دانلود و خرید کتاب حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی مکس تگمارک ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی اثر جمیل آریایی

کتاب حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی

نویسنده:مکس تگمارک
امتیاز:
۳.۵از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی

«حیات۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی» کتابی نوشته استاد کیهان‌شناسی دانشگاه MIT و بنیان‌گذار انستیتوی آینده‌ی حیات، ماکس تگمارک است.

تگمارک در این کتاب ما را به دنیای پژوهش‌های هوش مصنوعی می‌برد و با اساسی‌ترین پرسش‌های زمانه روبه‌رو می‌کند. او در این کتاب داستان آینده ما با هوش مصنوعی را می‌گوید.

«می‌خواهید داستان ما چگونه آغاز شود؟ می‌خواهید تأثیر هوش مصنوعی بر شغل‌ها، قوانین و سلاح‌ها در دههٔ پیش‌رو چه باشد؟ به آینده که می‌نگرید، پایان این داستان را چگونه می‌نویسید؟ این داستان به راستی که ابعادی کیهانی دارد، چون چیزی از سرنوشت حیات در جهان هستی ما کم ندارد. و این داستانی است که ما باید بنویسیم.»

آیا با اتوماسیون بدون این که انسان‌ها درآمد یا هدف زندگی را از دست بدهند، می‌توانند به آسایش برسند؟

چگونه مطمئن شویم که سامانه‌های هوش مصنوعی آینده بدون این که خراب شوند، نادرست عمل کنند یا هک شوند، آن‌چه را ما می‌خواهیم انجام می‌دهند؟

آیا باید از تسلیحات سلاح‌‌های آتش به اختیار کشنده، هراسان باشیم؟

آیا هوش مصنوعی به حیات کمک خواهد کرد تا بیش از گذشته نشو و نما کند یا این ماشین‌ها سرانجام همه شغل‌های ما را از ما می‌گیرند و دست آخر هم جایگزین ما می‌شوند؟

تگمارک در این کتاب می‌خواهد به این سوالات پاسخ دهد. پاسخ‌هایی که بیشتر در حکم پیش‌بینی هستند نه پاسخ قطعی.

نظرات کاربران

arash
۱۳۹۸/۰۶/۳۰

من یک بریده گذاشتم از نمونه این کتاب دوستانی که تصمیم دارن کتاب رو بخرن حتما بخونند.

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۷/۱۲

انسان در آستانه‌ی ورود به دوره‌ای جدید قرار دارد. چیزی که زمانی علمی‌-تخیلی نام داشت، این روزها با سرعتی قابل توجه، دارد به حقیقت بدل می‌شود و همه‌چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ از هوش مصنوعی، جنگ‌ها و جنایات گرفته تا

- بیشتر
Pūyān
۱۳۹۸/۰۴/۲۹

عالی نبود - با توجه به این که همین نویسنده کتاب‌های بهتری هم قبلاً تألیف کرده. اما بد هم نبود و مسائل بحث‌برانگیزی داخلش مطرح می‌کرد. حتی برای منی که در حوزه‌ی هوش مصنوعی تحصیل می‌کنم هم همچنان قسمت‌هایی از

- بیشتر
بیات
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

یه کتاب ویژه

وحید
۱۳۹۸/۰۵/۰۴

واقعا کتاب ویژه‌ای نیست. نتونستم اونقد باهاش ارتباط برقرار کنم که ادامه‌ش بدم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
گروه اُمگا نمادی از شرکت بود. در حالی که دیگر اعضای شرکت با فروختن برنامه‌های هوش مصنوعی گوناگون تجاری با توانایی‌های محدود می‌کوشیدند تا بودجهٔ شرکت را تأمین کنند، گروه اُمگا با کشف و شهودی که مدیر عامل مدام رؤیای آن را در سر می‌پرورانید، پیش می‌تاختند. بیشتر اعضای دیگر شرکت با ارادتی که به گروه اُمگا داشتند آنان را «اُمگایی‌ها» می‌گفتند و مُشتی خوش خیال‌شان می‌خواندند که در برهه‌ای از زمان، دهه‌ها از اهدافی که داشتند جلوتر بودند. با وجود این، با خوشنودی در برابر خواسته‌های آنان تسلیم می‌شدند چون پژوهش‌های پیشگام اُمگایی‌ها بر اعتبار شرکت‌شان می‌افزود
arash

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۸۶,۰۰۰
تومان