دانلود و خرید کتاب کلیدهای خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان سوزان استرایکر ترجمه اکرم قیطاسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان اثر سوزان استرایکر

کتاب کلیدهای خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب کلیدهای خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان

کلیدهای پرورش خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان از سری کتاب‌های کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان نوشته سوزان استرایکر و سالی وارنر است.

درباره کتاب کلیدهای خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان

در این کتاب سوزان استرایکر و سالی وارنر به والدین اموزش می‌دهند که چگونه خلاقیت را در همان سال‌های اپولیه کودکی در فرزندشان بارور کنند. خلاقیت‌هایی همچون نقاشی، کار با کاغذ، پیکره‌سازی، کار با نخ، شناخت و کشف رنگ‌ها و ..... این کتاب طرح‌هایی را بر اساس سن برای والدین و مربیان دار که با کمک آنها بتوانند استعداد فرزندانشان را در زمینه‌های یاد شده تقویت کنند.

مطالب این کتاب باعث می‌شود که کودکتان را تشویق کنید تا حد ممکن هنر را در اولین مراحل آن تجربه کند. فعالیت هنری برای رشد فرزندتان آن‌قدر اهمیت دارد که نمی‌توانید منتظر باشید تا یک «کارشناس» هنری به او آموزش دهد. اسرار بی‌شماری را که به‌عنوان یک مادر و مربی هنر، طی سال‌ها به‌دست آورده‌ایم با شما در میان می‌گذاریم. برای آنکه بر فعالیت‌های هنری مناسب، پیگیر و برنامه‌ریزی شده فرزندتان نظارت داشته باشید لازم نیست خودتان یک هنرمند باشید؛ همان‌طور که برای مراقبت از سلامت فرزندانتان لازم نیست پزشک باشید.

خواندن کتاب کلیدهای خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تمامی والدین و مربیان هنری می‌توانند این کتاب را بخوانند.

جملاتی از کتاب کلیدهای خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان

وقتی بچه‌ها آن‌قدر رشد کرده‌اند که آمادگی ایستادن و راه رفتن دارند، خود را به نزدیک‌ترین صندلی می‌رسانند و با استفاده از آن روی پا می‌ایستند. اما وقتی آمادگی خط کشیدن را پیدا می‌کنند، باید یک بزرگسال در کنارشان باشد تا مداد و کاغذی در اختیارشان قرار دهد. خط کشیدن، شروع مرحله نوشتن و خواندن است. به جز اولین قدم‌هایی که کودک برای راه رفتن برمی‌دارد، هیچ مرحله‌ای از رشد او مهم‌تر از اولین خطوطی نیست که روی کاغذ می‌کشد. این علامت‌ها و خطوط نامنظم نقطه شروع یک عمر نوشتن و طراحی است.

این دو مرحله پایه، در حدود یک سالگی کودک اتفاق می‌افتند. والدین دقیق به این نکته اکتفا نمی‌کنند که مدادی را در اختیار کودک خود قرار دهند. توجه و علاقه شما موجب موفقیت‌های آینده کودکتان می‌شود. در این کتاب روش‌هایی را برای هموار کردن مسیر کارهای هنری اولیه فرزندتان به شما آموزش می‌دهیم. تا این کارها معنی‌دار و مفید باشند.

اگر بگذاریم بچه‌ها با معیارهای کاملا مشخص و با آزادی کامل با مواد اولیه هنری کار کنند، از ذهنی فعال برخوردار خواهند شد که می‌تواند مشکلات را حل کند. در این کتاب طرح‌هایی با این هدف ارائه شده است. به‌نکاتی اشاره شده که مانع از آلودگی بر اثر کار با مواد هنری می‌شود؛ چیزی که همه ما از آن می‌ترسیم. همچنین به این مسئله خواهیم پرداخت که خط‌خطی‌های اولیه بچه‌ها بی‌معنی نیستند، بلکه مستقیمآ به رشد توانایی خواندن و نوشتن آن‌ها منجر می‌شوند.

کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان
شریل ابرلی
صد و یک بازی مهارت‌های زندگی
برنی بید گروبر
‌‫کلیدهای انتخاب مهد و پرستار کودک
استیوان آورباخ‌‫
راهنمای کامل تربیت کودک
الیزابت پنتلی
رشد والدین همراه با فرزندان
الین شُوئن
مغز کودک من، از بارداری تا یک سالگی
فاطمه کشوری
زبان مادر
نهاله مشتاق
چگونه به کودکمان گوش کنیم، چگونه با او صحبت کنیم
آدل فابر
اندام من خوب است؛ راهنمای کودک برای انتخاب‌های سالم (مهارت‌های زندگی جلد پانزدهم)
جی.اس. جکسون
والدین قطعاً تأثیرگذارند
ستاره بابایی
کلیدهای پرورش مهارت های اساسی زندگی در کودکان و نوجوانان
دروتی ریچ
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
۱۰۱ بازی آرامش‌بخش
آلیسون بارتل
بازی های شاد و تأثیرگذار با رویکرد پرورش روان
ب‍ارب‍ارا ش‍ر
چگونه هوش اخلاقی فرزندم را پرورش دهم
میشل بوربا
کلیدهای برخورد با مشکلات خواب کودکان
سوزان ای. گاتلیب
‌‫۱۰۱ بازی خانوادگی برای سفر، اردو یا جشن‌گرفتن در خانه‬‌‬
شاندو واردا
کلیدهای عادت‌دادن فرزند به کار در خانه
س‍وزان‌ واک‍ر م‍ان‍س‍ون‌

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۰۳۱۷۱
۱۴۰۱/۰۸/۰۴

خواندن کتاب مرا ترغیب میکرد تا صفحات بعدی راهم بخوانم. مطالب مفیدی دارد .دسته بندی نکات و اموزشها براساس سن کودک است ک این بسیار کمک‌کننده است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اسباب‌بازی نیز می‌تواند محرک خلاقیت باشد. باید از اسباب‌بازی‌هایی که خودکار هستند مانند اسباب‌بازیهایی که با باتری کار می‌کنند اجتناب کرد. مدت زمانی را که فرزندتان با اسباب‌بازیهایی بازی می‌کند که تنها به یک روش مورد استفاده قرار می‌گیرند (مانند پازلها) محدود کنید. وقتی کودکتان به گونه‌ای از اسباب‌بازی‌ها، وسایل یا لوازم هنری استفاده می‌کند که حتی تولیدکننده هم به آن فکر نکرده است، او را تحسین کنید. افراد خلاق به اعتمادبه‌نفس نیاز دارند.
Maryam Kazemi
شانس آورده بود که برادرش برای تحصیل در دانشگاه به شهر دیگری رفته بود. این امر باعث شده بود تا نیک از زیر سایه او بیرون آید. به نیک گفتم که احتمالا استعداد برادرش او را ترسانده است اما درعین‌حال یادآوری کردم که آن‌ها ژن مشترکی دارند. استعداد نیک در کلاس چهارم واقعآ شکوفا شد. همسالانش او را به‌عنوان یک هنرمند می‌شناختند. او نمونه کاملی از بچه‌هایی بود که نشان می‌داد کودکانی که آثارشان مدام با آثار بزرگ‌ترها مقایسه می‌شود،
sam S
کودکی که از سنین پایین در معرض فعالیت‌های مثبت خلاقانه هنری است و اجازه دارد آزادانه و به‌طور طبیعی رشد کند (درحالی‌که بزرگسالان به‌جای نشان دادن مسیر، مشوق او هستند)، در زمان مناسب به‌راحتی شروع به نوشتن می‌کند و از هنر همچنان به‌عنوان ابزار بیان شخصی استفاده خواهد کرد. خط‌خطی‌ها به مرور بچه‌ها را با نشانه‌هایی که بعدها در خواندن و نوشتن به آن‌ها نیاز دارند آشنا می‌کند. تحمیل نقاشی‌های بزرگسالانه به کودک، تشویق زودرس کودک به طراحی و نقاشی، ارائه کتاب‌های رنگ‌آمیزی و تشویق او به اینکه رنگ‌ها از خطوط بیرون نزنند و بزرگسالانی که خط‌خطی‌های کودک را مورد تمسخر قرار می‌دهند باعث می‌شوند کودک در مرحله انتقالی نوشتن، دچار مشکل جدی شود. بسیاری از والدین هنر را به‌عنوان یک وسیله تزئینی می‌دانند و از رابطه نزدیک خط‌خطی‌ها با نوشتن آگاه نیستند. باور این نکته برای آن‌ها سخت است که مشکلات نوشتاری کودک دوم دبستان را باید در مرحله خط‌خطی‌های او در سنین بین یک تا چهار سالگی جست
Maryam Kazemi

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان