصیتی مدیران، ریسک پذیری آن ها و تصمیمات سرمایه گذاری
ستاره معنوی دادخواه
اختلال
هروه لوتلیه
عشق و بانوی ناتمام
امیرحسن چهل‌تن
فکر کردن افراطی به وقایع استرس زا و نشخوار فکری
بنت الهدی توکلی
مانتو دوز مهرسا
مریم خیاط
سیاست مطبوعات
امیرعباس تقی‌پور
مقررات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا
محمدعلی امیرفخریان

نظرات کاربران

غزال
۱۴۰۱/۰۱/۲۱

قشنگ بود. هر چی به آخرش نزدیکتر میشه بهتر و جذابتر میشه. مخصوصا که با رسومات و سبک زندگی و فکری گذشتگان رو بصورت روان و زیبا بیان میکنه. لهجه شون هم واقعا شیرین و قشنگ بود. در کل خوشم

- بیشتر
کاربر ۱۸۴۶۱۳۵بانو
۱۳۹۹/۱۲/۲۳

خوب بود

کاربر ۲۰۷۸۴۳۰
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

کتاب تاجماه رمانی واقعی و سرگذشت خانمی از دیار ایران بود. با خواندن کتاب می توانیم برشی از زندگی خانواده مرفه دوره قاجار آشنا شویم.در آن مقطع به زنان اهمیتی نمی دادن و آنها حکم کالایی بیش نبودند. چند همسری

- بیشتر
عالی بود
۱۳۹۹/۰۳/۰۶

خوب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
همیشه دو کس نمی‌توانند زوال اقتدار را باور کنند، یکی خود شخص مقتدر است که تصور سقوط از اریکهٔ قدرت برایش غیرممکن می‌نماید و دیگری، آن کس که زیر بار تحمل اقتدار رفته و با آن عجین شده است.
m-a
می‌دانم خاطراتی که برای من دنیایی سرشار از رنگ‌ها و بی‌رنگی‌ها را با عطر و بوی خاص خود به همراه دارد، مطمئنآ نمی‌تواند برای دیگران چنین ملموس و مفهوم باشد،
n re
طبیعت ما آدما اینجوریه که همیشه به نعمت‌های خدا چنان عادت می‌کنیم و با زندگی‌مون عجین می‌شن که دیگه حتی اونارو نمی‌بینیم و احساسشون هم نمی‌کنیم، درست مثل هوای اطرافمون، اما وقتی از دستمون می‌رن، اون‌وقت خلاء و کمبودشون ما رو به خود آورده و عرصه را برامون تنگ می‌کنه...
n re
بودن و زجر کشیدن، بهتر از هرگز نبودن است.
Parinaz

حجم

۲۷۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲۷۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان