دانلود و خرید کتاب اکسیر نقش اعظم کیان‌افراز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اکسیر نقش

کتاب اکسیر نقش نوشته اعظم کیا‌ن‌فر و یاسین محمدی است. این کتاب زندگی هنری محمدعلی کشاورز را بررسی می‌کند. او متولد ۱۳۰۹ است و در کارنامه هنری‌اش آثار مشهوری مانند روز واقعه، دلشدگان،‌ مردی که موش شد، کمال‌الملک و ... را دارد.

خواندن کتاب اکسیر نقش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سینما پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اکسیر نقش

در سال ۱۳۳۶ هنرهای زیبای کشور، ادارهٔ هنرهای دراماتیک را تأسیس کرد و عده‌ای از فارغ‌التحصیلان هنرستان هنرپیشگی و جوانان علاقه‌مند به تئاتر را که کلاس و مدرسهٔ تئاتر دیده بودند و جایی برای ابراز وجود نداشتند، در آن اداره جمع کرد و مدیریت آن را به دکتر مهدی فروغ که از فارغ‌التحصیلان «رویال آکادمی» انگلیس بود، سپرد.

عده‌ای از ما در گروه هنر ملی، نمایش‌های ایرانی تازه‌ای را تجربه کرده بودیم که مقبول واقع شده بود و تعدادی با دکتر فروغ نمایشنامهٔ پدر، استریندبرگ را اجرا کرده بودند. بعضی از دانشکدهٔ ادبیات دانشگاه تهران آمده بودند.

یکی از بچه‌های نازنین که در این سال‌ها و در این جمع با او آشنا شدم، کشاورز بود او هم مثل خودم از هنرستان هنرپیشگی آمده بود؛ دورهٔ بعد از من.

هنرستان هنرپیشگی که در آن زمان تنها مدرسهٔ رسمی آموزش تئاتر بود، بسیاری از هنرمندان تئاتر را در دامان خود پرورانده بود؛ از هنرمندان تئاتر لاله‌زار گرفته تا دورهٔ ما. در دههٔ سی هنرستان هنرپیشگی، سوای داشتن استادانی که در روزگار خود، از نام‌آوران عرصهٔ هنر و ادبیات بودند و ما از آنها بسیار آموختیم، محل آشنایی جوان‌های مستعد با یکدیگر و تشکیل گروه‌های تئاتر بود؛ نظیر گروهی که شاهین سرکیسیان جمع کرد و بعدها به‌نام «گروه هنر ملی» نامیده شد. ما در این گروه پس از چند سال کار کارگاهی و تمرین نمایشنامه‌های متعدد، سرانجام سراغ ساختن تئاتر ایرانی رفتیم و با کار و زبان صادق هدایت، کارهای موفقی ارائه کردیم. همین تلاش‌ها، هنرهای زیبا را برانگیخت بخش تئاتر را به فعالیت‌های هنری خود اضافه کند. یکی دو سال بعد تلویزیون خصوصی ایران راه افتاد و برنامه‌های هنری تلویزیون (موسیقی و نمایش) به هنرهای زیبا سپرده شد. برنامهٔ تئاترهای تلویزیونی در این دوران از فروردین سال ۱۳۳۹ شروع شد. این برنامه‌ها هفتگی و توسط چهار گروه آغاز شد. چهار کارگردان مسؤول این چهار گروه بودند و این شروع این حرکت بود. بعدها افراد تازه‌ای آمدند و به گروه‌ها اضافه شدند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۱ صفحه

حجم

۳۸۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۱ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان