دانلود و خرید کتاب آزادی جاناتان فرنزن ترجمه شیما بنی علی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آزادی

رمان آزادی یکی از شاهکارهای نویسنده آمریکایی، جاناتان فرنزن است که در سال ۲۰۱۰ به انتشار رسید. شیما بنی‌علی این اثر را به فارسی بازگردانده است.

انتشار رمان آزادی با استقبال بسیار قابل توجهی از سوی مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و این کتاب را در زمره بهترین کتاب‌های سال ۲۰۱۰ قرار داد. انجمن کتابخانه‌های آمریکا از این کتاب به عنوان رمان برجسته سال ۲۰۱۰ یاد کرده است. همچنین باید خاطرنشان ساخت آزادی فینالیست جایزه کتاب لس‌آنجلس و جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب شد.


خلاصه آزادی

جاناتان فرنزن در کتاب آزادی سرگذشت زندگی خانواده‌ی برگلاند و دوست صمیمی‌شان ریچارد کتز را روایت می‌کند. فرنزن در طول این داستان به روابط اعضای این خانواده با یکدیگر و همچنین با آدم‌های اطراف‌شان می‌پردازد. آغاز و پایان عشق، عبوراز دوره‌های نوجوانی و پا گذاشتن به حوادث بزرگسالی، رقابت و خیانت را باید از مباحث مطرح شده در این داستان دانست و تاکید کرد واقع‌گرایی و روان‌کاوی عمیق شخصیت‌های داستان، از نقاط قوت و برتری این کتاب محسوب می‌شود.

خواندن آزادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب آزادی را به همه علاقمندان به رمان پیشنهاد می‌‌کنیم.

درباره جاناتان فرنزن

جاناتان فرنزن در سال ۱۹۵۹ در وسترن اسپرینگز ایلینوی به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در زبان آلمانی به پایان رساند. نخستین مان خود را با نام شهر بیست و هفتم در سال ۱۹۸۸ منتشر کرد که با استقبال خوانندگان و منتقدان روبه‌رو شد. فرنزن در دانشگاه هاروارد به‌عنوان دستیار به ردیابی فعالیت زمین‌لرزه‌ها مشغول بود. بنا بر همین تجربه کاری کتاب دوم خود را با نام جنبش شدید در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد. کتاب‌های متعدد دیگری از این نویسنده منتشر شده‌اند که عبارتند از: تصحیحات، چگونه باید تنها بود، مکان ناآسودگی، بیداری بهار، آزادی، پروژه‌ی کراوس، پیوریتی و پایان پایان زمین. باید تاکید کرد تمام کتاب‌های این نویسنده مطرح آمریکایی با استقبال خوبی روبرو شده‌اند. فرنزن جوایز متعددی را از آن خود کرده است و در حال حاضر در آکادمی هنر و ادبیات آمریکا، آکادمی هنر آلمان و آکادمی هنر و ادبیات فرانسه عضویت دارد.

جملاتی از آزادی

سال‌ها پیش که هنوز می‌شد بدون خجالت سوار ماشین ولوو مدل ۲۴۰ شد، کاری که همه ساکنین محله رمزی هیل می‌کردند این بود که یک سری از مهارت‌های زندگی را از نو یاد بگیرند که پدر و مادرها برای فراموش کردن‌شان به حومه شهر پناه برده بودند، برای مثال چطور پلیس‌های محل را ترغیب کنند تا کارشان را درست انجام دهند، چطور حواس‌شان به دزدهای جلب دوچرخه باشد، چه‌وقت آدم مست و پاتیلی را که روی صندلی حیاط‌شان ولو شده بیرون بیندازند، چطور گربه‌های وحشی را ترغیب کنند تا روی وسایل شن‌بازیِ بچه‌های همسایه کار خرابی کنند، چطور مشخص کنند اوضاع مدرسه دولتی افتضاح بود یا نه تا به خودشان زحمت بدهند و سروسامانی به وضعش بدهند. البته آن زمان سوال‌های دیگری هم مطرح بود، مثلاً کهنه بچه‌ها چطور؟ آیا به دردسرش می‌ارزید؟ و آیا این راست بود که هنوز شیر را در بطری‌های شیشه‌ای تحویل می‌دادند؟ آیا دوره پیشاهنگی پسران از نظر سیاسی قابل قبول بود؟ آیا بلغور به درد می‌خورد؟ کجا باطری‌ها را بازیافت می‌کردند؟

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب آزادی، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید

نظرات کاربران

کاربر Ali
۱۴۰۱/۰۱/۲۵

یک کتاب بسیار جذاب که دوست داری از کوچکترین وقت آزادی برای خواندن ان استفاده کنی

pooya ghobadi alamdari
۱۴۰۰/۰۲/۱۵

یک کتاب فوق العاده! نویسنده ش به طرز خارق العاده ای خیلی از روابط بین انسان ها رو بررسی کرده و به چالش کشیده ترجمه هم روی هم رفته خوب بود تو خرید و خوندنش شک نکنین ؛)

نیلوفر
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

متأسفانه ترجمه بسیار ضعیف بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

حجم

۷۰۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان