دانلود و خرید کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی بهروز اتونی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی اثر بهروز اتونی

کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی

نویسنده:بهروز اتونی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی

شناخت سرزمین ناخودآگاهی کتابی نوشته دکتر بهروز اَتونی درباره راز و رمزهای ضمیر ناخودآگاه و نقش ان در زندگی و تصمیمات ما است.

جریانی مرموز و پویا در زیر تمام اتفاقات که برایمان می‌افتد و افکاری که از سرمان می‌گذرند، در حرکت است. جریانی زنده و ناشناخته و شاید مهیب که در زیر تمایلات، اندیشه ها، کردارها، خُلق و خوی‌ها و تصمیم‌های ما در حرکت است؛ به گونه‌ای که همه تصمیم‌ها و خُلق و خوی‌ها و تمایلات و اندیشه‌ها و کردارهای ما را، که همچون قایقی روی این جریانِ زنده مرموز، شناور است، به هر سوی که خود در جریان است، می‌کشاند. این جریان که افسار کنش ها و واکنش های مارا در دست دارد ناخودآگاه نام دارد.

درباره کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی

دکتر اتونی در این کتاب درباره ناخودآگاه و قوانین حاکم بر آن صحبت می‌کند. این که ناخودآگاه چیست، جایگاه ان در زندگی انسان کجا است و قوانین حاکم بر آن چیست.

خواندن کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی و اسرار ذهن از خواندن این کتاب که با زبان ساده ولی کاملا علمی نوشته شده، لذت خواهند برد.

جملاتی از کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی

آنچه که در درک و فهم ناخودآگاهی باید بدانیم و بدان نیازمندیم، آن نیست که بدانیم سرزمینِ ناخودآگاهی کجاست و در کجا قرار گرفته است؛ چرا که سرزمین ناخودآگاهی جای مشخص و ثابتی نیست: همه جا هست و هیچ‌جا نیست! همه جا هست، یعنی اینکه کل زندگی ما را شامل می‌شود؛ و هیچ‌جا نیست، یعنی اینکه ما نمی‌توانیم آن را ببینیم؛ بلکه آنچه که در درک و فهم و شناخت ناخودآگاهی بدان نیازمندیم، آنست که ناخودآگاهی را حس کنیم؛ حس کنیم که در سایه روشن این زندگی، لایه یا پرده‌ای دیگر از زندگی وجود دارد با قانونها و قواعد خاص و جادوییِ مخصوص به خودش.

پس آنچه که در ابتدا بایستی از ناخودآگاهی حس کنیم، فضای ناخودآگاهی‌ست؛ چرا که این پرده یا لایهٔ دیگر زندگی، سرزمینی‌ست کاملاً نامریی ولی حقیقیِ حقیقی.

پس ما نخست باید فضای این سرزمین نامریی را حس کنیم و سپس بر اساس این حس، آن را در ذهنمان تصوّر نماییم؛ و بسازیم.

فهرست کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی

سرزمین ناخودآگاهی

الف: ناخودآگاهی، کجاست و چگونه جایی‌ست؟

ب: ناخودآگاهی جایگاه چیست؟

ج: جنس و ماهیّت نیروهای درون ناخودآگاهی همگانی و سرزمینِ ناخودآگاهی

قوانین حاکم بر سرزمین ناخودآگاهی

الف: پیوند جادویی

ب: منطق جادویی؛ یا منطق غیر علّی:

ج: اصل خُنثی بودن:

واپسین سخن این جلد و آغازین سخن جلد بعد

کتاب نما

یادداشت‌ها

نظرات کاربران

Zohreh
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

با خواندن این کتاب به کلیت دلایل روال‌های غیرمنطقی زندگی می‌رسیم و با آگاهی بیش‌تری با شرایط گنگ برخورد خواهیم کرد. برای شروع و درگیری فکری در مورد فضای ناخودآگاهی کتاب خوبی است ولی به نظرم کتاب‌های بیش‌تری در امتداد

- بیشتر
مسعود
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

این کتاب یکی از فوق العاده ترین کتاب هاییه که در تمام طول عمرم در مورد ضمیرناخودآگاه خوندم. به قلم دکتر بهروز اتونی یک محقق ایرانی که با کارل یونگ و تفکراتش به خوبی آشناست و از اسطوره و داستان

- بیشتر
zohrehrajaei
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

نسخه ی الکترونیکی جلد دوم این کتاب رو میزارید لطفا؟؟؟

saeed sobhkhiz
۱۴۰۱/۰۵/۱۶

خیلی جملات تکراری و مثال داشت که در ابتدای کتاب به اون اشاره شده بود همش نویسنده میخواد یک رازی رو به خواننده بگه که تو جلد دوم کتاب هست من چیزی دستگیرم نشد و فقط دائم تکرار میشه ضمیر ناخودآگاه و

- بیشتر
niludad
۱۳۹۹/۰۸/۰۹

از کتابهایی که فقط یکسری اطلاعات زیاد میکنن خوشم نمیباد جلد دوم انگار کاربردی تره به گفته نویسنده .

قلم
۱۴۰۲/۱۲/۰۹

کتاب خوبی هست وضمیر ناخودآگاه را به روشنی توضیح میده و قابل فهم و کاربردیه،جلد دوم رو هم در طاقچه قرار دهید

مهراد حسن پور
۱۴۰۲/۱۱/۱۱

سلام و عرض ادب. خب تکرار تو این کتاب و مثالهای متعدد شبیه هم خیلی خیلی زیاده طوری که از حوصله من خارج بود و گاه مجبور میشدم چند صفحه ای رو با نگاه کلی رد کنم. از طرفی فقط به

- بیشتر
کاربر ۳۷۲۶۵۶۸
۱۴۰۲/۰۳/۲۲

کتاب بسیار خوبی هست ‌. و نکات ناب و جدیدی درباره ناخودآگاه بیان کرده و این کتاب حاوی داستان های پند آموز زیادی هست که کمک میکنه ناخودآگاه رو بهتر بشناسیم من از خواندن این کتاب بسیار لذت بردم .

Masud
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

سلام دوستان ، آقای اتونی در این کتاب ، کتاب دیگرش راهم معرفی میکنه آیا خواندن این کتاب به تنهایی کافیه؟ یا باید کتاب دیگرش را هم خواند ؟ ممنون

بهروز
۱۳۹۸/۱۰/۰۹

سلام وقت همگی عزیزان بخیر...کسی که این کتاب رو گرفته میتونه به من هدیه بده ؟؟...به هرکس خوبی کنی بهت برمیگرده ....قانون کارما ...اگر امکانس هست اطلاع بدین ممنون میشم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
اگر جریانهای غیرمنطقی زندگی در کار نبودند، زندگیِ ما وسعت و پهنه‌ای نمی‌داشت و در چرخشی بسته و تکراری به دور خود، نمی‌توانست بستری مناسب و لازم برای رشدِ ما باشد؛ و هیچ «قهرمانی» هم متولد نمی‌شد؛ چرا که باورم سخت برآنست که همهٔ قهرمانان از دلِ همین جریانهای غیرمنطقی زندگی سربلند می‌کنند.
افشین
هرگاه نسبت به توانایی و استعداد کسی به دیدهٔ تحسینِ آلوده به غبطه نگاه کردید و خود بر سر ذوق و شوق آمدید، بدانید که این همان توانایی و استعداد خود شماست که در دروازهٔ ناخودآگاهی، به انتظار فراخواندنِ شما نشسته است؛ پس برایش، کاری کنید؛ پیش از آنکه در اعماق و ژرفاهای ناخودآگاهی‌تان، گم و نابود شود.
Zohreh
بی‌مهری تخم همهٔ حسادتهاست
سلام
سرزمین ناخودآگاهی، درست از همانجایی شروع می‌شود که خودآگاهی انسان، تَرَک بر می‌دارد؛ یعنی هر عاملی که بتواند خودآگاهی ما را تحت تأثیر قرار دهد، از همانجا ناخودآگاهی شروع می‌شود.
Maryammoghamir2262
ناخودآگاهی، سرزمین واقعی زندگی ما انسانهاست؛
علیرضا
هیچ‌چیزِ روانتان که روزی روزگاری بدان خودآگاه بوده‌اید از بین نمی‌رود بلکه در جایی به نام ناخودآگاهی فردی جمع می‌شود و از همین روست که ناخودآگاهی فردی را به زباله‌دان روان یا اُستودانِ (=قبرستان) یادها ترجمه کرده‌اند.
Zohreh
آنچه آغاز می‌شود روال و روندِ غیرمنطقیِ زندگی‌ست. و همین حوادث غیرمنطقی زندگی‌ست که به زندگیمان وسعت می‌دهد و ما را در درونِ خود به رشد وا می‌دارد
افشین
زندگی اصلی شما از همین ناخودآگاهی شروع می‌شود و به سخنی دیگر، اصل زندگی‌تان با این همه حوادث و اتّفاقات عجیب و غریب و لاینحلش، در همین سرزمین در حال شکل گیریست؛ و آنچه که در سرزمین خودآگاهی، یعنی همین زندگی‌یی که در آن هستید، می‌بینید در حکم میوه‌های یک درخت است که ریشه‌هایش در دلِ سرزمین ناخودآگاهی‌ست.
Zohreh
متأسفانه، ما انسانهای شهرآیین و متمدنِ امروزین، به همان اندازه که به قلّه‌های علم و دانش نزدیک می‌شویم و به سخنی روانشناسانه، خودآگاه‌تر می‌شویم، به همان اندازه هم از قلمرو ناخودآگاهی و طبیعت دورتر می‌شویم؛ و گرنه، قبول کردن این نکته که: همهٔ پدیده‌های هستی، از جانداران و بی‌جانان، دارای درک و شعورند و در پیوندی ناگسستنی با همدیگرند، کاری چندان سخت و اندیشه‌ای کودکانه و ساده دلانه نبوده و نیست.
Zohreh
در دلِ تاریکی نوری نهفته است»؛ و در ویرانی‌ست که آبادانی چون نطفه‌ای بسته می‌شود.
Zohreh

حجم

۲۶۴٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۲۶۴٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان