دانلود و خرید کتاب یادداشت‌هایی برای سیاره‌ی پراسترس مت هیگ ترجمه محمد غفوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادداشت‌هایی برای سیاره‌ی پراسترس اثر مت هیگ

کتاب یادداشت‌هایی برای سیاره‌ی پراسترس

نویسنده:مت هیگ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۹۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یادداشت‌هایی برای سیاره‌ی پراسترس

یادداشت‌هایی برای سیاره‌ی پراسترس جدیدترین اثر از نویسنده‌ی توقف زمان، مت هیگ است. مت هیگ در این کتاب درباره مهم‌ترین و مخرب‌ترین اثر زندگی مدرن بر روح و روان انسان، یعنی اضطراب و استرس صحبت می‌کند.

درباره یادداشت‌هایی برای سیاره‌ی پراسترس

اغلب مردم می‌دانند که زندگی مدرن می‌تواند اثرات فیزیکی نیز داشته باشد؛ آنها می‌دانند که در کنار تمام پیشرفت‌ها، جنبه‌هایی از زندگی مدرن برای جسم و اندام ما خطرناک هستند؛ تصادف اتومبیل‌ها، سیگار کشیدن، آلودگی هوا، پیتزای بیرون‌بر، تشعشعات رادیویی و چهارمین لیوان از یک نوشیدنی. 

مت هیگ عقیده دارد امروز ما در یک دنیای دیوانه زندگی می‌کنیم. او در این کتاب نظرات خود را درباره چگونه زندگی کردن در این دنیای دیوانه بیان کرده است.

 در کتاب مت هیگ می‌توانید اطلاعات زیادی درباره انواع آفت‌های زندگی مدرن از قبیل از کار افتادیگ، معضلات سلامت روانی، اضطراب‌های اینترنتی، واهمه های تلفنی، تنهایی مزمن، اختلالات تغذیه، اعتیاد به اینترنت، فشارهای عصبی محیط کاری  و چندین و چند موضوع دیگر مرتبط با زندگی در این سیاره پراسترس بخوانید.

در نهایت مت هیگ با برشمردن تمام استرس‌های زندگی امروزی به ما یادآوری می کند که هر آنچه هستیم کافی است و دنیای درون انسان و پیشرفت آن مهم‌ترین چیز  در زندگی بشر است.

 خواندن کتاب یادداشت‌هایی برای سیاره‌ی پراسترس را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و موفقیت را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب یادداشت‌هایی برای سیاره‌ی پراسترس

کرِمِ روز، کرم شب، کرم گردن، کرم دست، کرم لایه بردارِ پوست، اسپری برنزه، ریمل مژه و ابرو، سروم ضد پیری و ضد چروک، کرم چربیِ ران پا، ماسک صورت، کرم کانسیلِر۳۸، کرم اصلاح صورت، ریش تراش، کرم پودر، رژ لب، بسته لوازم اپیلاسیون خانگی، روغن‌های بهبودی، کرمِ ترمیم پوست، خط چشم، بوتاکس، مانیکور۳۹، پدیکور۴۰، لایه برداریِ مکانیکی پوست (مرزی عجیب میان لایه برداریِ دوران مدرن و شکنجه‌های دوران قرون وسطی)، حمام گِل، غذای گیاهی، عمل جراحی پلاستیک، ماشین اصلاح موی سر و صورت.

در این دورانِ وبلاگ‌های مرتبط با زیبایی و ویدئوهای آرایشی و مربی‌های تمریناتِ ورزشیِ آنلاین، بحث در مورد خوب به نظر رسیدن هرگز تا این اندازه کثرت نداشته است. ما زیرِ بمبارانی از کتاب‌های رژیم غذایی، عضویت باشگاه‌های بدنسازی، تمرینات پرورش ماهیچه‌های عضلانی و ویدئوهای یوگای صورت که در یوتیوب یافت می‌شوند قرار گرفته‌ایم. اکنون بیش از هر زمان دیگری نرم‌افزارهای دیجیتالی و فیلترهای مختلفی برای توسعه دادن آنچه که محصولات و تولیداتِ مختلف نمی‌توانند، در دسترس همگان قرار دارد. اگر دوست داشته باشیم می‌توانیم خود را به آرزوی غیر واقعیِ خود نیز تبدیل و شکافی بیش از پیش عظیم‌تر میان تصویر حقیقی‌مان در آینه و آنچه نرم افزارها تحویلمان می‌دهند ایجاد کنیم. زنان (و به طور فزاینده‌ای مردان) بیش از هر زمان دیگری در تلاش برای بهبود اوضاع ظاهری‌شان هستند.




معرفی نویسنده
عکس مت هیگ
مت هیگ

مت هیگ نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است که در ایران با کتاب‌ مشهور کتابخانه‌ نیمه شب شناخته می‌شود. او که خودش با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم کرده است و شناختی از آن دارد، دست به تابوشکنی زده است؛ در کتاب‌ها و آثارش به سراغ این موضوع رفته است و باب صحبت و گفتگو پیرامون افسردگی را باز کرده است.

نظرات کاربران

narjes.nmD
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

کتاب با درگیری نویسنده با فردی ناشناس در فضای مجازی و توصیف استرس و خشم حاصل از آن شروع می‌شود.بعد از آن نویسنده با زبانی صمیمی درباره تجربه استرس و افسردگی اش مینویسد که چگونه در زمان بیماری،عواملی را که

- بیشتر
ر.د.ب
۱۳۹۹/۰۳/۰۲

این کتاب را به همه ساکنان سیاره زمین پیشنهاد میدم. ترجمه عالیه. متن کتاب عالیه. وقت اون رسیده که همه ما انسان ها، دست از حریص بودن برداریم و قدری زندگی کنیم‌. اگر استرس کمتری میخوایم، خواسته ها را کم کنیم و زندگی

- بیشتر
Fatemeh
۱۳۹۹/۰۸/۰۳

یادداشت هایی برای سیاره‌ی پر استرس همانطور که از اسمش مشخص هست به صورت یادداشت هایی از نویسنده در این کتاب نگاشته شده به همین دلیل در حین مطالعه چندان به صورتی سریالی دنبال نمیشه که هر فصل به فصل

- بیشتر
گیسو
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

ترجمه روان و خوب ،متن صمیمی و دوست داشتنی . درباره نگرانی های این روزا گفته و اینکه چی باعث میشه نگرانی هامون و استرس هامون تو این دنیای شلوغ کمتر بشه .خوندن بریده ها میتونه یه دید کلی بهتون بده

- بیشتر
Par.ya
۱۳۹۹/۰۷/۱۲

متن واقعا روان هست و ترجمه خوبی داره. خیلی خوانش راحتی داره. طنز خوبی داره قلم نویسنده ولی به نظر من حرف جدیدی نزده. مطالبیه که بارها و بارها دیدم و شنیدیم درباره تکنولوژی ولی متاسفانه کو گوش شنوا ...

- بیشتر
مهدیس 🌙
۱۳۹۹/۰۱/۲۹

ساده و روان و در عین حال مفید برای کسانی که در این جهان پر هیاهو دنبال اندکی آرامش هستند. ترجمه هم به نظرم خوب بود⁦☺️⁩💚

faflowerz
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

خواندن این کتاب برای من مثل این بود که تو با یک دوست قدیمی بعد از مدت ها ملاقات میکنی و شروع میکنی درباره ی دغدغه ی ذهنی خودتون درباره ی فضای مجازی ،سرعت گرفتن همه چیز تو دنیای فعلی

- بیشتر
z.gh
۱۳۹۹/۰۷/۲۰

خوندنش یه حس خوبی میده که قابل وصف نیست، حتما بخونید👌👌👌

sbabayan
۱۳۹۹/۰۸/۰۳

کتاب کوتاه ولی اثرگذاری بود. برای من تعریف سایکوگرام به عنوان واحد ارزیابی بار روانی بسیار جالب بود. می توان با تهیه لیستی از دغدغه های روحی و وزن دهی به انها، موارد کم اهمیت را برای کاهش بار روانی

- بیشتر
ali
۱۳۹۹/۱۰/۱۵

برای کسایی که مثل من از کمالگرایی رنج می برن مفیده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۱۳)
وقتی به دنیا آمده‌اید اصلاً موبایلی نداشته‌اید و با این وجود زندگی همچنان زیبا بوده.
گیسو
راز باشید، نه آماری همیشه در دسترس.
sayna.s
نگران این نباشید که کسی از شما خوشش نمی‌آید. قرار نیست همگی از شما خوششان بیاید. بهتر است به این خاطر که خودتان هستید از شما متنفر شوند تا اینکه کس دیگری باشید و شما را بپسندند. زندگی نمایش نیست
گیسو
درمان تنهایی نه داشتنِ همراهی دائمی بلکه پیدا کردن راهی برای لذت بردن از خلوت کردن با "خود" است. نمی‌خواهم جامعه‌ستیز باشم اما اعتقاد او بر این بود که نباید از تنهایی و خلوتِ با خود ترسید.
گیسو
"وقتی احساس می‌کنیم که همه چیز می‌خواهیم احتمالاً دلیلش این است که به شکل خطرناکی در مرز هیچ چیز نخواستن قرار گرفته‌ایم."
گیسو
چگونه خوشحال باشیم ۱. خودت را با دیگران مقایسه نکن. ۲. خودت را با دیگران مقایسه نکن. ۳. خودت را با دیگران مقایسه نکن. ۴. خودت را با دیگران مقایسه نکن. ۵. خودت را با دیگران مقایسه نکن. ۶. خودت را با دیگران مقایسه نکن. ۷. خودت را با دیگران مقایسه نکن.
z.gh
در واقع جملهٔ "چاق شدی!" در فرهنگ مردم فیجی نوعی تعریف و تمجید به حساب می‌آمد تا اینکه برنامه‌های تلویزیونیِ آمریکایی از راه رسیدند و تعریف زنان و دختران از اندام ایدئال را تغییر دادند.
گیسو
می‌توانیم امید داشته باشیم وقتی که می‌دانیم دیگر امیدی در کار نیست.
[ مریم‌السلطنه ]
"تنها چیزی که باید از آن بترسیم، خودِ ترس است." این جمله که نخستین بار توسط فرانکلین دی. روزوِلت و در طول اولین سخنرانی‌اش به عنوان رئیس جمهور به زبان آمد، احتمالاً تنها جمله‌ای است که بیشتر از هر چیز دیگری در زندگی‌ام به آن فکر کرده‌ام.
ساکورا 桜 サクラ
قرن بیست و یکم قرنِ هیولاهای دیجیتالی است؛ قرنِ گجت‌های قوطی کبریتیِ درون جیب‌مان، قرنِ دیوهای اینترنتی. قرنِ نقاب‌هایی که روی صورت گذاشتیم تا کسی باشیم که نیستیم و کسی باشیم که دیگران دلشان می‌خواهد باشیم.
مهدیس 🌙

حجم

۲۸۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۲۸۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان