دانلود و خرید کتاب به کودک خود نقاشی یاد نده! اعظم آقابابائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به کودک خود نقاشی یاد نده! اثر اعظم آقابابائی

کتاب به کودک خود نقاشی یاد نده!

معرفی کتاب به کودک خود نقاشی یاد نده!

کتاب به کودک خود نقاشی یاد نده! نوشتۀ اعظم آقابابائی و فاطمه آقابابائی است. این کتاب را انتشارات ترانه پدرام منتشر کرده است.

درباره کتاب به کودک خود نقاشی یاد نده!

کتابی که پیش رو دارید گویا از زبان کودکتان با شما صمیمانه حرف می‌زند تا او را بهتر دریابید و کمتر بکاوید نقاشی در روان‌شناسی کودک ابزاری برای رشد مهارت‌های شناختی، عاطفی، اجتماعی، جسمی، و معنوی کودک است. افزون بر آن نقش جالب دیگرش برای کارشناسان خبره و روان‌شناسان بالینی برای تشخیص درگیری‌ها و تضادهای درونی و بین‌فردی و خانوادگی کودک و میزان هوش او به کار می‌رود. کار مهم‌تر و یا سود سوم نقاشی، آرام‌بخشی یا تخلیدی هیجان‌ها و تضادهای کودک ماست که به‌صورت خودبه‌خودی انجام می‌شود و البته کاربرد آن برای بازی و خلاقیت و دیگر فواید آن، مواردی است که نویسندة کتاب به‌سادگی و روان و زیبا بیان نموده است شاید بتوان گفت نقاشی زندگی و نقشة راهنمای کودک است نام کتاب "به کودکت نقاشی یاد نده " چنان هشدار جدی و درخور تأملی را به خواننده داده که شاید نیاز به توضیح بیشتر را غیر لازم کند ولی از طرفی ذهن خواننده را به چالشی به هنگام می‌کشد که اگر نقاشی را یاد ندهیم پس چه کنیم و این همان نکات ظریفی است که نویسنده شرح کافی و ساده‌ای را ارائه نموده است واقعاً در بعضی پدر و مادرها ضعف مهارتی و دانشی در ارتباط با فرزند به‌گونه‌ای است که بهترین پیشنهاد متوقف کردن تربیت فرزند و پرداختن به بازپروری خود می‌باشد. امید که خوانندگان کتاب، این تذکر را به دل نگرفته و به توصیة نویسنده، خود نیز به نقاشی‌های آزاد بپردازند. باشد که ظرافت این توصیه، راهگشای رشد همه‌جانبه و آرامش و شادی پدر و مادر و کودک در هر خانواده باشد.

ما اکثر اوقات در پی این هستیم که باید چه کنیم تا بهترین کار را برای فرزندمان انجام داده باشیم.

اما باید بدانیم گاهی با انجام ندادن بعضی از کارها بزرگ‌ترین محبت را به آنها کرده‌ایم. برای مثال یکی از دغدغه‌های ذهنی ما این است که فرزند خود را از همان کودکی در یک کلاس نقاشی خوب ثبت‌نام کنیم تا از ابتدا هنرمند و حرفه‌ای شود؛ در صورتی که با دانستن چند نکته مهم و کاربردی خودمان می‌توانیم بهترین مربی برای فرزندمان باشیم. ما در کتاب حاضر این نکات را بررسی کرده‌ایم.

خواندن کتاب به کودک خود نقاشی یاد نده! را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای والدینی که فرزند کوچک دارند مناسب است.

بخش‌هایی از کتاب به کودک خود نقاشی یاد نده!

چیزی که بیشتر از هوش اهمیت دارد خلاقیت است. خلاقیت یعنی تفکر و عمل‌کردن خارج از چارچوب‌های ذهنی تعریف شده. حدود دو تا هفت‌سالگی اوج خلاقیت و تخیل در کودکان است؛ زیرا فرایند تصور کردن در آنها ایجاد می‌شود و می‌توانند بدون محدودیت تصور و تخیل کنند. آنچه کودک قبل از هفت‌سالگی می‌آموزد در تمام طول زندگی‌اش تأثیرگذار است. فعالیت‌های هنری خلاق، با افزایش قدرت خلاقیت کودک، ذهن کودک را فعال و پویا می‌کند و به او یاد می‌دهد که غیرممکن وجود ندارد و این طرز فکر که «نشدنی‌ها هم شدنی است» ملکه ذهن کودک می‌شود و او را از حالت تقلید به مرحله نوآوری می‌رساند. این مسئله سبب می‌شود که کودک برای جلب رضایت اطرافیان تقلید نکند و با خلاقیت خود، اعتمادبه‌نفس و خودباوری را در خود ایجاد کند. از سویی برای هر کاری ایده‌پردازی می‌کند و باقدرت حل مسئله‌اش می‌تواند زندگی شخصی و آینده شغلی خود را طراحی و اجرا کند.

البته هنوز هم دیر نیست! افراد بزرگسال نیز می‌توانند خلاقیت خود را پرورش دهند. کتاب «مگاخلاقیت» اثر آندره جی. الینیکف کتابی کاملاً کاربردی است که با تمرین‌های عملی، ساختارها و چارچوب‌بندی‌های ذهن را در هم می‌ریزد و به پرورش خلاقیت کمک شایانی می‌کند.

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۸۱۸۲۱
۱۴۰۰/۱۱/۲۲

یک کتاب عالی برای مامان باباهای پر مشغله که فرصت کتاب خوندن ندارن اما دوست دارن در راستای خلاقیت کودکان خود قدمی بردارند ، کتاب مناسبی است چون خیلی کوتاه و مختصر و مفید نکات طلایی را بیان کرده است. حتما

- بیشتر
Fatemeh Aryana
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

کتاب خیلی خوبیه برا هرکسی که با کودک سروکار داره . چون با چارچوب بندی ذهنی خودمونه که کودک محدود می کنیم

نهال
۱۴۰۰/۱۱/۱۵

این کتاب را استاد های نویسندگی ام نوشتند عالیه توصیه به همه که

افرین حنفی
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

خلاصه و مفید و جمع بندی شده بود.

Neda Pakdaman
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

برای اینکه خلاقیت رو در بچه ها نکشیم اونا رو کلاس نقاشی نفرستیم حداقل تا ۱۲ سالگی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان