دانلود و خرید کتاب مطالعات میان فرهنگی (جلد دوم) حسن بشیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مطالعات میان فرهنگی (جلد دوم) اثر حسن بشیر

کتاب مطالعات میان فرهنگی (جلد دوم)

معرفی کتاب مطالعات میان فرهنگی (جلد دوم)

کتاب مطالعات میان فرهنگی (جلد دوم) نوشته حسن بشیر یکی از کتاب‌های تخصصی دانتشارات دانشگاه امام صادق برای دانشجویان و پژوهشگران است.

 درباره کتاب مطالعات میان فرهنگی (جلد دوم)

ارتباطات میان‌فرهنگی یکی از حوزه‌های مهم ارتباطات است که نیازمند توجه عمیق‌تر و بیشتر است. یکی از دلایل آن این است که این شکل از ارتباطات در همه نقاط جهان حضور عینی و ملموس و در چهره‌سازی در مورد ملت‌ها و فرهنگ‌ها نقش مؤثری دارد.

ارتباطات افراد داری فرهنگ و یا پاره‌فرهنگ متفاوت در یک فرهنگ وسیع‌تر را می‌توان ارتباطات میان‌فرهنگی نامید. یکی از دلایل این نام‌گذاری، احساس تمایز یک فرد از دیگری است.

علی‌رغم این‌که مطالعات و تحقیقات مربوط به ارتباطات میان‌فرهنگی در بسیاری از دانشگاه‌های جهان به یک رشته آکاد‌میک مهمی تبدیل شده است، متأسفانه در ایران، که به‌شدت درگیر بسیاری از ارتباطات میان‌فرهنگی با ملت‌های مختلف، چه در داخل و چه خارج از کشور است، این حوزه مطالعاتی نه در سطح دانشگاهی و نه در سطح اجتماعی مورد توجه جدی نمی‌باشد.

در این کتاب، نگارنده تلاش نموده که مهم‌ترین کتاب در حوزه ارتباطات میان‌فرهنگی که توسط ویلیام بی گادیکانست و به‌نام «نظریه‌پردازی درباره ارتباطات میان‌فرهنگی» منتشر شده است را در دو جلد ترجمه نماید که توسط انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام در سال ۱۳۹۶ منتشر گردیده و شامل مهم‌ترین نظریات حوزه ارتباطات میان‌فرهنگی است. در حقیقت این کتاب یک دانشنامه ارتباطات میان‌فرهنگی است که مباحث نظری را به‌شکل وسیع و همه‌جانبه مطرح نموده است.

آشنایی دانشجویان و علاقمندان به نظریات مهم ارتباطات میان‌فرهنگی با تأکید بر ابعاد عملی و مصداقی آن‌ها از اهداف اصلی اثر حاضر است و همه نظریات مطرح‌شده، دارای یک مورد مطالعاتی است که ناظر به همان نظریه می‌باشد.

کتاب مزبور شامل مهم‌ترین نظریات حوزه ارتباطات میان‌فرهنگی است. در حقیقت این کتاب یک دانشنامه ارتباطات میان‌فرهنگی است که مباحث نظری را به‌شکل وسیع و همه‌جانبه مطرح نموده است.

یکی از مشکلات مباحث نظری به‌ویژه در تدریس آن‌ها در سطح دانشگاهی، نبود مصادیق و یا مطالعات موردی در مورد نظریات مرتبط است. در حقیقت رویکردهای نظری با مطالعات عملی همراه نیستند و این خود نوعی از جهت‌گیری انتزاعی در ذهن ایجاد می‌کند که از فایده عملی تا اندازه زیادی به دور می‌باشد.

از جهت دیگر با تلفیق رویکردهای نظری‌ با مصادیق عملی می‌توان روایی نظری را نیز مورد ارزیابی قرار داد. همچنین، امکان تطبیق نظری و عملی را مورد آزمایش قرار داد.

کتاب مطالعات میان‌فرهنگی با همین دیدگاه تدوین شده است. کتاب در حقیقت مجموعه مقالاتی است که یا به شکل مستقل و یا به شکل مشترک با برخی از همکاران که دانشجویان اینجانب هستند نوشته شده است. برخی از این مقالات در فصلنامه‌های علمی ـ پژوهشی منتشر و برخی دیگر نیز برای اولین‌بار منتشر می‌شوند.

هر یک از مقالات ناظر به یکی از نظریات معروف در حوزه ارتباطات میان‌فرهنگی است که همه آن‌ها در کتاب گادیکانست وجود دارند.

جلد دوم کتاب «مطالعات میان‌فرهنگی» علاوه بر مقدمه و جمع‌بندی و نتیجه‌گیری در پایان، دارای فصول ده‌گانه می‌باشد که عنوان هر مقاله در هر فصل در اینجا درج می‌شود.

فصل ۱: تحلیل گفتمانی بیعت در نامه‌های حضرت علی (ع) و معاویه بر پایه نظریه مدیریت هماهنگ معنا.

فصل ۲: مدیریت اضطراب/ عدم قطعیت در ارتباطات میان‌فرهنگی با اهل‌سنت، مطالعه‌ای روایی.

فصل ۳: تحلیل گفتمان هویت دینی شخصیت اسفندیار شاهنامه.

فصل ۴: مناسبات هم‌فرهنگی میان دانشجویان ایرانی در اروپا و جامعه اروپایی: مطالعه موردی دانشجویان در کشور آلمان.

فصل ۵: مدیریت اضطراب/ عدم قطعیت در ارتباطات میان‌فرهنگی‌ دانشجویان افغانستانی در دانشگاه‌های ایران: مطالعه‌ای کیفی.

فصل ۶: بررسی نقش گویش جمی در توسعه آگاهی قومی بر اساس مدل توسعه هولمز و همسازی ارتباطی.

فصل ۷: نقض انتظار دانشجو نسبت به اساتید در جلسه دفاع و ظرفیت دانشجو در مواجهه و کنش انطباقی (مطالعه موردی: دانشجویان تحصیلات تکمیلی واحد شهرقدس).

فصل ۸: تحلیل‌گفتمان متن توئیت‌های وزرای امورخارجه‌‌ ایران و کشورهای گروه ۵+۱ درباره برجام؛ بر مبنای نظریه همسازی ارتباطات از تاریخ ۱ /۴/۹۹ تا ۵/۱۰/۹۹.

فصل ۹: نظریه‌‌ هم‌فرهنگی و گروه‌های هم‌فرهنگ: مطالعه‌ مناسبات کودکان کار در ایران.

فصل ۱۰ : تحلیل سخنرانی‌های حسن ‌روحانی و دونالد ‌ترامپ در مجمع‌ عمومی ‌سازمان ‌ملل.

آنچه که در این کتاب مورد نظر است، آشنایی دانشجویان و علاقمندان به نظریات مهم ارتباطات میان‌فرهنگی با تأکید بر ابعاد عملی و مصداقی آن‌ها است. به عبارت دیگر، همه نظریات مطرح‌شده دارای یک مورد مطالعاتی است که ناظر به همان نظریه می‌باشد.

قطعاً این حرکت می‌تواند برای تبیین نظریات مزبور مفید فایده باشد. اما آنچه که مهم است عدم توقف در مصادیق مزبور است که امیدوارم استادان و پژوهشگران و دانشجویان نیز در این زمینه همکاری نموده و پیاده‌سازی این نظریات را با نمونه‌های عملیاتی و ملموس را مورد توجه قرار داده و به شکل مناسب ارائه نمایند.

 خواندن کتاب مطالعات میان فرهنگی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

استادان و پژوهشگران و دانشجویان حوزه فرهنگ و علوم اجتماعی و سیاسی مخاطبان این کتاب اند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۶ صفحه

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۶ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
۱۱,۵۰۰
۵۰%
تومان