دانلود و خرید کتاب فیلم‌نامه‌نویسی آلترناتیو کن دایسینجر ترجمه آراز بارسقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیلم‌نامه‌نویسی آلترناتیو اثر کن دایسینجر

کتاب فیلم‌نامه‌نویسی آلترناتیو

معرفی کتاب فیلم‌نامه‌نویسی آلترناتیو

کتاب فیلم‌نامه نویسی آلترناتیو  نوشته کن دایسینجر و جف راش است که آراز بارسقیان آن را ترجمه کرده است. نشر چشمه این کتاب را برای آموزش شکلی نو از فیلم‌نامه نویسی ترجمه و منتشر کرده است.

درباره کتاب فیلم‌نامه نویسی آلترناتیو

فیلم‌نامه‌نویسی داستان‌گویی اسـت، نویسنده باید داستانی بنویسد که در تصویر قابلیت نمایش داشته باشد و فیلم‌نامه باید چیزی بیش از یک سـاختار قابل‌قبول باشد. یکی از اهداف کتاب فیلم‌نامه‌نویسی آلترناتیو گذاشتن راه‌هایی پیش پای‌تان است که فراتر از ساختارهای موجود حرکت کنید. در این کتاب قراردادهای فیلم‌نامه‌نویسی را مشخص و سـپس راه‌های عبور از آن‌ها را تشـریح می‌شود. هدف نهایی این کتاب این اسـت که در گسـترش بهتر فیلم‌نامه‌تان به شـما کمک کند. شما می‌توانید قواعد را بشکنید و موفق شوید.

خواندن کتاب فیلم‌نامه‌نویسی آلترناتیو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فیلم‌نامه نویسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب فیلم‌نامه‌نویسی آلترناتیو

شخصیت اصلی فیلم‌نامه، از همان ابتدا، برای تماشاگر به معنای تجربهٔ داستان است. تماشاگران درگیر داستان می‌شوند تا با شخصیت اصلی همذات‌پنداری کنند و خود را در موقعیتِ او قرار دهند. شخصیت از طریق شرایط خاص ظاهر یا رفتارش قابل‌تشخیص است. هر چند در یک لحظهٔ خاص شخصیت خودش را آدمی نادان و آسیب‌پذیر نشان می‌دهد، ولی همدلی و همذات‌پنداری ما با آن شخصیت از قبل محفوظ مانده.

به طور کلی، شخصیت اصلی پُرانرژی ظاهر می‌شود و کاری می‌کند که میزان کشمکش تا انتهای داستان کم نشود. شخصیت اصلی به شیوه‌های مختلفی از شخصیت‌های درجه‌دو (یا همان شخصیت‌های فرعی) قابل‌تشخیص است. اصلی‌ترین تفاوت شخصیت اصلی این است که در طول داستان دچار دگرگونی اساسی می‌شود. از طرفی دیگر، شخصیت‌های درجه‌دو تغییر نمی‌کنند و در واقع از همان ابتدا ریشهٔ ایجاد تضاد با شخصیت اصلی هستند و در طول برخورد با شخصیت اصلی به پیش‌بُرد داستان کمک می‌کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۹ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۹ صفحه