دانلود و خرید کتاب خمره: الجرة هوشنگ مرادی کرمانی ترجمه مجید شمس‌الدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خمره: الجرة اثر هوشنگ مرادی کرمانی

کتاب خمره: الجرة

معرفی کتاب خمره: الجرة

خمره کتابی است به قلم هوشنگ مرادی کرمانی؛ این کتاب برنده جوایز متعددی شده و تاکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. مجید شمس‌الدین و خیریه دماک قاسم این کتاب را به عربی بازگردانده‌اند. خمره یا با نام عربی الجره، در حال حاضر با دو زبان فارسی و عربی در دسترس شما قرار دارد.


خلاصه کتاب خمره - الجره

هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب خمره داستان بچه‌های مدرسه یک روستا را روایت می‌کند. خمره‌ای که بچه‌های مدرسه از آن آب می‌نوشند شکسته است و قابل استفاده نیست. مسئولان مدرسه، دانش‌آموزان و حتی اهالی در تلاش هستند تا این مشکل را برطرف کنند. در این مسیر، ماجراهایی پیش می‌آید که خواندن آن خالی از لطف به‌نظر نمی‌رسد.

درباره هوشنگ مرادی کرمانی

هوشنگ مرادی کرمانی در سال ۱۳۲۳ در روستای سیوچ کرمان متولد شد. او تا کلاس پنجم را در این روستا تحصیل کرد و سپس به کرمان رفت. در دوره‌ای که کرمان زندگی می‌کرد به سینما علاقمند شد. مرادی کرمانی پس از مهاجرت به تهران، دوره دانشکده هنرهای دراماتیک را گذراند و در همین مدت در رشته ترجمه زبان انگلیسی نیز مدرک کارشناسی خود را اخذ کرد.

این جوان با استعداد، همکاری خود را با رادیو محل کرمان در سال ۱۳۳۹ و با نویسندگی آغاز کرد. اولین داستان او با نام کوچه ما خوشبخت‌ها در مجله خوشه به سردبیری ادبی شاملو منتشر شد. هوشنگمرادی کرمانی خالق داستان نام آشنا قصه‌های مجید است. این تاب در سال ۱۳۵۳ منتشر شد و در سال ۱۳۶۴ به‌عنوان کتاب برگزیده سال، انتخاب شد.

این نوسنده توانمند کرمانی به‌خاطر کتاب بچه‌های قالیباف، جایزه نقدی شورای کتاب کودک و جایزه جهانی اندرسن را در سال ۱۹۸۶ به خود اختصاص داد. او برای نوشتن این کتاب ماه‌ها را در کنار کودکان بافنده قالی گذراند تا احساس‌ آنها را به درستی منتقل کند. باید خاطرنشان ساخت بسیاری از آثار هوشنگ مرادی کرمانی به زبان‌های آلمانی، اسپرانتو، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، هلندی، عربی، ارمنی و هندی ترجمه شده‌است

تاکنون آثار سینمایی و تلوزیونی بسیاری با اقتباس از کتاب‌های این نویسنده، ساخته شده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به داستان صنوبر (بیگانه) به کارگردانی صدیق برمک محصول افغانستان؛ قصه‌های مجید (چهارده داستان) یازده فیلم تلویزیونی و سه فیلم سینمایی به کارگردانی کیومرث پوراحمد؛ خمره (فیلم) به کارگردانی ابراهیم فروزش؛ چکمه (فیلم) به کارگردانی محمدعلی طالبی؛ مهمان مامان (فیلم) به کارگردانی داریوش مهرجویی؛ تنور (فیلم) به کارگردانی فرهنگ خاتمی؛ مثل ماه شب چهارده، ۱۱ قسمت سریال تلویزیونی، یک فیلم سینمایی به کارگردانی محمدعلی طالبی و مربای شیرین، اقتباس فیلمنامه توسط فرهاد توحیدی و به کارگردانی مرضیه برومند، اشاره کرد.

جملاتی از کتاب خمره - الجره

خمره شیر نداشت. لیوانی حلبی را سوراخ کرده بودند و نخ بلند و محکمی بسته بودند به آن. بچه‌ها لیوان را پایین می‌فرستادند، پر آب که می‌شد، بالا می‌کشیدند و می‌خوردند؛ مثل چاه و سطل.

بچه‌هایی که قدشان بلندتر بود، برای بچه‌های کوچولو و قد کوتاه لیوان را آب می‌کردند. زنگ‌های تفریح دور خمره غوغایی بود. بچه‌ها از سر و کول هم بالا می‌رفتند. جیغ و ویغ و داد و قال می‌کردند و می‌خندیدند و لیوان را از دست هم می‌قاپیدند. آب می‌ریخت روی سر و صورت و رخت و لباسشان. گریه کوچولوها در می‌آمد، و سر شکایت‌ها باز می‌شد:

-آقا..... آقا، اسماعیلی آب ریخت تو یقه من.

آقا، احمدی نمی‌گذارد ما آب بخوریم.

آقا.... این دارد نخ آبخوری ما را می‌کشد، می‌خواهد پاره‌اش کند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب خمره - الجره، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

معرفی نویسنده
عکس هوشنگ مرادی کرمانی
هوشنگ مرادی کرمانی
ایرانی | تولد ۱۳۲۳

زندگی همان اول روی سختش را به هوشنگ مرادی کرمانی نشان داد. وقتی مادر جوانش در هجده سالگی مرد و پدرش ـلابد از اندوه- دچار افسردگی و نوعی جنون شد. اینجور بود که سر و کار هوشنگ، که اسمش را عمویش از توی شاهنامه انتخاب کرده بود و تنها هوشنگ روستا بود، به خاورخانم افتاد؛ مادربزرگش که به او ننه بابا می‌گفت و شالوده شخصیت بی‌بی قصه های مجید از او شکل گرفته بود.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۷۸۱۸۹
۱۳۹۹/۰۵/۲۲

کتابهای استاد مرادی کرمانی دارای متن شیرین وروان در حین تلخی داستان بسیار جذاب است.خداوند به ایشان طول عمر وسلامتی عطا کند.

مهدی
۱۳۹۸/۰۹/۱۳

روایتی روان و شیرین از محیطی رویا گونه تلفیقی از غم خوشحالی خشم صداقت سادگی مردم یک روستا چقدر یک خمره میتونه حکایت و داستان زیبا ایجاد کنه قلم زیبا و رویاگونه اقای کرمانی که باعث میشه واقعا به اون

- بیشتر
کاربر ۸۷۰۶۲۱
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

داستانی زیبا و باور پذیر که به همه جوانب موضوع داستان پرداخته شده.متن روان و توصیف های عالی از محل و افراد. مثل همه نوشته های آقای مرادی کرمانی عالی

fandi
۱۳۹۹/۰۹/۱۱

یادآور خاطرات دوران نوجوانی بود جز اولین کتاب ها که از مدرسه گرفتم ،قصه روان ساده و شیرین

r
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

سلام دوستان این کتابی که دارید مشاهده می کنید کتابی بسیار زیباست شما وقتی شروع به خواندن می کنید به داخل کتاب میروید و میشوید جزی از شخصیت هایش. انگار اتفاقات جلوی چشمانتان رخ میدهد شما میتوانید لحظات خوبی را با این کتاب

- بیشتر
حسین
۱۳۹۹/۱۲/۱۹

معرکه، عالی ممنون هوشنگ خان

حسين یاسین
۱۴۰۱/۰۱/۰۹

این کتاب رو معلم ما هر جلسه یک قسمتیش رو برامون میخوند. خیلی کتاب خوبیه. بقیه آثار آقای هوشنگ مرادی کرمانی هم عالی هستن مثل قصه های مجید بهتون توصیه میکنم که بخونیدش

mostafa
۱۴۰۰/۰۶/۱۳

عالی بود، خیلی سرگرم کننده بود و داستان جذاب و شیرینی داشت و شما رو با حال و هوای روستا و مدرسه های قدیم به خوبی آشنا میکنه

❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
۱۴۰۰/۰۴/۱۱

داستانی خوب از هوشنگ مرادی کرمانی، دوست داشتم.

متین ابوالحسنی
۱۴۰۰/۰۳/۱۶

نخونید از دستتون رفته

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان