دانلود و خرید کتاب کلیدهای تربیتی والدین تک‌فرزند کارل پیک‌هارت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کلیدهای تربیتی والدین تک‌فرزند

کلیدهای تربیتی برای والدین تک‌فرزند اثر دکتر کارل پیک‌هارت از مجموعه کتاب‌های کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان نشر صابرین است که به مسائل مربوط به خانواده‌های تک‌فرزند می‌پردازد.

درباره کتاب کلیدهای تربیتی برای والدین تک فرزند

این کتاب شامل مباحث فشرده و ساده‌ای در زمینه فواید و مشکلات داشتن تک فرزند است. دکتر کارل پیک‌هارت در این کتاب نشان می‌دهد که ارتباط والدین با فرزند تنها، چگونه در دوره بلوغ دچار تحول می‌شود و الگوی رفتاری واحدی که کودکان تنها با دوستان هم‌سن و سال خود دارند، چگونه است. کتاب کلیدهای تربیتی والدین تک فرزند می‌کوشد به‌این‌گونه والدین کمک کند تا بتوانند با مشکلات و موقعیت‌های تک‌فرزندی آشنا شوند و با آن‌ها برخورد کنند.

خواندن کتاب کلیدهای تربیتی والدین تک فرزند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب به والدین آینده‌نگری تقدیم می‌شود که نظرات موافق و مخالف تک‌فرزند بودن را موردارزیابی قرار می‌دهند، والدینی که به‌طور اختیاری یا اضطراری قصد ندارند بیش از یک فرزند داشته باشند.

جملاتی از کتاب کلیدهای تربیتی والدین تک فرزند

والدین تک‌فرزند، نسبت به حرکات و حالت‌های فرزند خود بسیار حساس هستند و با مشاهده کوچک‌ترین ناراحتی به پزشک مراجعه کرده و یا از دیگران کمک می‌طلبند زیرا تجربه بچه‌داری ندارند و با ناراحتی‌های رایج و بی‌اهمیت کودکان روبه‌رو نشده‌اند. توجه افراطی آن‌ها به فرزندشان موجب می‌شود که احساس کنند نیروی بسیاری برای مراقبت از فرزندشان صرف می‌کنند و به‌همین دلیل از داشتن فرزندان بیشتر احساس ناتوانی می‌کنند. آن‌ها به این نکته توجه ندارند که با تعدیل توجه خود به فرزندشان می‌توانند فرزندان بیشتری داشته باشند.

توجه وافر والدین به تنها فرزندی که دارند، استقلال فردی او را تقویت می‌کند. افزون بر این، به دلیل نداشتن خواهر یا برادر رقیب، آن‌ها می‌توانند آزادانه هویت خود را شکل دهند. والدین نیز در برابر تک‌فرزند خود انعطاف بیشتری دارند درحالی‌که دارا بودن چند فرزند، انعطاف‌پذیری کمتری را موجب می‌شود. به همین دلیل است که کودکان خانواده‌های تک‌فرزند معمولا مستقل‌تر از کودکانی هستند که در خانواده‌های چندفرزندی زندگی می‌کنند.

فهرست کتاب کلیدهای تربیتی والدین تک فرزند

سخن ناشر

مقدمه

بخش اول: نظام خانوادگی تک‌فرزندی

بخش دوم: انواع خانواده‌های تک‌فرزند

بخش سوم: واقع شدن در مرکز توجه خانواده

بخش چهارم: ارتباط نزدیک با والدین

بخش پنجم: لایق بودن

بخش ششم: قابل تکیه بودن

بخش هفتم: هویت

بخش هشتم: سال‌های نوجوانی

بخش نهم: تأثیرات طلاق

واژه‌نامه

چگونه رفتارهای خوب را به کودکم آموزش دهم؟؛ بیش از ۱۲۰۰ راهکار عملی برای حل مشکلات کودکان
شمس‌الدین حسینی
کلیدهای پرورش فرزند شاد‬‌‫
لیزا مکورت
پاسخ به والدین
سیما فردوسی
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
کلیدهای تربیت کودک حرف‌شنو
الیزابت پنتلی
کلیدهای رفتار با کودک سه ساله
سوزان ای. گاتلیب
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان
جان گاتمن
کلیدهای پرورش احساس امنیت در کودکان و نوجوانان
استنلی‌گرین اسپن
کلیدهای کشف و پرورش استعداد در کودکان
دُن وینهاوس
کودک هوشیار بپروریم
بئاتریس میلتر
انضباط بدون گریه
الیزابت پنتلی
۱۰ روز تا داشتن کودکی سازگارتر و آرام‌تر
جفری برنشتاین
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
شادی جهرانی
چگونه به کودکمان گوش کنیم، چگونه با او صحبت کنیم
آدل فابر
کلیدهای پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان
میرنا بی. شور
کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان
ک‍ری‍س‍ت‍ال‌ دف‍ری‍ت‍اس‌
فرزندپروری بدون شرط
الفی کهن

نظرات کاربران

zahrasohrabi
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

به نظر من برخلاف اسمش اصلا کلیدهای تربیتی ارائه نکرده و بیشتر به معایب و چالش های تک فرزندی پرداخته..توقع این بود که برای مشکلات راه حل های کاربردی و پیشنهادات عملی مطرح کنه

زهره
۱۳۹۸/۱۰/۲۷

مامانی تک فرزند بیایید اینجا با هم حرف بزنیم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
هنگامی که والدین باهم اختلاف دارند، برای رعایت شرایط روحی فرزند خود باید به مواردی که در پی می‌آید توجه کنند: ۱. وقتی با یکدیگر مشاجره می‌کنید فرزندتان را در این درگیری وارد نکنید: «اگر تو مرا دوست نداری فرزندم مرا دوست دارد». ۲. هیچ‌گاه فرزندتان را در مشاجرات خانوادگی خود متهم نکنید: «ما به‌خاطر تو باهم دعوا می‌کنیم». ۳. هیچ‌گاه فرزندتان را وادار نسازید تا از یکی از والدین خود جانبداری کند: «فرزندم! فکر می‌کنی حق با کیست؟» ۴. هیچ‌گاه از همسر خود نزد فرزندتان شکایت نکنید: «پدرت هیچ‌وقت به قول خودش عمل نمی‌کند»؛ «مادرت هیچ‌وقت کارها را به‌درستی انجام نمی‌دهد». ۵. هیچ‌گاه اشتباهات فرزندتان را با همسرتان مقایسه نکنید «تو مثل مادرت کله‌شق هستی»؛ «تو مثل پدرت بداخلاق هستی».
Meleegirl
بسیاری از والدین تک‌فرزند، متوجه نمی‌شوند که چه تأثیر عمیقی بر فرزند خود دارند و فرزندشان چه فشاری را تحمل می‌کند تا شبیه والدین خود بشود و رضایت آن‌ها را جلب کند. وجود چند فرزند در خانواده موجب می‌شود تا تمایل فرزندان به جلب رضایت والدین کاهش یابد و از این فشار رهایی یابند
SHOKoOoH
یکی از مشکلات تک‌فرزندان، این است که والدین‌شان تنها همدم آنان در محیط خانه هستند لذا سعی در جلب رضایت آن‌ها موجب می‌شود تا زیر فشار قرار گیرند.
SHOKoOoH
والدین می‌توانند تا سن شش‌سالگی فرزندشان (این سن با توجه به درجه بلوغ کودک متفاوت است) به او بگویند: «تو باید بدانی که همه پدر و مادرها گاهی با هم مشاجره می‌کنند. چون تو خیلی به ما نزدیک هستی ممکن است حس کنی که ما باهم اختلاف داریم. در این‌گونه مواقع، لطفآ از ما سؤال کن، ما نیز صادقانه به تو جواب خواهیم داد و تو ناگزیر نیستی تصوراتی غیرواقع داشته باشی. مواقعی که باهم دعوا می‌کنیم در مشاجره ما دخالت نکن و بگذار خودمان مشکل خود را حل کنیم. پس از حل مشکل، درباره آن به تو توضیح خواهیم داد زیرا تو عضوی از این خانواده هستی و نیاز داری که از علل مشاجرات خانوادگی ما آگاه شوی».
Meleegirl
اگر فرزندتان از شما تقلید کرد او را بیش از حد تحسین نکنید. (آفرین! تو این کار را مثل ما انجام دادی). - اگر فرزندتان رفتاری متفاوت از شما داشت به او انتقاد نکنید. (من نمی‌دانم که تو چطور از این موسیقی پرهیاهو لذت می‌بری؟!) - اگر فرزندتان دچار اشتباه یا بدرفتاری شد او را طرد نکنید. (اگر به این رفتارت ادامه دهی، جایی در خانواده ما نخواهی داشت).
SHOKoOoH
محیطی، فرزندان دیگر تمایلی ندارند که خود را با والدین خود مقایسه کنند ولیکن خود را با دوستان یا خواهر یا برادرهای خود مقایسه می‌کنند و فشار دیگری به آن‌ها وارد می‌شود که ناشی از رقابت است.
SHOKoOoH
تلاش برای تقلید کردن از والدین سبب می‌شود کودکان استقلال شخصیتی خود را منکوب سازند
SHOKoOoH
کودکانی که تک‌فرزند خانواده هستند در می‌یابند که تقلید از والدین تحسین آنان را درپی دارد و سرپیچی کردن آن‌ها از برخی خواسته‌های والدین باعث می‌شود تا به‌طور موقت چنین موقعیتی را از دست بدهند
SHOKoOoH

حجم

۱۴۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۴۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان