دانلود و خرید کتاب هنر، پریدن در تاریکی است پابلو پیکاسو ترجمه علی قنبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر، پریدن در تاریکی است اثر پابلو پیکاسو

کتاب هنر، پریدن در تاریکی است

انتشارات:انتشارات ورا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر، پریدن در تاریکی است

علی قنبری حرف‌ها و ایده‌های پابلو پیکاسو درخصوص عشق، زندگی و هنر را جمع‌آوری و ترجمه کرده است؛ حاصل تلاش‌های او در کتابی با عنوان هنر، پریدن در تاریکی است؛ منتشر شده است.


درباره کتاب هنر، پریدن در تاریکی است

علی قنبری ناب‌ترین تجربه‌های پابلو پیکاسو را در طول سالیان متمادی کسب کرده و این شناخت عمیق را در کتابی با عنوان هنر، پریدن در تاریکی است؛ به رشته تحریر درآورده است. کتاب با شرح تولد و سرگذشت پابلو دیه‌گو خوسه فرَنسیسکو د پائولا خوان رمدیوس ترینیداد روییز ای پیکاسو در ۲۵ اکتبر سال ۱۸۸۱ در مالاگا اسپانیا آغاز می‌شود. در ادامه نیز دوره‌های مختلف زندگی او مورد بررسی قرار می‌گیرند.

خواندن کتاب هنر، پریدن در تاریکی است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب هنر، پریدن در تاریکی است را به علاقمندان فرهنگ، ادبیات و همه افرادی که به دنبال کشف تجربه‌ای متفاوت از زندگی هستند؛ پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب هنر، پریدن در تاریکی است

پابلو پیکاسو و ژرژ براک متأثر از امپرسیونیسم فرانسوی سبک جدیدی را درکشیدن مناظر به کار بردند که از مکعب‌های کوچکی تشکیل شده‌است. این سبک کوبیسم نام گرفت و بعضی از نقاشی‌های این دو هنرمند در این زمینه آنقدر به هم شبیه هستند که تفکیک آن‌ها بسیار مشکل است. سیر تکاملی بعدی پابلو در کوبیسم از نگاه تحلیلی (۱۲–۱۹۰۹) به منظر ساختاری و ترکیبی که در سالهای (۱۹۱۹–۱۹۱۲) بود ادامه داشت در این شیوه رنگ‌های نمایش داده شده به صورت صاف و چند تکه، نقش بزرگی را ایفا می‌کند و بعد از این سال‌ها پیکاسو همکاری خود را در باله و تولیدات تئاتر و نمایش در سال ۱۹۱۶ آغاز کرد. بیشتر کارهای پیکاسو از اواخر دهه ۱۹۱۰ تا اوایل دهه ۱۹۲۰ به سبک نئوکلاسیک بود. این نقاش بزرگ در سال ۱۹۱۸ با الگا، رقاص باله ازدواج کرد و در پاریس به زندگی خود ادامه داد و تابستان‌هایش را نیز در کنار ساحل دریا سپری می‌کرد. و در نیمه دهه ۱۹۲۰ مشخصات کار او به سورئالیست‌ها نزدیک شد و البته از همان سال‌ها درگیر اختلاف عقیده با سوررئالیست‌ها نیز بود و در پاییز سال ۱۹۳۱ علاقه‌مند به مجسمه‌سازی شد و با ایجاد نمایشگاه‌های بزرگی در پاریس و زوریخ و انتشار اولین کتابش به شهرت فراوانی رسید. توجه پیکاسو در مدت کوتاهی از کشیدن نقاشی‌هایی با کنایه اجتماعی و مذهبی به سوی تحقیق در فضای دیگر و خلق آثاری برد که اوج آن در مکتب کوبیسم به ثمر رسید. پرتره «فرناند با روسری زنانه سیاه» اثری در این مرحله کاری است. خیالی بودن تصویر با رنگ‌بندی مناسب و ضربه‌های قلم موی پرنشاط متاثر از حضور فرناند الیور محبوب اوست که روسری به سر کرد، و سمبل هنر اسپانیایی او است.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب هنر، پریدن در تاریکی است، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
ما هنرمندان فناناپذیریم؛ حتی در زندان، یا در یک بازداشتگاه اسرای جنگی، من قادر مطلق دنیای هنر خودم خواهم بود، حتی اگر مجبور می‌شدم نقاشی‌هایم را با زبان خیس بر کف خاکی سلولم می‌کشیدم.
sheida
هنر، پریدن در تاریکی است.
sheida
هدف هنر شستن آشغال زندگی روزمره از روح ماست.
sheida
مردمی که هنر را برای تجارت انتخاب می‌کنند، بیشترشان دغل بازند. *
sheida
ما همه می دانیم که هنر حقیقت نیست. هنر دروغی است که باعث می‌شود حقیقت را درک کنیم، حداقل حقیقتی که به ما داده شده که بفهمیم. هنرمند باید شیوه‌ای را که بواسطه آن دیگران را بخاطر صداقت دروغ‌هایش متقاعد می‌کند، بشناسد.
sheida
بهشت، عشق ورزیدن به بسیاری چیزهاست با یک شور و احساس.
sheida
من هر چیزی نمی‌گویم اما هر چیزی را نقاشی می‌کنم.
Mahdi Khodaei
نقاشی چیزی جز تجسس و تجربه نیست. من هرگز نقاشی را مثل یک کار هنری در نظر نمی‌گیرم. همهٔ آنها تجسس هستند. من دائماً جستجو می‌کنم و یک توالی منطقی در همهٔ این جستجوها وجود دارد. آن چیز، پیدا کردن است.
sheida
چرا افلاتون گفت که شاعران باید از جمهوری اخراج شوند؟ دقیقا بخاطر اینکه هر شاعر و هر آرتیستی یک وجود جامعه ستیز دارد. او نمی‌خواهد اینگونه باشد؛ او نمی‌تواند طور دیگری باشد...و اگر او واقعاً یک هنرمند است، این در ذات اوست نه اینکه بخواهد پذیرفته شود، چونکه اگر پذیرفته شود این فقط به این معناست که او کاری می‌کند که درک شود، تایید شود و به این جهت کلاه قدیمی بی ارزش است. هر چیز جدید، هر کار ارزشمند، قابل شناخت نیست.
sheida
فکر می‌کنید یک هنرمند چیست؟... او یک موجود سیاسی است، از شکست عشقی، احساسات یا چیزهای لذتبخشی که در دنیا اتفاق می‌افتد آگاهی دارد و خودش را کاملاً در قالب آن تصاویر درمی‌آورد.
sheida

حجم

۷۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۷۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان