دانلود و خرید کتاب زبان ملت، هستی ملت امامعلی رحمان ترجمه حسن قریبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان ملت، هستی ملت اثر امامعلی رحمان

کتاب زبان ملت، هستی ملت

انتشارات:نشر خاموش
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زبان ملت، هستی ملت

کتاب زبان ملت، هستی ملت، نوشته‌ی امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان است. زبان ملت، هستی ملت همانطور که از نامش پیدا است درباره‌ی گنجینه‌ی غنی زبان ملت‌ها است. 

کتاب زبان ملت، هستی ملت زیر نظر حسن قریبی به خط فارسی برگردانده شده است.

درباره‌ی کتاب زبان ملت، هستی ملت

کتاب زبان ملت، هستی ملت کتابی است که به دست یکی از دوست‌داران زبان‌ و ادبیات فارسی، امامعلی رحمان نوشته شده است. کتابی که درباره‌ی گنجینه‌ی غنی زبان فارسی نوشته شده است. او در این کتاب درباره‌ی دوره‌های تاریخی زبان تاجیکی صحبت کرده است. از سرگذشت زبان تاجیکی حرف زده است و درباره‌ی زبان عربی و استیلای آن بر زبان تاجیکی صحبت کرده است. امامعلی رحمان در کتاب زبان ملت، هستی ملت درباره‌ی دوره‌ها ابتدای و شکوفایی زبان تاجیکی هم حرف زده است. در انتهای کتاب هم خلاصه‌ای کلی از بخش‌های مختلف می‌خوانیم.

کتاب زبان ملت، هستی ملت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

مطالعه‌ی کتاب زبان ملت، هستی ملت برای تمام علاقه‌مندان به زبان فارسی جذاب و خواندنی است.

درباره‌ی امامعلی رحمان 

 امامعلی شریفوویچ رحمان در ۱۹۵۲ در کولاب، تاجیکستان متولد شده است. او پیش از این رحمانف تخلص می‌کرد، اما با حذف پسوند روسی از نام خود آن را به امامعلی رحمان تغییر داده و به هم‌وطنان خود نیز توصیه کرده که به اصل خود برگردند و برای خود نام فارسی برگزینند. امامعلی رحمان از  از سال ۱۹۹۵ رئیس‌جمهور تاجیکستان است. امامعلی رحمان ۷ دختر با نام‌های «فیروزه»، «آزاده»، «رخشانه»، «تهمینه»، «پروینه»، «زرینه» و «فرزانه» و ۲ پسر به نام‌های «رستم» و «سامان» دارد. رحمان در آوریل ۱۹۹۷ از حمله تروریستی جان سالم به در برد.

بخشی از کتاب زبان ملت، هستی ملت

اگر به تاریخ زبان‌های جهان از آغاز پیدایش تا امروز نگریم، می‌بینیم که زبان هر ملت در همه‌ی دوره‌های تاریخ در سطح ترقیات تفکر و اندیشه صاحبان آن قرار داشته، درجه پیشرفت مادی و معنوی آن را انعکاس می‌کند. به عباره دیگر، ملت هرقدر پیشرفته‌ و سازنده‌تر باشد، زبان هم به همان اندازه توانا و زاینده و پاینده است. از بس که دیالکتیکه ترقیات و انکشاف جامعه بر پایه‌ی نوجویی و نوآوری استوار است، بنابراین بازیافت‌ها و دستاوردهای نو مادی و معنوی خلق‌های نسبتا پیشرفته، دیر یا زود در بین ملت‌های دیگر، پیش از همه، همسایگان، یا به صورت «صلح‌آمیز» و یا از طریق نفوذ سیاسی اقتصادی پهن می‌گردد. در نتیجه زبان این ملت‌ها نیز مرزهای سیاسی و جغرافی را شکسته، کشورها و گاه سرزمین‌ها را تسخیر می‌کند و به اصطلاح امروزه زبان بین‌المللی می‌گردد.

فهرست

  • پیشگفتار
  • باب اول: دوره‌بندی تاریخی زبان تاجیکی 
  • باب دوم: سرگذشت تاریخی واژه تاجیکی و زبان تاجیکی
  • باب سوم: زبان ما در دوری استلای عرب و نخستین سلاله‌های ایرانی‌تبار 
  • باب چهارم: زبان نوشتاری تاجیکی: دورە آغازین
  • باب پنجم: دورە بالندگی و شکوفایی زبان تاجیکی
  • باب ششم: گسترش زبان تاجیکی به‌صفت (به عنوان) زبان بین‌المللی
  • خلاصه 
  • کتابنامه 
  • فهرست اعلام
  • واژه‌نامه

نظرات کاربران

Feri
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

کتابی که بیشتر تاریخ زبان رو به صورت علمی بررسی کرده و مشخصا می خواسته برتری زبان پارسی تاجیکی و قدمت اون رو نسبت به سایر زبان ها به اثبات برسونه. نثر روانی داره و ترجمه مناسب باعث شده که فهم

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۷۳ صفحه

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۷۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان