دانلود و خرید کتاب با نمایش و نمایش‌نامه نویسان ترجمه یدالله آقاعباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با نمایش و نمایش‌نامه نویسان اثر یدالله آقاعباسی

کتاب با نمایش و نمایش‌نامه نویسان

امتیاز:
۲.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب با نمایش و نمایش‌نامه نویسان

با نمایش و نمایش‌نامه‌نویسان کتابی به گردآوری یدالله آقاعباسی است. در این اثر مجموعه مقالاتی درباره نمایش و نمایش‌نامه‌نویسی می‌خوانید.

درباره کتاب نمایش‌و نمایش‌نامه‌نویسی

مجموعه با نمایش و نمایش‌نامه‌نویسان از میان تعداد زیادی از مقاله‌هایی گزینش شده که بعضاً در این سال‌ها ترجمه و از طریق نشریه‌های فرهنگی و هنری گوناگون و منابع الکترونیکی پیشکش علاقمندان شده است و اکنون به شکلی مناسب‌تر تقدیم می‌شوند. بعضی از آن‌ها نیز اولین بار منتشر می‌شوند.

مطالب بخش با‌ نمایش تا حد زیادی سرشت آموزشی دارند و بخش با نمایش‌نامه‌نویسان از معرفی و ترجمه چند گفتگو شکل یافته که به تجربه قدیم و جدید بعضی از نمایش‌نامه‌نویسان اشاره می‌کند. گفتگو همیشه جذاب است و نکته‌هایی دارد که در نوشته‌ها کمیاب‌تر است.

 خواندن کتاب با نمایش و نمایش‌نامه‌نویسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به نمایش و نمایش‌نامه‌نویسی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم

 بخشی از کتاب با نمایش و نمایش‌نامه‌نویسان

پیرنگ نمایش‌نامه هم مثل رمان، داستان کوتاه، یا حتی شعر روایی، داستانی واقعی است. خلاصه کردن این داستان معمولاً خود به خود صورت می‌گیرد و یا جالب‌تر از آن بررسی فنون ساختاری این داستان است. به هر حال در یک نمایش‌نامه سرنوشت خطوط اصلی طرح و جزئیات آن هر دو را، این واقعیت اساسی ماهیت سه وجهی نمایش تعیین می‌کند: پیرنگ باید آن گونه باشد که آدم‌های معمولی بتوانند بیشتر آن را در صحنهٔ اجتماع نشان دهند.

همچنین لازم است که پیرنگ نمایش‌نامه بسیار واضح باشد، طوری که تماشاگر در ردگیری آن با سرعت لازم مشکلی نداشته باشد. پس پیرنگ نمایش‌نامه هم داستانی بسیار ساده است هم مثل بعضی کمدی‌ها پیچیدگی‌هایی دارد که تماشاچی بیشتر از دیدن همین پیچیدگی‌ها لذت می‌برد تا از درک اهمیت کامل هر رویداد.

طرح نمایش‌نامهٔ ادیپ شهریار نمونهٔ یک پیرنگ بسیار ساده است. کل داستان، اگر کسی از ما بپرسد، از این قرار است: شهر تبس گرفتار طاعون است، بنابراین جستجو برای یافتن قاتل لایوس، شاه پیشین، آغاز می‌شود، مبادا که سرزمین به خاطر این جنایت هولناک به لعنت دچار شده باشد. تیرزیاس، غیبگوی نابینا، ادیپ شهریار را که چند سال پیش به هیات غریبه‌ای به شهر تبس آمد، مردم را از چنگ ابوالهول هیولا نجات داد و به پاداش سلطنت و ملکه بیوه را گرفت، متهم به این جنایات می‌کند. ادیپ که وجدانش آسوده است، بسیار خشمگین می‌شود و با پیشگو و نیز با کرئون، برادر ملکه، به نزاع پرداخته آن‌ها را متهم به توطئه علیه خود می‌کند. به هر حال کم‌کم این احتمال قوی می‌شود. که او در دفاع از خود شاه را کشته باشد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۱ صفحه

حجم

۲۸۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۱ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان