دانلود و خرید کتاب در دادگاه جهل مقدس مصطفی محقق داماد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در دادگاه جهل مقدس اثر مصطفی محقق داماد

کتاب در دادگاه جهل مقدس

انتشارات:انتشارات سخن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در دادگاه جهل مقدس

کتاب در دادگاه جهل مقدس نوشته آیت‌الله سید مصطفی محقق احمدآبادی معروف به محقق داماد، از روحانیون و اساتید دانشگاه است. این کتاب که از سلسله روشگنری دینی است، مجموعه‌ای از گفته‌ها و نوشته‌های سید مصطفی محقق داماد است.

خلاصه کتاب در دادگاه جهل مقدس​

کتاب در دادگاه جهل مقدس جلد دوم کتاب فاجعه جهل مقدس است که از همین نویسنده در سال ۹۲ منتشر شده بود. از آنجایی که چند فصل این کتاب مربوط به سرانجام شیخ شهاب الدین سهروردی، عین القضات همدانی و اکهارت آلمانی است که هر سه نفر این بزرگان به دلیل افکار و اندیشه‌هایشان، با توجیه دفاع از دین به مرگ محکوم شدند، محقق داماد عنوان در دادگاه جهل مقدس را برای این کتاب انتخاب کرده‌است.

درباره آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد

آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد در سال ۱۳۲۴ در قم به دنیا آمد. او فرزند سید محمد محقق داماد و نوه دختری حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، بنیان‌گذار حوزه علمیه قم است. در سال ۱۳۴۸ در حوزه از علما و مراجع وقت درجه اجتهاد را کسب کرد و پس از آن به مطالعه و تحصیل در رشته حقوق پرداخت. در سال ۱۹۹۵ از دانشگاه کاتولیک لوون در کشور بلژیک مدرک دکتری حقوق بین‌الملل را اخذ کرد.
آیت‌الله محقق داماد استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، استاد دانشگاه شهید مطهری، عضو فزهنگستان علوم ایران و استاد کرسی فقه و حقوق و فلسفه است. از ایشان تا کنون تالیفات زیادی در زمینه معارف و حقوق اسلامی منتشر شده‌است.

جملاتی از کتاب در دادگاه جهل مقدس

مهمترین و یا لااقل یکـــی از اهم آفتهای اجتماعی نه تنها در منطقه اسلامی بلکه شاید بتوان گفت در سراسرجهان، جوامع دینی ازآن رنج می برد، جهل مقدس است.
جهل مقدس جهلی است که بُعد قدسی دارد. در چنین جهلی، شخص جاهل در جهل می سوزد، ولی برای خدا می سوزد. گرسنگی، فقر، فلاکت، بیماری، جنگ و دشمنی، جنایت، آدمکشی، ایذا و آزار بـــه همنوع همه را به قصد قربت تحمل می کند و جالب این اســـت که از هرگونه روشـــنگری هم می هراسد آن هم برای خدا.

      

نظرات کاربران

Dexter
۱۳۹۹/۰۸/۲۱

یک کتاب عالی برای شناخت انحراف های مقدس در ذهن و زندگیمان خلاصه هایی جالب از این کتاب پربار: 🔼قرآن و دین همانند شمشیر دولبه هستند. فهم و درک درست آن عامل نجات انسان و فهم ناصحیح از آن عامل ضلالت و گمراهیست

- بیشتر
montazer2020
۱۳۹۸/۰۷/۰۹

چرا کتابی که کاملا متنی است به صورت pdf انتشار میدید.

مسلم عباسپور
۱۳۹۹/۱۲/۳۰

یکی از بهترین کتاب هایی ست که میشه باش از جهل مقدسی آگاه شد که در ذهن کج نگر و گچ نگر برخی فقهای طماع و شاهان مستبد بود به مرگ بزرگانی چون شهاب سهروردی و عین القضاه انجامید. کتاب

- بیشتر
حسین
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

در تفسیر آیات و احادیث بنظرم عمق و دقت کافی بکار گرفته نشده.

arman eghbali
۱۳۹۸/۰۹/۲۶

خود سهروردی این کتاب را مطالعه میکرد از خنده روده بر میشد. آخه کشتن انسان به جرم عقیده صحیح و غلط نداره. حالا میخواد واقعا به خدا معتقد باشه یا اینکه در کل وجود بودن خدا را منکر باشه. اینجاست که کل دینداری

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان